Gå til innhold

Kommer du til å unnskylde at du er hvit og vaske føttene til svarte for å be om unnskyldning for dine hvite privilegier og således rense deg selv for all "white guilt"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I en seremoni på lørdag i Nord-Carolina kunne man observere et underlige skue. Hvite mennesker satt på huk og vasket føttene til svarte, for å uttrykke «ydmykhet og kjærlighet». 

Nå begynner dette å bli perverst. Denne selvutslettende identitetspolitikken, følelsesstyringen og krenkelsesgalskapen har gått for langt. 

Lykke til videre, jeg melder meg ut av samfunnet.

Anonymkode: 6962b...f58

Fortsetter under...

Nei det kommer jeg ikke til å gjøre. At ANDRE i verden er rasister, noe jeg selvsagt er i mot, gjør ikke at jeg må "ydmyke" meg selv kun fordi jeg er hvit. Jeg kan ikke noe for at jeg er hvit og svarte kan ikke noe for at de er svart. Det er, uansett rase, handlingene som definerer om man trenger å skamme seg. De av oss som ikke er rasister kan selvsagt velge å kjempe for å få bort rasisme, men jeg synes ikke denne kollektive skammekroken blir riktig måte å addressere det på. 

AnonymBruker

Jeg antar at dette er symbolsk.  Disiplene vasket føttene til Jesus.  Jeg kan godt delta i seremonier, og jeg har da vasket mange mennesker.  Jeg har ingen planer om å vaske føtter på åpen gate de neste dagene.

Anonymkode: 24937...7a4

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg antar at dette er symbolsk.  Disiplene vasket føttene til Jesus.  Jeg kan godt delta i seremonier, og jeg har da vasket mange mennesker.  Jeg har ingen planer om å vaske føtter på åpen gate de neste dagene.

Ja det tror jeg også. Er nok symbolsk. 

Anonymkode: 0ba7b...788

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg kommer til å beklage for dette. 

Du føler deg personlig ansvarlig fordi du er hvit?

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hvor mange slike tråder skal du starte?

Anonymkode: 9e642...504

Har jeg startet så mange? Det må du gjerne dokumentere.

Demokratene er i full sving med å tape valget ser jeg🙃

Man skulle ikke tro det var mulig å tape mot Trump, men de finner en måte.

Jeg ser på det som et mediestunt og en protest mot høyresiden i USA, men tenker de bare skremmer folk over til Trump.

AnonymBruker
2 minutter siden, Grendel skrev:

Demokratene er i full sving med å tape valget ser jeg🙃

Man skulle ikke tro det var mulig å tape mot Trump, men de finner en måte.

Jeg ser på det som et mediestunt og en protest mot høyresiden i USA, men tenker de bare skremmer folk over til Trump.

går ikke så bra på den andre siden heller ser det ut som 😂https://www.dagbladet.no/nyheter/det-rakner-for-trump/72548157 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

går ikke så bra på den andre siden heller ser det ut som 😂https://www.dagbladet.no/nyheter/det-rakner-for-trump/72548157 

Ja, det ville vært utrolig om han vant etter alt kaoset, men man skal aldri si aldri. Demokratene hadde seieren i havn helt frem til valgdagen sist. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel heller omvendt, Jesus vasket føttene til disiplene (Johannes 13), det danner mer parallell til at de hvite vasker de svartes føtter. Men med en bismak.

Endret av Ekstra

Annonse

Hvordan vet vi egentlig at det lå rasisme bak drapet? Politiet dreper ca 1000 personer i USA hvert år, inkl. ei australsk dame som selv hadde kontaktet politiet. Altså, dagen Floyd døde, døde også to andre. Hvem var de og hvorfor roper ingen for dem? Floyd var en jævlig stor, kriminell, narkotikapåvirket fyr. Og han hadde ymse sykdommer som nok gjorde at han tålte mindre enn en gjennomsnittlig stor mann. Jeg rettferdiggjør ikke det politiet gjorde. Politiet i USA har en helt feil holdning generelt. Men jeg er ikke overbevist om at drapet utelukkende skyldes hudfarge. Det var jo ikke som at Floyd var en spesielt ærlig og redelig fyr. Og ingen filmet han før han ble lagt i bakken. Var han truende, samarbeidsvillig, prøvde han stikke av? At det tas livet av flere svarte enn hvite, kan jo henge sammen med at svarte ofte er fattigere enn hvite, mangler utdanning, havner lettere i kriminelle miljøer osv. Hvorfor er det ingen som tør å tenke at det kanskje er mer hvordan de oppfører seg, enn hvilken farge de har på huden, som er problemet? Selvfølgelig kombinert med at politiet i USA er cowboyer.

Nei, jeg kommer ikke til å si unnskyld eller vaske føtter for noe noen andre har gjort. Jeg er heldigvis ikke ansvarlig for andre hvite personers handlinger.

Worrisome Plenty
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg kommer til å beklage for dette. 

Var det du som gjorde det? Behandler du afrikanere som dritt? Hvis nei på disse 2 spørsmålene, hvorfor skal du beklage?

Madelenemie
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

I en seremoni på lørdag i Nord-Carolina kunne man observere et underlige skue. Hvite mennesker satt på huk og vasket føttene til svarte, for å uttrykke «ydmykhet og kjærlighet». 

Nå begynner dette å bli perverst. Denne selvutslettende identitetspolitikken, følelsesstyringen og krenkelsesgalskapen har gått for langt. 

Lykke til videre, jeg melder meg ut av samfunnet.

Hei

det er en kjærlighetsgjerning.

vanlig for katolikker, paven feks vasker både flyktninger og fangers føtter, m.fl. 

dette handler om flere ting, at man vil elske sin neste, anerkjenne sin neste, ikke sette seg over sin neste, at man aksepterer sin neste, og ikke dømmer,  at man er brødre og søstre, tross ytre forskjeller. Ydmykheten ligger i å ikke dømme sin bror eller søster, har man ikke gått i deres fotspor, kjenner man ikke livet og utfordringene deres, så det er en Kjærlighetshandling , en ydmykt utstrakt hånd og et hjerte som søker å forstå, bry seg og elske sin neste der den er, og ubetinget.

For katolikker er ikke dette noe fremmed.

Madelenemie
29 minutter siden, Madelenemie skrev:

Pave Francis vasker flyktningers føtter . Det er så vanlig for oss katolikker 😉

Det forklarer hele saken.

AnonymBruker

Dette har utviklet seg til en kollektiv psykose hauset opp av media. Nå går det videre til krig mot statuer, gatenavn, kunst og folk som har begått tankeforbrytelser. Dette ligner på kulturrevolusjonen i Kina.

https://www.spiked-online.com/2020/06/10/this-has-become-a-neo-maoist-war-on-the-past

This has become a neo-Maoist war on the past. The woke elites have launched a Cultural Revolution. They must be stopped.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...