Gå til innhold

ISW/ang metroprolol.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Er det farlig å slutte brått på metoprolol 25 mg? Det er jo veldig lav dose og tror ikke de har hatt effekt i det hele tatt. Legen skal ringe meg på onsdag, men det er vel ikke farlig å slutte brått på en så liten dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke livsfarlig men du kan angre bittert på det. Nå som du ikke lengre tar medisiner som senker blodtrykket ditt, synes jeg absolutt ikke du skal slutte med den. Du trenger beskyttelsen medisinen gir deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, ISW skrev:

Nei det er ikke livsfarlig men du kan angre bittert på det. Nå som du ikke lengre tar medisiner som senker blodtrykket ditt, synes jeg absolutt ikke du skal slutte med den. Du trenger beskyttelsen medisinen gir deg

Ok. Takk for svar :) Hva mener du med at jeg kan angre på det, å slutte med metoprolol? Tror ikke de har virket i det hele tatt, har jo hatt veldig høy puls på 120 selv om jeg har tatt det. Trenger jeg beskyttelsen av metoprolol? Som sagt,jeg tror ikke de har virket i det hele tatt. Det jeg har sluttet med er jo truxal, det var jo de i kombi med metropolol som senket blodtrykket. Nå er blodtrykket og pulsen fin. Har også sluttet med xeplion, noe som er grunnen til at pulsen har gått ned. Og halvert seroquel til 100 mg, sykepleieren mente det var det at jeg hadde halvert seroquel som gjorde at pulsen var godt ned. Men det er nok pga xelion kutt også, så legen hadde jo rett i at det var medisinene som ga meg høy puls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det farlig å slutte brått på metoprolol 25 mg? Det er jo veldig lav dose og tror ikke de har hatt effekt i det hele tatt. Legen skal ringe meg på onsdag, men det er vel ikke farlig å slutte brått på en så liten dose?

Ta det opp med legen.

Anonymkode: 1e565...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med legen.

Anonymkode: 1e565...9b9

Ja skal jo det og, lurte bare på om jeg kunne la være å ta det fra nå. Det er jo ingen vits når det aldri har virket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
47 minutter siden, ISW skrev:

Nei det er ikke livsfarlig men du kan angre bittert på det. Nå som du ikke lengre tar medisiner som senker blodtrykket ditt, synes jeg absolutt ikke du skal slutte med den. Du trenger beskyttelsen medisinen gir deg

Hvorfor trenger jeg beskyttelsen av det? Forstod ikke det. Har jo tenkt at det ikke har virket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså: Utgangspunktet mitt er: Ikke slutt med medisiner uten å snakke med lege. 
 

Du spør om det er farlig. Da svarer jeg at så lenge du bruker en medisin mot en ikke dødelig tilstand, så dør du neppe av å slutte med den. Men det er absolutt ikke lurt å slutte med den uten å snakke med legen din. Og ikke minst: Dette er en medisin som i så lave doser ikke har en eneste bivirkning. Da skjønner jeg ikke vitsen med å slutte med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, ISW skrev:

Altså: Utgangspunktet mitt er: Ikke slutt med medisiner uten å snakke med lege. 
 

Du spør om det er farlig. Da svarer jeg at så lenge du bruker en medisin mot en ikke dødelig tilstand, så dør du neppe av å slutte med den. Men det er absolutt ikke lurt å slutte med den uten å snakke med legen din. Og ikke minst: Dette er en medisin som i så lave doser ikke har en eneste bivirkning. Da skjønner jeg ikke vitsen med å slutte med den. 

Ok. Skal vente da med å slutte til onsdag. Skjønte bare ikke hvorfor jeg kunne angre på det? Den har jo ikke funket. Jeg vil ikke gå på medisiner jeg ikke trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
32 minutter siden, Fionys skrev:

Det er 2 dager til onsdag så det bør jo ikke være et problem å vente. 

Får vente til onsdag da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Legen var syk så fikk ikke snakket med henne på onsdag,nå er pulsen på 44. Er ikke det lavt? For lavt? Burde vel ikke ta metoprolol mer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, stjernestøv skrev:

Legen var syk så fikk ikke snakket med henne på onsdag,nå er pulsen på 44. Er ikke det lavt? For lavt? Burde vel ikke ta metoprolol mer da?

Som en tommelfingerregel ligger en vanlig hvilepuls mellom 60 og 80. En hvilepuls mellom 40 og 100 er ikke unormalt. 
 

https://aktivtrening.com/trening/finn-maksimal-og-hvilepuls

Anonymkode: 1e565...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en tommelfingerregel ligger en vanlig hvilepuls mellom 60 og 80. En hvilepuls mellom 40 og 100 er ikke unormalt. 
 

https://aktivtrening.com/trening/finn-maksimal-og-hvilepuls

Anonymkode: 1e565...9b9

Ok Takk, men jeg er ikke i god fysisk form. Lurer på om jeg burde droppe metoprolol i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, stjernestøv skrev:

Er det farlig med lav puls da? @ISW

Så lenge du føler deg bra og pulsen stiger når du er i aktivitet er det ikke farlig med lav puls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, ISW skrev:

Så lenge du føler deg bra og pulsen stiger når du er i aktivitet er det ikke farlig med lav puls. 

Ok. Takk for svar. Er jo ikke så aktiv,men nå lå den på 58. Sitter jo oppreist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Takk for svar. Er jo ikke så aktiv,men nå lå den på 58. Sitter jo oppreist. 

Det er ikke gitt at du trenger å bruke betablokker, men jeg synes dette er en vurdering lege må gjøre, etter objektive målinger og ikke noe man skal avgjøre her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, ISW skrev:

Det er ikke gitt at du trenger å bruke betablokker, men jeg synes dette er en vurdering lege må gjøre, etter objektive målinger og ikke noe man skal avgjøre her 😊

Ok :) Jeg tror ikke jeg trenger det nå. Fikk jo ikke snakket med lege da hun var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...