Gå til innhold

Noen som vil adoptere meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje jeg skal sette ut en sånn annonse i div medier?

Jeg er i 40årene og ønsker ikke lenger å ha noe slektskap til foreldrene mine. Jeg ønsker ikke å ha dem som foreldre og jeg ønsker ikke å være "barnet" deres. 

Googlet litt om det gikk an å juridisk si i fra seg slektskapet, men da måtte det foregå ved at noen adopterte meg! GOSH! 

Anonymkode: ed9b2...a8c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455480-noen-som-vil-adoptere-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i 40årene og ønsker ikke lenger å ha noe slektskap til foreldrene mine. Jeg ønsker ikke å ha dem som foreldre og jeg ønsker ikke å være "barnet" deres. 

Googlet litt om det gikk an å juridisk si i fra seg slektskapet, men da måtte det foregå ved at noen adopterte meg! GOSH! 

I utgangspunktet kan ikke personer over 18 år adopteres, kfr. adopsjonsloven § 16.

Slektskapet vil du nok alltid ha, men det er jo ingen som kan pålegge deg å ha kontakt med foreldrene dine, det finnes folk som helt har brutt med foreldrene.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva hindrer deg i å bryte kontakten?

Anonymkode: 56001...199

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare å bryte all kontakt med dem det i grunn, du trenger ikke bli adoptert i førtiårene :) 

AnonymBruker

Ja, jeg har en pause igjen nå fra dem. Men jeg synes nå at det bør kunne gå an å skrive deg ut av egen slekt når en ikke ønsker å være medlem av den. 

Mulig en dum sammenligning, men hva med foreldre som feks får en sønn. I fødselsregisteret  blir det da nedtegnet at Hr og fru XX fikk en sønn dato/måned/år.

Så vil denne sønnen i ten-årene bli en jente i stedet. Ja, se det er lov. Da kan gutten få endret juridisk kjønn og protokollen må vel da oppdateres? Hr og fru XX fikk en SØNN dato/måned/år. ?Hvorfor finnes det ikke en regel for å også juridisk kunne skrive seg ut av en familie? 

"Jeg føler meg ikke som en av dem og vil ikke være en av dem", ergo da må jeg vel få lov til å få dette endret det sånn at det ikke står nedtegnet noe sted at HR og fru XX har fått et barn overhodet? 

Jeg vil i likhet med alle få definere meg som hvem eller hva jeg vil. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vil denne sønnen i ten-årene bli en jente i stedet. Ja, se det er lov. Da kan gutten få endret juridisk kjønn og protokollen må vel da oppdateres? Hr og fru XX fikk en SØNN dato/måned/år. ?

Fødselsregisteret handler om fødselen, den nyfødte, (litt om) svangerskapet og hvem som er mor og far. At barnet skifter kjønn senere, endrer ikke det faktum at fødselen endte med en levende gutt, så det blir stående i fødselsregisteret. I Folkeregisteret finnes både det nye og det gamle fødselsnummeret (og navnet) på gutten som har blitt jente.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg ikke som en av dem og vil ikke være en av dem, ergo da må jeg vel få lov til å få dette endret det sånn at det ikke står nedtegnet noe sted at HR og fru XX har fått et barn overhodet? 

At din far og mor fikk barn angår ikke bare deg, men også de to. Om de to skiller seg og hater hverandre, endrer ikke at de har fått barn sammen. Om du hater dem, har de fortsatt fått barn sammen.

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Fødselsregisteret handler om fødselen, den nyfødte, (litt om) svangerskapet og hvem som er mor og far. At barnet skifter kjønn senere, endrer ikke det faktum at fødselen endte med en levende gutt, så det blir stående i fødselsregisteret. I Folkeregisteret finnes både det nye og det gamle fødselsnummeret (og navnet) på gutten som har blitt jente.

At din far og mor fikk barn angår ikke bare deg, men også de to. Om de to skiller seg og hater hverandre, endrer ikke at de har fått barn sammen. Om du hater dem, har de fortsatt fått barn sammen.

Takk for oppklarende info! 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...