Gå til innhold

Plutselig lite åpent sår der keisersnittet er

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 20 år siden keisersnittet så er nok ikke sammenheng, men i dag merket jeg et lite åpent sår på keisersnitt arret 😰 var noen blod dråper i trusen. Når jeg klemte litt på området rundt så kom det ut friskt blod 😯 

Nå er jeg overvektig og har hatt hengemage etter flere graviditeter, kan det være et sår på grunn av varmen og hengemagen ? Men blir slikt til åpent sår ? 

Har renset det med pyrisept og satt plaster over. Må jeg til legen eller kan jeg se det an noen dager om det lukker seg selv ? 

Anonymkode: 9f69f...9ea

Fortsetter under...

Er det dette?: https://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/intertrigo/

Er det liksom under en magefold? I såfall ikke så uvanlig særlig ikke når som du sier det er varmt og du svetter. Kan legge kompresser der det er hud mot hud. Holde det tørt. Evt smøre soppsalve evt kombinert med steroidekrem. 

AnonymBruker
25 minutter siden, Villanda skrev:

Er det dette?: https://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/intertrigo/

Er det liksom under en magefold? I såfall ikke så uvanlig særlig ikke når som du sier det er varmt og du svetter. Kan legge kompresser der det er hud mot hud. Holde det tørt. Evt smøre soppsalve evt kombinert med steroidekrem. 

Ligner ikke på bildet der. Er mer som det er litt blodoppsamling under, på størrelsen med en ert kanskje. Huden rundt ellers er som vanlig.

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, Lillemus skrev:

Er det så dyrt å dra på legevakta? 

Er man blakk, så er man blakk. Så ja, jeg har ikke råd.  Har egentlig ikke råd til lege besøk overhodet, så har bestemt meg for å bare vente å se hva som skjer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...