Gå til innhold

Ville du latt være å jobbe hvis du hadde fått minstetrygd (ca. 247 000) i borgerlønn i året?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tviler på at noen som jobber ville gått for det. Med mindre de jobbet deltid. Jeg får det til å gå rundt på ung ufør, men det har litt med flaks i boligmarkedet og raus forelder å gjøre også. Hadde jeg bare hatt trygden, og måtte leie bolig så hadde det vært trangt. Med mindre jeg flyttet ut i skogen langt fra folk.

Anonymkode: d7a7b...784

AnonymBruker

Glemte å si att ung ufør er 18736 brutto i måneden. .Så 2673 mindre hadde jeg hatt problemer med å få det til å gå rundt på.

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å si att ung ufør er 18736 brutto i måneden. .Så 2673 mindre hadde jeg hatt problemer med å få det til å gå rundt på.

Netto seff.

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

hæ? ung ufør er ikke så litre... jeg får 24 200 brutto.

Anonymkode: 8778d...d7b

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Netto seff.

Har du samboer da? Mener å ha lest at de med samboer får et par tusen mindre utbetalt enn de som er enslige (ung ufør). Jeg får utbetalt 20 000.

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du samboer da? Mener å ha lest at de med samboer får et par tusen mindre utbetalt enn de som er enslige (ung ufør). Jeg får utbetalt 20 000.

Kanskje du har lavere skattetrekk enn meg? Jeg har brutto 24332,- i måneden. Det er standard Ung Ufør har jeg hørt. Det kan også være du har noen tillegg. Alt etter hva du feiler. Type fysisk handikapp og slike ting.

AnonymBruker

Jeg får minstesats i uføretrygd selv etter å ha jobbet i 30 år. Dette fordi jeg de siste årene gikk ned i stilling pga helsen. Trygden blir regnet ut fra de siste årene. Jeg er ikke i stand til å jobbe og må klare meg med dette. 

Anonymkode: 1dda6...936

Absolutt ikke. For det første er det veldig mye mindre enn jeg tjener nå

For det andre ville jeg jobbet selv om jeg ikke tjente fem øre på det. Morsommere å jobbe i skikkelige prosjekt enn å finne på tulleprosjekt på fritiden. Jeg hadde nok tatt meg litt mer fri, da. Et par uker med fotosafari på høsten og sånne ting.

Annonse

Ville ikke latt være å jobbe om jeg fikk vanlig lønn heller, bortsett fra i depresjonsfaser. Prøver også da å jobbe litt, men noen ganger går det ikke. Har noen ganger prøvd litt for lenge..

Men ville nok ikke hatt 100 prosent stilling.

Endret av Villanda
AnonymBruker

Nei aldri i livet.  Å ha så lite penger betyr at jeg ikke kunne gjort noe som helst.  Dette er mye mindre enn jeg kommer til å få som pensjonist.

For noen år siden hadde jeg AAP og det var omtrent denne summen.  Det er det verste året i mitt liv, definitivt.  Jeg holdt på å miste leiligheten min og stå på gata.  Nå tjener jeg det tredobbelte.  Nei takk aldri igjen.

Jeg er utrolig glad for den meningsfulle jobben jeg har etter den vonde erfaringen.  Når jeg blir pensjonist har jeg mange muligheter.

Anonymkode: e6dc5...eb9

AnonymBruker

Nei, er det jeg tenkte på deltidsjobben min før og langt ifra hva jeg trenger for å leve ett ordentlig liv, samt at jeg har vært sykemeldt ett år, det var så kjedelig å ikke ha noe å gå til innimellom gitt!

Anonymkode: 94659...0c1

FjellOgDalar

Jeg har problemer med å forstå at det skulle være noen ønskesituasjon. Skal jeg snakke for meg, ville jeg avgjort heller vært i jobb enn på trygd. Da jeg endte med å søke ufør, hadde jeg forsøkt andre alternativer først uten at det kom noe ut av det.  Uføretrygd handler ikke bare om penger heller. En skal også huske på at en ræva helsetilstand MÅ være tilstede. Hvem ønsker seg det?

AnonymBruker

En gang jobbet jeg med vasking i ett stort byrå. De som jobbet der, tjente ikke mye mer enn en med uføretrygd. Men jeg hadde inntrykk av att flere der ikke jobbet fulltid, selv om fulltid eller nesten full tid, ikke ville gi mer en uføretrygd nesten. Hadde jeg hatt en sånn jobb ville jeg heller fått trygd. Men ikke minstetrygd på 247k, det blir for lite. Måtte opp 40-50k slik jeg har det nå.

Jeg kunne tenkt meg en ekstrajobb, men jeg har feilet i alle mine arbeidsforsøk. Alltid blitt dårligere psykisk. Det er ikke bare å ta seg sammen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...