Gå til innhold

Mange ekstra hjerteslag om kvelden


Anettina

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i noen måneder vært plaget av ekstra hjerteslag ganske ofte, de varer i 2 sekunder cirka av gangen og kan komme på rad etter hverandre, både når jeg er i aktivitet og når jeg er i hvile. Om kvelden, når jeg skal legge meg og sove, er det ekstra ille, da kommer mange sånne ekstraslag etter hverandre, og det føles som om hjertet hopper opp i halsen. Som et ubehagelig trykk. Jeg har vært edru i fire måneder nå, røyker svært sjelden og prøver å redusere inntaket av koffein. Hva kan det være? Høres det farlig ut. Flere i familien min har hjerteflimmer. Kan det være det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei, først vil jeg absolutt anbefale å oppsøke lege. Men det kan også være noe enkelt som jernmangel evtl. Hadde selv en del hjertebank når jeg hadde jernmangel. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt som ekstra hjerteslag. De kommer sannsynligvis fra hjertets forkamre ut fra måten du beskriver det på. Grunnen til at du kjenner det i halsen er sannsynligvis at forkamrene slår mens forrige hjerteslag ikke er helt «ferdig» slik at litt blod går feil vei og tilbake til halsvenene. Dette er ikke farlig. 
 

Snakk med fastlegen din. Dette er sannsynligvis et tegn på stress i livet ditt. Det kan også hjelpe å bruke betablokker hvis det ikke gir seg. 
 

Hjerteflimmer gir andre symptomer. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...