Gå til innhold

Umulig å være normal med Asperger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kommer tydeligvis ikke over hvor lavstatus dette er. Jeg tror jeg ville mistet mange potensielle dates hvis alle fikk vite jeg har det. Tror det er en turn off ting. 
La oss si at jeg fikk meg nye venner. Og jeg er den ene av disse som sliter på arbeidsmarkeeet og med utdannelse, og det er jo slik det er. Jeg mestrer ikke hva de mestrer helt, men klarer bare ikke godta det. Skal jeg virkelig begrensende av en «hurra» feil i hjernen liksom? Hvordan bli så himla glad i seg selv når man er for svak til å stå imot begrensningene? Er det slik at Gud deler ut forskjellige problemer? Me, Asperger og depresjon...ja alt slik søppel folk ikke vil ha. 

Anonymkode: 77f88...236

Fortsetter under...

Jeg har ikke så mye nytt å si, ville bare si at jeg drømte om deg i natt og jeg ble så frustrert at jeg skrev med blokkbokstaver til deg. Det var en lang og frustrerende drøm hvor jeg brukte evigheter på å skrive det jeg skulle skrive fordi jeg hele tiden skrev feil. 😅

Du vet slike drømmer hvor man skal noe, og feks ALDRI blir ferdig å pakke bagen. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
3 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har ikke så mye nytt å si, ville bare si at jeg drømte om deg i natt og jeg ble så frustrert at jeg skrev med blokkbokstaver til deg. Det var en lang og frustrerende drøm hvor jeg brukte evigheter på å skrive det jeg skulle skrive fordi jeg hele tiden skrev feil. 😅

Du vet slike drømmer hvor man skal noe, og feks ALDRI blir ferdig å pakke bagen. 

Haha, hae aldri opplevd å drømme om en person jeg aldri har sett. Men du drømte du skrev ja...... hahaha. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hae aldri opplevd å drømme om en person jeg aldri har sett. Men du drømte du skrev ja...... hahaha. 

Nei dette tror jeg må være første gangen. Det ble som klokka som går og går og aldri kommer til døra. Skjønner egentlig ikke den "gåten". Hvilken dør er det klokka skal gå til liksom. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer tydeligvis ikke over hvor lavstatus dette er. Jeg tror jeg ville mistet mange potensielle dates hvis alle fikk vite jeg har det. Tror det er en turn off ting. 
La oss si at jeg fikk meg nye venner. Og jeg er den ene av disse som sliter på arbeidsmarkeeet og med utdannelse, og det er jo slik det er. Jeg mestrer ikke hva de mestrer helt, men klarer bare ikke godta det. Skal jeg virkelig begrensende av en «hurra» feil i hjernen liksom? Hvordan bli så himla glad i seg selv når man er for svak til å stå imot begrensningene? Er det slik at Gud deler ut forskjellige problemer? Me, Asperger og depresjon...ja alt slik søppel folk ikke vil ha. 

Jeg synes ikke du trenger å være glad for at du har asperger, men jeg håper du klarer å akseptere det og gjøre det beste ut av det.

Jeg tror problemene er tilfeldig fordelt. Noen har mer enn andre.

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror, hva med å prøve først?

Anonymkode: 15d89...f13

Annonse

Madelenemie
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

selv opplever jeg det mer som høystatus , paradoksalt på sett og vis, å ha Asperger.

verken jeg eller mine sønner har problemer med å få kjæreste/ være tiltrekkende.

tror mye har å gjøre med personlighet.

man kan ha lav og høy og middels grad av dårlig selvtillit/ selvbilde når man har Asperger. Dårlig selvtillit virker dårlig uansett diagnose, lite tiltrekkende ofte.

Når det er skrevet, så er dette ting som kan endres, man kan lære seg bedre teknikker, som å sette ting i perspektiv, endre et uheldig tankemønster, bli mer realistisk i forhold til utdanning. Tror alle med Asperger er stress sensitive, så bedre ta høyde for det, redusere egne krav, og feks bruke noen ekstra år på utdanningen man ønsker seg.

De utfordringene man har ekstra når man har Asperger, kan lett veies opp for av kvaliteter man i stor/større grad ofte har når man har Asperger, feks lojalitet, ærlighet og rasjonalitet.

håper du greier gjøre endringer som kan bidra konstruktivt i ditt liv.

Endret av Madelenemie
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei

selv opplever jeg det mer som høystatus , paradoksalt på sett og vis, å ha Asperger.

verken jeg eller mine sønner har problemer med å få kjæreste/ være tiltrekkende.

tror mye har å gjøre med personlighet.

man kan ha lav og høy og middels grad av dårlig selvtillit/ selvbilde når man har Asperger. Dårlig selvtillit virker dårlig uansett diagnose, lite tiltrekkende ofte.

Når det er skrevet, så er dette ting som kan endres, man kan lære seg bedre teknikker, som å sette ting i perspektiv, endre et uheldig tankemønster, bli mer realistisk i forhold til utdanning. Tror alle med Asperger er stress sensitive, så bedre ta høyde for det, redusere egne krav, og feks bruke noen ekstra år på utdanningen man ønsker seg.

De utfordringene man har ekstra når man har Asperger, kan lett veies opp for av kvaliteter man i stor/større grad ofte har når man har Asperger, feks lojalitet, ærlighet og rasjonalitet.

håper du greier gjøre endringer som kan bidra konstruktivt i ditt liv.

Hei! 

Jeg er helt enig med deg, bortsett fra av at jeg lurer på en ting. Hvordan er det høystus med AS? Jeg mener ikke det er LAVstatus, men at det ikke er høy status heller. For meg er det verken eller. Det er bare en tilstand jeg er født med og det er som det er. Jeg forteller mine nærmeste, men ingen andre. Like fullt som at jeg ikke sier jeg har borderline, rusavhengighet eller tilbakevendende depressiv lidelse eller at jeg bare husker på å dusje etter trening. Som heldigvis er nesten hver dag. 😂

AnonymBruker
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei

Da er det heldige. Med dårlig utseende, lav inntekt, ulikbar personlighet og asperger er det ganske håpløst.

Anonymkode: e9fc5...054

AnonymBruker
25 minutter siden, Glitter skrev:

Hei! 

Jeg er helt enig med deg, bortsett fra av at jeg lurer på en ting. Hvordan er det høystus med AS?

Det forstår jeg heller ikke. Det er så langt unna høystatus som du kan komme. Nærmest lavstatus.

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg heller ikke. Det er så langt unna høystatus som du kan komme. Nærmest lavstatus.

Det er noe jeg ønsker å holde skjult på en måte. Men jobber med at det ikke betyr at jeg er dårlig. Jeg er som jeg er. Jeg er svart/hvit i tenkning, jeg har repeterende atgerd osv osv, men jeg tenker jeg har jo verdi som alle andre. Da jeg klarte å skjule det så klarte jeg jo å bli godkjent som sykepleier. Mulig jeg ikke hadde glitt SÅ dårlig uten AS i grunn, men det er nå så. 

Du må ikke gi opp. Vi kan velge å leve og vi kan velge å dø. Jeg blir sett ned på her på forumet fordi jeg velger å få hjelp tii å ikke dø, men jeg må likevel fortsette å ta til meg av de som følger meg opp at jeg er sterk som kjemper og at jeg fortjener et ok liv. 

Det gjør du også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...