Gå til innhold

Kommer du til å unnskylde at du er hvit og vaske føttene til svarte for å be om unnskyldning for dine hvite privilegier og således rense deg selv for all "white guilt"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vasker ikke føttene til NOEN - uavhengig av hudfarge. INGEN... Jeg bryr meg ikke om hvilken farge folk har på huden, og har rett til å si at jeg ikke bryr meg om det. Jeg har ikke gjort noe slemt mot folk med en annen hudfarge enn meg, om de så er gule, grønne, røde eller lilla. 

Anonymkode: 8d0c3...900

Fortsetter under...

Nei, jeg skal ikke føle skam over noe jeg ikke har gjort. Skal alle svarte føle skam og be om tilgivelse for det onde dem bedriver også da, mot både hvite, svarte og gule? Skal de føle skam for at enkelte kulturer hvor det er svarte mennesker , ser ned på kvinner og behandler dem som dritt? Begynner å bli dritt lei av hele denne saken og hvor den er på vei. Det virker som de prøver å skape rasisme. Jeg kommer også til å si ifra til svarte mennesker hvis de oppfører seg dårlig mot meg. Også kan de la kulturen våres være. Vi bestemmer selv hvilken statuer vi vil ha, hva byene våres skal hete osv. Dessuten så virker det som de skammer seg over å være svarte. De skal på død og liv kalle seg nordmenn uansett. Skjønner ikke hva som er galt med å være fra et annet land. De burde være stolt av opprinnelsen sin og ikke bli så krenka hvis noen spør pent hvor de kommer fra. 

Endret av Chris1981
11 minutter siden, Chris1981 skrev:

Nei, jeg skal ikke føle skam over noe jeg ikke har gjort. Skal alle svarte føle skam og be om tilgivelse for det onde dem bedriver også da, mot både hvite, svarte og gule? Skal de føle skam for at enkelte kulturer hvor det er svarte mennesker , ser ned på kvinner og behandler dem som dritt? Begynner å bli dritt lei av hele denne saken og hvor den er på vei. Det virker som de prøver å skape rasisme. Jeg kommer også til å si ifra til svarte mennesker hvis de oppfører seg dårlig mot meg. Også kan de la kulturen våres være. Vi bestemmer selv hvilken statuer vi vil ha, hva byene våres skal hete osv. Dessuten så virker det som de skammer seg over å være svarte. De skal på død og liv kalle seg nordmenn uansett. Skjønner ikke hva som er galt med å være fra et annet land. De burde være stolt av opprinnelsen sin og ikke bli så krenka hvis noen spør pent hvor de kommer fra. 

Nei, men det er sentralt tankegods hos mange kristne. Alle er per født syndere. Det eneste håpet er legge seg mest mulig flat og føle masse skyld, så blir man kanskje tilgitt. Selv nonner som ikke gjør annet enn å drikke vann hjelpe andre trygler Gud om tilgivelse. 

Jeg skjønmer konteksten mye bedre etter at  @Madelenemie  forklarte det. Jeg trodde det var et radikalt, antirasistisk mediestunt. 

AnonymBruker
17 minutter siden, Grendel skrev:

Nei, men det er sentralt tankegods hos mange kristne. Alle er per født syndere. Det eneste håpet er legge seg mest mulig flat og føle masse skyld, så blir man kanskje tilgitt. Selv nonner som ikke gjør annet enn å drikke vann hjelpe andre trygler Gud om tilgivelse. 

Jeg skjønmer konteksten mye bedre etter at  @Madelenemie  forklarte det. Jeg trodde det var et radikalt, antirasistisk mediestunt. 

Du har likevel forstått det feil. 

Anonymkode: f7269...db3

23 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg snakket ikke om kristne nå, men hele opplegget og hvor mye mas det er om at hvite omtrent burde skamme seg om dagen. Alle menneskeraser har sine feil. 

14 minutter siden, Chris1981 skrev:

Jeg snakket ikke om kristne nå, men hele opplegget og hvor mye mas det er om at hvite omtrent burde skamme seg om dagen. Alle menneskeraser har sine feil. 

Menneskeraser? 

Annonse

AnonymBruker
50 minutter siden, Grendel skrev:

Jesus sa at vi skulle vaske hverandres føtter. Å tjene hverandre. Det skulle være et symbol på likeverd og ydmykhet ovenfor andres verdi. 

Anonymkode: f7269...db3

AnonymBruker
2 timer siden, Chris1981 skrev:

Dessuten så virker det som de skammer seg over å være svarte. De skal på død og liv kalle seg nordmenn uansett. Skjønner ikke hva som er galt med å være fra et annet land. De burde være stolt av opprinnelsen sin og ikke bli så krenka hvis noen spør pent hvor de kommer fra. 

Hvis du er født og oppvokst i Norge så kommer du ikke fra et annet land.  Hvis noen spør deg hvor du kommer fra og du sier at besteforeldrene dine var tyske, er du tysker da?  Eller, kanskje du lar være å nevne det og sier jeg er norsk.

Anonymkode: 24937...7a4

AnonymBruker
2 timer siden, Chris1981 skrev:

Hva mener du egentlig med å skrive menneskeraser?  Nå får du ta deg sammen.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er født og oppvokst i Norge så kommer du ikke fra et annet land.  Hvis noen spør deg hvor du kommer fra og du sier at besteforeldrene dine var tyske, er du tysker da?  Eller, kanskje du lar være å nevne det og sier jeg er norsk.

Du har tysk opprinnelse. De har et helt annet syn på "hvor kommer du fra"-spørsmålet i USA. Der sier de at de, f.eks., er svenske, selv om det var tippoldeforeldrene som innvandret fra Sverige.

Anonymkode: 6962b...f58

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet?

Igjen, de har et helt annet syn på dette i USA.

http://www.ir.ufl.edu/OIRApps/ethnic_code_changes/info.html

Sitat

There are now five categories for data on race:

1) American Indian or Alaska Native

2) Asian

3) Black or African American

4) Native Hawaiian or Other Pacific Islander

5) White

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har tysk opprinnelse. De har et helt annet syn på "hvor kommer du fra"-spørsmålet i USA. Der sier de at de, f.eks., er svenske, selv om det var tippoldeforeldrene som innvandret fra Sverige.

Det er ikke vanlig i USA og si at du er svensk hvis du har tippoldeforeldre som kom fra Sverige.  Da har du vanligvis også tippoldeforeldre fra andre steder.  Det er noen grupper som holder på og har enorm interesse for opprinnelsen sin.  Jeg har ikke tysk opprinnelse, men jeg er ikke vant til at de som har en bestefar fra Tyskland eller Italia omtaler seg som av tysk eller italiensk avstamning.  Hudfarge skal ikke ha noe å si.

AnonymBruker

Det er ikke vanlig i USA og si at du er svensk hvis du har tippoldeforeldre som kom fra Sverige. 

Da har du ikke fulgt med i timen.

Da har du vanligvis også tippoldeforeldre fra andre steder.  

Så er man svensk/tysk/irsk, eller whatever.

Annonse

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Det er stygt å si menneskerase... 

Anonymkode: 0ba7b...788

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke fulgt med i timen.

Så er man svensk/tysk/irsk, eller whatever.

Nei vel.  Jeg har bodd i flere år i USA.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei vel.  Jeg har bodd i flere år i USA.

Du har sikker rett siden du har så lang og fin utdannelse.

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet?

Igjen, de har et helt annet syn på dette i USA.

http://www.ir.ufl.edu/OIRApps/ethnic_code_changes/info.html

Fint for deg å kjenne hele USA så godt.  Fra nord til sør, og øst til vest.  De har ganske mange forskjellige syn.

3 timer siden, Hodestups skrev:

Menneskeraser? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er du mørkere i huden så lurer noen på opprinnelsen. Er det så ille at noen ser at man ikke har er typisk norsk utseende? 

Nei, hvis dere ikke kutter ut å være så politisk korrekte så blir jeg heller enda verre! Ta deg sammen selv.

Helt enig. Det er stygt å si menneskerase... 

Anonymkode: 0ba7b...788

Ja, menneskeraser. Vi er også en rase. Rasist som jeg er! Krenka! Uff! Verden er i ferd med å gå til helvete! Skal si deg hva som er stygt jeg! Det er å tillegge andre mennesker tanker og meniger de ikke har for å sette seg selv i bedre lys. 

AnonymBruker
24 minutter siden, Chris1981 skrev:

Nei, hvis dere ikke kutter ut å være så politisk korrekte så blir jeg heller enda verre!

Hvis du må bli "verre" for å få frem dine poeng så er kanskje ikke poengene dine så gode? 

Anonymkode: 9e642...504

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du må bli "verre" for å få frem dine poeng så er kanskje ikke poengene dine så gode? 

Anonymkode: 9e642...504

Det er dere som begynte med angrep for å fremme dere selv! Å med verre så mener jeg at alt er ille for dere som ikke tåler en dritt uten å føle dere krenket. Det er faktisk noe som heter menneskerase. Hva i h er galt med det? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...