Gå til innhold

Hva er det med folk som skriver: "Google det", eller "Bruk Google"?

Anbefalte innlegg

Folk som blir sure og aggressive dersom man stiller spørsmål i et fora? Som angriper den som stiller spørsmål - fordi man kan søke på svaret i en søkemotor.

Hvis jeg søker på noe jeg lurer på, hender det svaret dukker opp FRA ET FORUM. Det er også egen søkemotor i for eksempel Facebookgrupper, der man kan søke om noen har stilt det samme spørsmålet som en selv - men likevel ser jeg virkelig ikke problemet med at folk stiller spørsmål i slike grupper, altså! 

Men jeg har sett det mange ganger, folk blir sure! De mener altså at forum og grupper bare skal DØ UT, at folk skal sitte og lese blogger istedet? Uten sjanse for at noen kanskje har et godt egent tips eller til svar som man kanskje ikke finner andre steder. Når det kommer til f.eks. hobby så er det jo endel måter å utføre ting på som stadig dukker opp fordi folk finner på lure triks og løsninger på diverse problemstillinger som dukker opp underveis. Geniale tips som man ikke bare finner i en eller annen tilfeldig blogg...

Men ja, jeg skjønner VIRKELIG IKKE det behovet for å få høyt blodtrykk og kjefte på folk som stiller spørsmål ass!

Fortsetter under...

Jeg har gjennom årene skrevet et femsifret antall svar her på DrOnline. Noen ganger, når det kommer rene "leksikale" spørsmål, har jeg henvist til Google. Spørsmål som hva er schizofreni, bipolar lidelse eller Corpus callosum besvares enkelt ved  søke på nett, mens det vil kreve en liten times arbeid å skrive et "lærebokinnlegg" om det her på forum. Men i de aller fleste tilfeller er spørsmålene av en slik art at googlesøk ikke gir utfyllende svar.

17 timer siden, Hodestups skrev:

Folk som blir sure og aggressive dersom man stiller spørsmål i et fora? Som angriper den som stiller spørsmål - fordi man kan søke på svaret i en søkemotor.

Hvis jeg søker på noe jeg lurer på, hender det svaret dukker opp FRA ET FORUM. Det er også egen søkemotor i for eksempel Facebookgrupper, der man kan søke om noen har stilt det samme spørsmålet som en selv - men likevel ser jeg virkelig ikke problemet med at folk stiller spørsmål i slike grupper, altså! 

Men jeg har sett det mange ganger, folk blir sure! De mener altså at forum og grupper bare skal DØ UT, at folk skal sitte og lese blogger istedet? Uten sjanse for at noen kanskje har et godt egent tips eller til svar som man kanskje ikke finner andre steder. Når det kommer til f.eks. hobby så er det jo endel måter å utføre ting på som stadig dukker opp fordi folk finner på lure triks og løsninger på diverse problemstillinger som dukker opp underveis. Geniale tips som man ikke bare finner i en eller annen tilfeldig blogg...

Men ja, jeg skjønner VIRKELIG IKKE det behovet for å få høyt blodtrykk og kjefte på folk som stiller spørsmål ass!

Jeg forstår ikke hvorfor man skal spørre etter enkel faktainformasjon i et debattforum, ting man lett kan finne fremt til på Google. Debatt vil si at man utveksler meninger og argumenter, å levere faktainformasjon er noe annet.

Når det er sagt ville jeg aldri bli sur fordi noen stilte selvfølgelige spørsmål. Det er ikke alle som er så gode på å google heller.

AnonymBruker

Som påpekt av andre ovenfor. er det stor forskjell på å spørre om fakta man enkelt kan søke opp selv og å etterspørre andres erfaringer eller mer spesifikk informasjon det ikke er så lett å google seg fram til. Eller rett og slett be om innspill eller meninger knyttet til et tema eller problemstilling. 

Jeg skal innrømme at jeg tidvis finner det irriterende med slike «hva er» og «hva betyr» spørsmål man enkelt kan finne svar på selv. Er man ikke så erfaren med google, er det på høy tid å bli det. For sin egen del, først og fremst. 

Anonymkode: a3519...bf6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...