Gå til innhold

Kommer du til å unnskylde at du er hvit og vaske føttene til svarte for å be om unnskyldning for dine hvite privilegier og således rense deg selv for all "white guilt"?

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerte på ordet menneskerase fordi det virker rasistisk, så ærlig må jeg være. Pluss at det er et ord Philip manshaus brukte for å unnskylde drapet på sin søster. Det er fordi ordet har fått en stygg betydning i dagens samfunn. 

Anonymkode: 0ba7b...788

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Menneskerase
Legg inn en klage til vikipedia da og ro deg ned. 
Og kom for pokker meg ikke her å antyd rasisme for noe så smålig. Da bør du gå inn i deg selv.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forstår ikke hvorfor det skal være mer diskriminerende mot en gruppe enn en annen når man bruker begrepet menneskerase. Da er det jo like diskriminerende mot alle raser?. Det er jo et begrepet for å forklare at det er en forskjell. Men da er jeg nå gjort oppmerksom på at dette er et fy-ord. I dagens samfunn må man jo holde tungen rett i munnen fordi man lett kan krenke noen selv om man overhode ikke mente å krenke noen. Man kan snart ikke si at noen er mann eller kvinne heller. Så finnes det jo grupper i samfunnet som man enda har lov å snakke mye drit om. Rart egentlig. Hva med at man lærer å respektere alle mennesker rundt oss og at det gjelder begge veier. Uansett tykk eller tynn, naver eller toppjobb, høy iq eller lav iq, farge, kjønn, bakgrunn, religion, politisk ståsted osv osv. 

Anonymkode: f7269...db3

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor det skal være mer diskriminerende mot en gruppe enn en annen når man bruker begrepet menneskerase. Da er det jo like diskriminerende mot alle raser?. Det er jo et begrepet for å forklare at det er en forskjell. Men da er jeg nå gjort oppmerksom på at dette er et fy-ord. I dagens samfunn må man jo holde tungen rett i munnen fordi man lett kan krenke noen selv om man overhode ikke mente å krenke noen. Man kan snart ikke si at noen er mann eller kvinne heller. Så finnes det jo grupper i samfunnet som man enda har lov å snakke mye drit om. Rart egentlig. Hva med at man lærer å respektere alle mennesker rundt oss og at det gjelder begge veier. Uansett tykk eller tynn, naver eller toppjobb, høy iq eller lav iq, farge, kjønn, bakgrunn, religion, politisk ståsted osv osv. 

Menneskerase er det ingen som fortjener å bli kalt. Verken svarte eller hvite, gule eller oransje. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menneskerase er det ingen som fortjener å bli kalt. Verken svarte eller hvite, gule eller oransje. 

Men det blir fortsatt brukt og jeg føler meg ikke truffet! Men verden er ikke på rett spor med å være så lett krenka som den er i dag. Tvert i mot skaper det faktisk bare enda mer skille. Lurer på om egentlig det er hvite som er verst her.

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Hva med å bare lære å være snill mot alle? Alle mennesker har følelser. Det er like ille for hvite og bli mobbet og uthengt , som det er for både svarte, hvite og gule og bli utsatt for rasisme. 

7 timer siden, Ekstra skrev:

Jeg ville aldri brukt ordet rase om mennesker, det byr meg i mot, og gir meg assosiasjoner til nazistene. Husker jeg en gang måtte fylle inn "rase" på et skjema i USA og jeg skjønte ikke hva jeg skulle skrive. Jeg måtte rett og slett spørre, og fikk beskjed om å skrive "caucasian", som var et ord jeg aldri hadde hørt før. Det føltes som et unødvendig gufs fra fortiden, og jeg tror dette etterhvert vil forsvinne også her.

Jeg vet ikke det, som sagt er det noen som ønsker seg polarisering.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...