Gå til innhold

Takler ikke varmen - fysiske plager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid vært veldig sensitiv for varmt vær. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, men jeg føler meg ikke tatt på alvor når jeg tar det opp med helsepersonell. "Drikk mye, hold deg i skyggen, bruk lette klær"... Jeg følger disse rådene etter beste evne. Akkurat nå sitter jeg hjemme med et vått håndkle rundt meg og så lite klær som det lar seg gjøre, svetten fosser likevel. Pimper Farris og vann om hverandre (anslagsvis minst fire liter dag). Går nesten ikke på do. Er ekstremt trøtt, tidvis direkte vanskelig ikke å duppe av. Sover likevel en del mer enn jeg pleier.. Hovner opp i kroppen, har også lett feber (37,5-38,0).  Det føles akkurat  som om hjernen koker, har ikke noen bedre måte å beskrive det på. Blir liksom varm inn hodet. Dette hemmer meg. Blir heller hjemme enn å være med på ting, fordi jeg føler meg som en belastning i og med at jeg bare ender opp med å sitte i skyggen (og føle meg helt elendig). Vil ikke at vennene mine skal se meg sånn, og ønsker at de får kose seg med det de liker å gjøre uten å bekymre seg for meg. 

Hva er dette monn tro? Er det andre som har det på samme måten? Jeg føler liksom måten jeg reagerer på er verre enn de fleste andre rundt meg.

Anonymkode: 90a14...125

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455572-takler-ikke-varmen-fysiske-plager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolmio

Jeg sliter også med varme - hele året. Nå er det imidlertid skikkelig ille. Har du sjekket stoffskiftet?

Jeg har et råd til deg; skyll håndleddet (pulsårene) i kaldt vann. Det hjelper litt. Jeg fikk det rådet av en legestudent. 

Endret av dolmio
AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært veldig sensitiv for varmt vær. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, men jeg føler meg ikke tatt på alvor når jeg tar det opp med helsepersonell. "Drikk mye, hold deg i skyggen, bruk lette klær"... Jeg følger disse rådene etter beste evne. Akkurat nå sitter jeg hjemme med et vått håndkle rundt meg og så lite klær som det lar seg gjøre, svetten fosser likevel. Pimper Farris og vann om hverandre (anslagsvis minst fire liter dag). Går nesten ikke på do. Er ekstremt trøtt, tidvis direkte vanskelig ikke å duppe av. Sover likevel en del mer enn jeg pleier.. Hovner opp i kroppen, har også lett feber (37,5-38,0).  Det føles akkurat  som om hjernen koker, har ikke noen bedre måte å beskrive det på. Blir liksom varm inn hodet. Dette hemmer meg. Blir heller hjemme enn å være med på ting, fordi jeg føler meg som en belastning i og med at jeg bare ender opp med å sitte i skyggen (og føle meg helt elendig). Vil ikke at vennene mine skal se meg sånn, og ønsker at de får kose seg med det de liker å gjøre uten å bekymre seg for meg. 

Hva er dette monn tro? Er det andre som har det på samme måten? Jeg føler liksom måten jeg reagerer på er verre enn de fleste andre rundt meg.

Anonymkode: 90a14...125

jeg føler jeg koker hele tiden og jeg hater det, 29 grader inne og jeg venter på regnvær og kjøligere temperaturer

Anonymkode: 82470...e2e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...