Gå til innhold

Skålding av menneske

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei

jeg leste litt om saken om skåldingen av Alf Johan Halvorsen.

jeg må si man må være ekstremt fraværende i sin jobb, om man ikke gidder sjekke en gang med sin underarm om vann Ok, Det inngår faktisk i arbeidsrutinene, om man ikke er i besittelse av sunn fornuft selv, men bare mekanisk kjører på og senker et menneske ned i vann på 75 grader mens man setter seg i sofaen ...:-(??

for meg er det refleks å sjekke vann, for babyer, det var ogSå refleks da jeg jobbet med multihandikappede.

Virker mer som manglende fornuft og dømmekraft , enn at de alltid skal skylde på sviktende rutiner alltid:-(

Jeg blir trøtt av å lese om at slurv og likegyldighet, får merkelapper som, « rutinesvikt», det er pulverisering av ansvar!

Begår man vold og overgrep, må man ta straffen for det, og ikje gjemme seg bak, dårlig opplæring, rutinesvikt og dårlig bemanning:-(

man må også selv ta ansvar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455503-sk%C3%A5lding-av-menneske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

jeg leste litt om saken om skåldingen av Alf Johan Halvorsen.

jeg må si man må være ekstremt fraværende i sin jobb, om man ikke gidder sjekke en gang med sin underarm om vann Ok, Det inngår faktisk i arbeidsrutinene, om man ikke er i besittelse av sunn fornuft selv, men bare mekanisk kjører på og senker et menneske ned i vann på 75 grader mens man setter seg i sofaen ...:-(??

for meg er det refleks å sjekke vann, for babyer, det var ogSå refleks da jeg jobbet med multihandikappede.

Virker mer som manglende fornuft og dømmekraft , enn at de alltid skal skylde på sviktende rutiner alltid:-(

Jeg blir trøtt av å lese om at slurv og likegyldighet, får merkelapper som, « rutinesvikt», det er pulverisering av ansvar!

Begår man vold og overgrep, må man ta straffen for det, og ikje gjemme seg bak, dårlig opplæring, rutinesvikt og dårlig bemanning:-(

man må også selv ta ansvar.

Helt enig med deg. 

Alltid er svaret etter slike alvorlige hendelser at de nå skal gjennomgå sine rutiner og sjekke hva som gikk galt. Men hallo! De vet jo hva som gikk galt, og vedkommende burde jo sparkes og få straff for å ha drept et menneske. Kan ikke skylde på uaktsomhet i denne saken, syns jeg. 

Anonymkode: b04d9...d59

stjernestøv

Min bror ble nesten skåldet da han var på psykiatrisk og var psykotisk, han som var der sa at nå var det klart til å dusje. Vannet var jo kokvarm, tulling! Tror faktisk han gjorde det med vilje, skulle aldri ha jobbet der han. 

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...