Gå til innhold

PUSTEVANSKER - cosylan


ruud

Anbefalte innlegg

Jeg har siden onsdag brukt Cosylan for tørrhoste (luftveisinfeksjon). Jeg har tatt ca. 10 ml. tre ganger om dagen (som legen har anbefalt.) Søndag morgen våknet jeg av hoste og tok igjen litt cosylan. Etter kort tid merket jeg at jeg fikk problemer med å puste. Det var et voldsomt press på brystet. Etter 30 minutter prøvd jeg å bevege meg litt for å se om det lettet på trykket. Men i stedet økte trykket. Jeg følte nå et voldsomt press både på brystet og ryggen. Det var enda vanskeligere å puste. I det jeg trodde jeg ikke lenger vill klare å puste begynte jeg å kaste opp. Etter det lettet trykket sakte. Etter noen timer følte jeg meg mye bedre. Hva skjedde? Kan det være at jeg var asmatisk (hoster ofte når jeg er asmatisk) og reagerte fordi jeg brukte cosylan i stedet for inhalator for asmatiske anfall? Eller ble jeg forgiftet av cosylanen? Så på deres nettsider at man kunne få pustebesvær av denne type medisin. Det kan jo ikke være hjerteinfark, da jeg bare er 30 år og ganske sunn.

Til info. så trakk jeg to visdomstenner onsdag kveld og spiste derfor 5 pinexforte fra onsdag kveld til torsdag kveld. Men dette kan da ikke ha noen betydning så lenge etter? Jeg begrenset inntaket av cosylan mens jeg tok pinexforte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til ruud vedr. Cosylan og pustevansker.

Dette høres ut som om magen rent mekanisk har gitt klem opp mot mellomgulvet, og dermed trykk på lungene. Cosylan hemmer tarmfunksjon, og kan gi kvalme og opphopning i magesekken. Ofte er det av denne grunn lurt å bruke Cosylan kun om kvelden, også fordi den gir tretthet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist i allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...