Gå til innhold

Mann i damegarderobe, er det greit?


AnonymBruker

Er det greit at en mann som identifiserer seg som kvinne bruker kvinnegarderoben?  

17 stemmer

  1. 1. Er det greit at en mann som identifiserer seg som kvinne bruker kvinnegarderoben?

    • JA, SELVFØLGELIG
      5
    • NEI, DET SKULLE TATT SEG UT
      11
    • DET VIL JEG IKKE SVARE PÅ
      1


Anbefalte innlegg

Madelenemie
På 29.6.2020 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Dere som er så for kjønnsmangfold (se Pride-tråden), gjerne 72-kjønn som alle skal annerkjennes, syntes dere det er greit at en mann som identifiserer seg som kvinne bruker kvinnegarderoben?

Anonymkode: 17cd1...974

Hei

ja det har jeg ingen problemer med.

det er ikke tissen det kommer an på,

menn som føler seg som kvinner, oppfører seg mer som kvinner,  sånn som jeg har observert det.

jeg syns det er fint om vi kan akseptere det kjønn mennesker føler de er, hadde den aksepten vært større, tror jeg mange hadde sluppet kjønnsoperasjon, noe jeg tror er unødvendig i et samfunn der man feks kan se seg selv som androgyn, altså verken kvinne eller mann.

det er problemet med stereotype kjønnsroller tror   Jeg som skaper kjønnsforvirring og kjønnsoperasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du nå kommet fremt til et svar på spørsmålet i 1. innlegg?

Anonymkode: 17cd1...974

Jeg har selvsagt ikke problemer med å omgi meg med mennesker født som menn og som nå identifiserer seg som kvinner i garderober, på toaletter, i avkledningsrom eller hvor enn det skulle være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg har selvsagt ikke problemer med å omgi meg med mennesker født som menn og som nå identifiserer seg som kvinner i garderober, på toaletter, i avkledningsrom eller hvor enn det skulle være. 

Det tror jeg på.

Hva med heterofile menn som meg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Grendel skrev:

Det tror jeg på.

Hva med heterofile menn som meg da? 

Når begynte du å identifisere deg som kvinne, i løpet av det siste minuttet? ;- )  

 

Jeg støttet forøvrig nydelige Mathilde i denne saken (...nå kommer enkelte sikkert til å miste nattesøvnen men jeg tar sjansen :- )

 https://www.nrk.no/osloogviken/transperson-nektet-inngang-pa-spa-1.13419722 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
4 minutter siden, XbellaX skrev:

Når begynte du å identifisere deg som kvinne, i løpet av det siste minuttet? ;- )  

 

Jeg støttet forøvrig nydelige Mathilde i denne saken (...nå kommer enkelte sikkert til å miste nattesøvnen men jeg tar sjansen :- )

 https://www.nrk.no/osloogviken/transperson-nektet-inngang-pa-spa-1.13419722 

Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på denne saken. Hun er definitivt nydelig ja:-)

Ha en god natt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Når begynte du å identifisere deg som kvinne, i løpet av det siste minuttet? ;- )  

 

Jeg støttet forøvrig nydelige Mathilde i denne saken (...nå kommer enkelte sikkert til å miste nattesøvnen men jeg tar sjansen :- )

 https://www.nrk.no/osloogviken/transperson-nektet-inngang-pa-spa-1.13419722 

Jeg identifiserer meg som mann og er heterofil. Er det et problem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg identifiserer meg som mann og er heterofil. Er det et problem? 

Er vi fortsatt i garderobe-debatten eller diskuterer vi noe annet nå tro? Jeg skjønner ikke hva seksuell orientering har i garderobe-debatten å gjøre, jeg trodde vi diskuterte kjønn?

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, XbellaX skrev:

Når begynte du å identifisere deg som kvinne, i løpet av det siste minuttet? ;- )  

 

Jeg støttet forøvrig nydelige Mathilde i denne saken (...nå kommer enkelte sikkert til å miste nattesøvnen men jeg tar sjansen :- )

 https://www.nrk.no/osloogviken/transperson-nektet-inngang-pa-spa-1.13419722 

Ikke så rart siden dagen var for kvinner og vedkommende har snabelskap.

Anonymkode: 17cd1...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, XbellaX skrev:

Jeg har selvsagt ikke problemer med å omgi meg med mennesker født som menn og som nå identifiserer seg som kvinner i garderober, på toaletter, i avkledningsrom eller hvor enn det skulle være. 

Tenker du er i klart mindretall her. Kvinner flest vil ikke ha menn med pensier inne i kvinnegarderoben. Da kan man likegodt gå over til fellesgarderobe, ikke?

Og hvordan vet du at dette er en ekte transperson og ikke en kåt mannlig blotter?

Anonymkode: 17cd1...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg vil faktisk ikke ha en mann som mener han er kvinne i garderoben. Og nei, jeg vil heller ikke ha fellesgarderobe. Jeg vil ha garderobe for kvinner. 

Anonymkode: 3ccde...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart siden dagen var for kvinner og vedkommende har snabelskap.

Anonymkode: 17cd1...974

Ikke det minste rart. At hen/han/hun/høn/hæn føler seg trakassert på grunn av det får være den personens problem. 

Anonymkode: 3ccde...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, XbellaX skrev:

Jeg støttet forøvrig nydelige Mathilde i denne saken (...nå kommer enkelte sikkert til å miste nattesøvnen men jeg tar sjansen :- )

 https://www.nrk.no/osloogviken/transperson-nektet-inngang-pa-spa-1.13419722 

Men sjekk ut nydelige Arnt her, da! 😍

Helt herlig at han identifiserer seg som mann og som heterofil. 🥰 

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/XgrGQB/jeg-hever-fakkelen-paa-vegne-av-oss-streite

Håper det er plass til han og oss andre streite i samfunnet oxo? 

Anonymkode: 93ccb...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes faktisk at de som har et annet kjønnsorgan enn resten av kjønnsuttrykket sitt kan gå på felles dager og i felles garderober hvis det ikke finnes avlukker til det som foregår uten klær.  

En mann som er mann med hele seg og tar med datteren i svømmehallen må sende henne alene i damegarderoben hvis personalet mener hun er stor nok til å klare seg selv der. Da synes nok faren det er greit at det ikke er kvinner med mannlig kjønnsorgan der sammen med henne. 

Anonymkode: c16ed...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, XbellaX skrev:

Er vi fortsatt i garderobe-debatten eller diskuterer vi noe annet nå tro? Jeg skjønner ikke hva seksuell orientering har i garderobe-debatten å gjøre, jeg trodde vi diskuterte kjønn?

Ja, vi er fortsatt i garderobedebatten, og spørsmålet er nøyaktig hva som gjør at heterofile menn med penis ikke er velkomne i damegarderoben.

Kan du sette ord på det? Jeg skjønner nemlig ikke at en mann som følger datteren sin er mer truende og ubehagelig enn en kvinne som er lesbisk og/eller har penis. Jeg ville sagt at de stiller likt.

Det er lov for kvinner å frykte uønsket oppmerksomhet fra en heterofile menn i kvinnegarderoben. Heterofile menn har derimot ikke lov til å frykte uønsket oppmerksomhet fra homofile menn i garderoben.

Det å være heterofil mann er det siste tabuet ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grendel skrev:

Ja, vi er fortsatt i garderobedebatten, og spørsmålet er nøyaktig hva som gjør at heterofile menn med penis ikke er velkomne i damegarderoben.

Kan du sette ord på det? Jeg skjønner nemlig ikke at en mann som følger datteren sin er mer truende og ubehagelig enn en kvinne som er lesbisk og/eller har penis. Jeg ville sagt at de stiller likt.

Det er lov for kvinner å frykte uønsket oppmerksomhet fra en heterofile menn i kvinnegarderoben. Heterofile menn har derimot ikke lov til å frykte uønsket oppmerksomhet fra homofile menn i garderoben.

Det å være heterofil mann er det siste tabuet ser det ut som.

Jeg tror nok bare det var slik debatten startet. Vi har 2 relativt smale kjønnskategorier og to typer garderober: menn og kvinner og hvor skal noen som identifiserer seg som kvinne men med mannlig kjønnsorgan gå. Jeg vet ikke om det er unisex garderober du tenker på, i Bad am Spreewaldplatz i Berlin finnes slike. Om jeg husker riktig innførte Skien det samme, funker visst helt greit så vidt meg bekjent. Hvorfor du blander seksuell identitet altså legning inn i debatten begriper jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tror nok bare det var slik debatten startet. Vi har 2 relativt smale kjønnskategorier og to typer garderober: menn og kvinner og hvor skal noen som identifiserer seg som kvinne men med mannlig kjønnsorgan gå. Jeg vet ikke om det er unisex garderober du tenker på, i Bad am Spreewaldplatz i Berlin finnes slike. Om jeg husker riktig innførte Skien det samme, funker visst helt greit så vidt meg bekjent. Hvorfor du blander seksuell identitet altså legning inn i debatten begriper jeg ikke.

Synes du det er greit å ha menn (som både er menn og definerer seg som menn og har penis) i garderoben din.

Hvis ikke, hvorfor ikke ?

Anonymkode: 5dce5...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er greit å ha menn (som både er menn og definerer seg som menn og har penis) i garderoben din.

Hvis ikke, hvorfor ikke ?

Anonymkode: 5dce5...784

Jeg synes det er unødvendig å kjønne så mye som vi gjør i samfunnet. Unisexgarderober funker fint. Kom til å tenke på at jeg tror faktisk Østfolbad også har innført dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes det er unødvendig å kjønne så mye som vi gjør i samfunnet. Unisexgarderober funker fint. Kom til å tenke på at jeg tror faktisk Østfolbad også har innført dette. 

Du unnlater konsekvent å svare på spørsmålet. Når det blir snakk om heterofile menn i damegarderoben blir du veldig unnvikende, og da kjønnes det for mye. Trur du må bli enig med deg selv.  Synes du at det er greit at heterofile menn som identifiserer seg som menn er i damegarderoben med kvinner og barn?

Anonymkode: 93ccb...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlinyellow

Fort gjort å utnytte dette, da. Noen menn som føler seg som menn vil sikkert også bruke damegarderoben, av ulike årsaker. Blottere, kikkere, creepy menn, kanskje pedofile. Det er jenter i damegarderoben, også. Har full respekt for at menn kan føle seg som kvinner og sånt, men synes ikke de med penis bør være i damegarderoben. Da stemmer jeg heller for en ekstra "unisexgarderobe", slik at alle kan velge det de er komfortable med. 

Endret av girlinyellow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du unnlater konsekvent å svare på spørsmålet. Når det blir snakk om heterofile menn i damegarderoben blir du veldig unnvikende, og da kjønnes det for mye. Trur du må bli enig med deg selv.  Synes du at det er greit at heterofile menn som identifiserer seg som menn er i damegarderoben med kvinner og barn?

Anonymkode: 93ccb...f8b

Nja, jeg synes da ikke jeg er så unnvikende, om jeg i såfall er unnvikende så er det rett og slett fordi jeg ikke skjønner spørsmålene og refleksjonene. I forhold til spørsmålet ditt: hvorfor deles da garderobene opp i mann og kvinner om menn skal inn i damegarderober? Begriper fortsatt ikke hva legning har i diskusjonen å gjøre, hva et menneske blir tiltrukket av er da  likegyldig? Dersom man identifiserer seg som kvinne så er det naturlig å gå i en damegarderobe, dersom dette er det eneste alternativet. Dersom et menneske identifiserer seg som mann så er herre-garderober det mest naturlige. Dessverre faller endel utenfor i og med de opplever seg som ikke-binære.

edit: det virker som om hele badeland-kjeden har unisex garderobe, hva er vel bedre :- )

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...