Gå til innhold

Mann i damegarderobe, er det greit?


AnonymBruker

Er det greit at en mann som identifiserer seg som kvinne bruker kvinnegarderoben?  

17 stemmer

  1. 1. Er det greit at en mann som identifiserer seg som kvinne bruker kvinnegarderoben?

    • JA, SELVFØLGELIG
      5
    • NEI, DET SKULLE TATT SEG UT
      11
    • DET VIL JEG IKKE SVARE PÅ
      1


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er litt på siden, men husker at jeg var med morfar på badet i byen ved der vi bodde. Siden jeg var liten, var jeg med han i herregarderoben. Husker hvor lite jeg likte det. Det var greit med morfaren min, men husker vi sto i dusjen med mange fremmede, nakne menn. Husker jeg synes de hadde store tisser, og at jeg synes det var skummelt. 

Anonymkode: 0a6cf...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Nja, jeg synes da ikke jeg er så unnvikende, om jeg i såfall er unnvikende så er det rett og slett fordi jeg ikke skjønner spørsmålene og refleksjonene. I forhold til spørsmålet ditt: hvorfor deles da garderobene opp i mann og kvinner om menn skal inn i damegarderober? Begriper fortsatt ikke hva legning har i diskusjonen å gjøre, hva et menneske blir tiltrukket av er da  likegyldig? Dersom man identifiserer seg som kvinne så er det naturlig å gå i en damegarderobe, dersom dette er det eneste alternativet. Dersom et menneske identifiserer seg som mann så er herre-garderober det mest naturlige. Dessverre faller endel utenfor i og med de opplever seg som ikke-binære.

Ja det er nett det, de identifiserer seg som kvinner med penis. Vil bli kalt hun og med damenavn, blir de ikke det kan de bli ganske såret og forbannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er nett det, de identifiserer seg som kvinner med penis. Vil bli kalt hun og med damenavn, blir de ikke det kan de bli ganske såret og forbannet. 

Det er nok der det ligger da. Att de i seg selv har en vanskelig personlighet i bunnen. Skadede mennesker som ikke har fått det de behøvde i barndommen og derfor er skadet i psyken. Det ene fører det andre med seg og plutselig befinner de seg i et annet innbilt kjønn og helvete er løs. Det vil si helvete er løs fra start. De ble ikke sett som barn men nå håper de at de blir sett som voksne. Negativ oppmerksomhet er bedre enn ingenting. Og de blir fly forbanna om allmuen ikke forstår dem. Syke på sinnet er de rett og slett. Og det er ikke samfunnets feil. Psykologene burde gjøre jobben sin grundigere.

Anonymkode: 93ccb...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok der det ligger da. Att de i seg selv har en vanskelig personlighet i bunnen. Skadede mennesker som ikke har fått det de behøvde i barndommen og derfor er skadet i psyken. Det ene fører det andre med seg og plutselig befinner de seg i et annet innbilt kjønn og helvete er løs. Det vil si helvete er løs fra start. De ble ikke sett som barn men nå håper de at de blir sett som voksne. Negativ oppmerksomhet er bedre enn ingenting. Og de blir fly forbanna om allmuen ikke forstår dem. Syke på sinnet er de rett og slett. Og det er ikke samfunnets feil. Psykologene burde gjøre jobben sin grundigere.

Anonymkode: 93ccb...f8b

Det var da voldsomt til fordommer! De sier jo at de er født i feil kropp, mange kan ha hatt en god barndom men mange av dem har hatt problemer i oppveksten ja. Men man vil ikke bli kvinne eller mann av den grunn, det er noe de mener de er inni seg og at de alltid har vært det. De har et ønske om å passere som dame/mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det var da voldsomt til fordommer! De sier jo at de er født i feil kropp, mange kan ha hatt en god barndom men mange av dem har hatt problemer i oppveksten ja. Men man vil ikke bli kvinne eller mann av den grunn, det er noe de mener de er inni seg og at de alltid har vært det. De har et ønske om å passere som dame/mann. 

Men det må de godta at de aldri kan. Basta bom. 

Anonymkode: 93ccb...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det må de godta at de aldri kan. Basta bom. 

Anonymkode: 93ccb...f8b

Det er noen av dem som passerer da, men blir jo avslørt av en mørk stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, XbellaX skrev:

Jeg tror nok bare det var slik debatten startet. Vi har 2 relativt smale kjønnskategorier og to typer garderober: menn og kvinner og hvor skal noen som identifiserer seg som kvinne men med mannlig kjønnsorgan gå. Jeg vet ikke om det er unisex garderober du tenker på, i Bad am Spreewaldplatz i Berlin finnes slike. Om jeg husker riktig innførte Skien det samme, funker visst helt greit så vidt meg bekjent. Hvorfor du blander seksuell identitet altså legning inn i debatten begriper jeg ikke.

Jeg mener debatten må starte enda litt før- Hvorfor har man to typer garderober fra starten av? Hvorfor ikke bare en fellesgarderobe?

Man må først forstå hvorfor mange kvinner ikke ønsker å kle seg nakne foran fremmede heterofile menn. Jeg tror det er fordi:

A: Mange kvinner liker ikke å bli beglodd, begjært og bedømt av fremmede menn. Det har med legning å gjøre siden de aller fleste menn er hetero.

B: Noen kvinner synes en penis er truende fordi man kan voldta med den. Dessuten er menn store, sterke og litt skumle. Dette har med ytre kjønnstrekk å gjøre.

For deg er det avgjørende hva personen føler seg som. Eller er det avleggs å skille mellom kjønn i det hele tatt?

Jeg må innrømme at dette er litt sånn filosofisk øvelse fra min side. Det kan være en grei løsning å bare si at transkvinner dusjer med andre kvinner siden det er så få av dem og det betyr så veldig mye for dem. Så får andre kvinner rett og slett finne seg i det.

Det er ulogisk med tanke på at kvinner ellers legger stor vekt på retten til å beskyttes fra menn, men noen selvmotsigelser kan man leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Grendel skrev:

Jeg mener debatten må starte enda litt før- Hvorfor har man to typer garderober fra starten av? Hvorfor ikke bare en fellesgarderobe?

Enig i dette, det løser problemet for de fleste. Jeg ante ikke at unisex-garderober var såpass utbredt som det ser ut til å være, og flott er jo det

1 minutt siden, Grendel skrev:

Man må først forstå hvorfor mange kvinner ikke ønsker å kle seg nakne foran fremmede heterofile menn. Jeg tror det er fordi:

A: Mange kvinner liker ikke å bli beglodd, begjært og bedømt av fremmede menn. Det har med legning å gjøre siden de aller fleste menn er hetero.

B: Noen kvinner synes en penis er truende fordi man kan voldta med den. Dessuten er menn store, sterke og litt skumle. Dette har med ytre kjønnstrekk å gjøre.

Jeg tror det handler om at menn lett kan oppleve å bli redusert til en penis, heldigvis består de av mer. Det vi (samfunnet) glemmer er at kvinner også begår overgrep på både barn og voksne, men det ligger i vår kultur å kun fokusere på menn.  Media har mye skyld i dette, måten de fremstiller en klassisk overgriper på feks. Å snakke om mødre, tanter eller søstre som forgriper seg seksuelt er fortsatt tabu, men kan vise seg å gjøre like stor om ikke større skade.

 

1 minutt siden, Grendel skrev:

For deg er det avgjørende hva personen føler seg som. Eller er det avleggs å skille mellom kjønn i det hele tatt?

Jeg er nok mest tilhenger av unisex, jeg ser ikke helt poenget med å skulle kjønne steder som garderober, det finnes ( i mitt hode) viktigere ting å bruke krefter på. Jeg tenker også på dem som ikke opplever å tilhøre noen av de to kategoriene, jeg synes mangfold er flott.

 

1 minutt siden, Grendel skrev:

Jeg må innrømme at dette er litt sånn filosofisk øvelse fra min side. Det kan være en grei løsning å bare si at transkvinner dusjer med andre kvinner siden det er så få av dem og det betyr så veldig mye for dem. Så får andre kvinner rett og slett finne seg i det.

Det er ulogisk med tanke på at kvinner ellers legger stor vekt på retten til å beskyttes fra menn, men noen selvmotsigelser kan man leve med.

Jeg tenker at det er viktig å forsøke komme hverandre i møte uansett, diskutere, være uenig, forsøke å sette seg inn i den andres perspektiver selv om det virker utenkelig. Jeg har tro på å jobbe med å reflektere over egne verdier fordi de preger ens holdninger. Jeg tror som sagt at unisex kan være en god løsning på mange slike problemer... eller så kan man drite i hele garderoben og ta en dukkert i havet i stedet, problem solved :- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, XbellaX skrev:

Enig i dette, det løser problemet for de fleste. Jeg ante ikke at unisex-garderober var såpass utbredt som det ser ut til å være, og flott er jo det

Hva tenker du om muslimske jenter som hver kan ha gym eller svømming sammen med guttene - er ikke det er større problem?

Anonymkode: fda7c...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Grendel skrev:

B: Noen kvinner synes en penis er truende fordi man kan voldta med den. Dessuten er menn store, sterke og litt skumle. Dette har med ytre kjønnstrekk å gjøre.

Hvis jeg skulle gått i et badeanlegg med felles garderober og felles dusjer (om det er adskilte dusjer er jo problemet like stort for gruppen som var utgangspunktet her) så hadde nok betakket meg om det var kun menn og meg der. Ikke at jeg på noen måte tror jeg er så deilig og tiltrekkende at de ville voldtatt meg på flekken, men det hadde vært særdeles ubehagelig og jeg hadde dessverre følt meg utrygg og misstilpass.

På badeanlegget som var på Levanger var det slik at man skiftet i et avlukket, tok på badetøy eller tullet rundt seg et håndkle, gikk ut og opp en trapp og så inn i adskilte dusjer hvor man måtte henge av seg håndkleet eller ta av seg badetøyet igjen og dusje før man tok badetøyet på og gikk i bassenget. Litt tungvindt synes jeg, men... Og selv om man slapp unna med en garderobe så kunne det bli kø ved omkledningsbåsene og det var uansett kjønnsdelte dusjer. Løsningen må kanskje være å ha en kvinnegarderobe, en herregarderobe og en garderobe for andre kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Grendel skrev:

Jeg mener debatten må starte enda litt før- Hvorfor har man to typer garderober fra starten av? Hvorfor ikke bare en fellesgarderobe?

Man må først forstå hvorfor mange kvinner ikke ønsker å kle seg nakne foran fremmede heterofile menn. Jeg tror det er fordi:

A: Mange kvinner liker ikke å bli beglodd, begjært og bedømt av fremmede menn. Det har med legning å gjøre siden de aller fleste menn er hetero.

B: Noen kvinner synes en penis er truende fordi man kan voldta med den. Dessuten er menn store, sterke og litt skumle. Dette har med ytre kjønnstrekk å gjøre.

For deg er det avgjørende hva personen føler seg som. Eller er det avleggs å skille mellom kjønn i det hele tatt?

Jeg må innrømme at dette er litt sånn filosofisk øvelse fra min side. Det kan være en grei løsning å bare si at transkvinner dusjer med andre kvinner siden det er så få av dem og det betyr så veldig mye for dem. Så får andre kvinner rett og slett finne seg i det.

Det er ulogisk med tanke på at kvinner ellers legger stor vekt på retten til å beskyttes fra menn, men noen selvmotsigelser kan man leve med.

Hvordan skal jeg vite hvis det er et menneske med penis om det er en heterofil eller homofil mann, eller en som føler seg som en dame?  Hvorfor alt dette om skumle heterofile menn?  Jeg liker ikke noe mer å se på penis på homofile menn.  Jeg bryr meg nøyaktig ingenting om kvinner i garderoben er lesbiske.  

Det kan da godt hende at jeg ikke vil ha "menn" i garderoben på grunn av mitt eget begjær.  Kvinner er ikke bare uskyldige, små vesener som aldri tenker på sex.

Om det så er fordi jeg er kommet såpass opp i årene så er det greit også, men jeg tror ikke det.  Jeg håper virkelig at mine barnebarn lærer å respektere grensene mellom menn og kvinner ift. nakenhet.  Jeg ville aldri finne på å dusje sammen med mine brødre, og har aldri gjort (kanskje da vi var små).  Det er ikke fordi jeg er redd for at de voldtar meg i dusjen.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg vite hvis det er et menneske med penis om det er en heterofil eller homofil mann, eller en som føler seg som en dame?  Hvorfor alt dette om skumle heterofile menn?  Jeg liker ikke noe mer å se på penis på homofile menn.  Jeg bryr meg nøyaktig ingenting om kvinner i garderoben er lesbiske.  

 

Anonymkode: 4baf7...c7c

De som føler seg som en dame har et utrykk som tilsier det, de kler seg og ter seg som damer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, stjernestøv skrev:

De som føler seg som en dame har et utrykk som tilsier det, de kler seg og ter seg som damer. 

Hva da med en kvinne som kler seg og ter seg som en mann?  Er det sikkert at hun føler seg som en mann?  Og, hva med kvinner som føler seg som en mann i mannegarderobe?  Jeg vet om oppstyr som ble pga. et menneske med vagina og pupper som gang på gang gikk i herregarderoben selv om hen fikk streng beskjed om å ikke gjøre det.  Mennene likte det overhodet ikke, naturlig nok for meg.

Det er greit for meg å ha det som i USA hvor alle går inn i en privat garderobe med egen dusj.  Da trenger du ikke å plage andre uansett.  Det er også viktig med private garderober for de som er funksjonshemmede.  En psykisk utviklingshemmet person kan trenge å ha med seg en av motsatt kjønn, og en som sitter i rullestol med urinpose og diverse trenger å være for seg selv for å gjøre seg klar.  De trenger også ofte hjelpere.  Dette har blitt glemt i diskusjonen.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
40 minutter siden, stjernestøv skrev:

De som føler seg som en dame har et utrykk som tilsier det, de kler seg og ter seg som damer. 

Hva med kattejenta som mener hun er katt?

 Eller denne hvite dama som identifiserer seg som svart? Normalt, eller psykt?

 

Anonymkode: 17cd1...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da med en kvinne som kler seg og ter seg som en mann?  Er det sikkert at hun føler seg som en mann?  Og, hva med kvinner som føler seg som en mann i mannegarderobe?  Jeg vet om oppstyr som ble pga. et menneske med vagina og pupper som gang på gang gikk i herregarderoben selv om hen fikk streng beskjed om å ikke gjøre det.  Mennene likte det overhodet ikke, naturlig nok for meg.

Det er greit for meg å ha det som i USA hvor alle går inn i en privat garderobe med egen dusj.  Da trenger du ikke å plage andre uansett.  Det er også viktig med private garderober for de som er funksjonshemmede.  En psykisk utviklingshemmet person kan trenge å ha med seg en av motsatt kjønn, og en som sitter i rullestol med urinpose og diverse trenger å være for seg selv for å gjøre seg klar.  De trenger også ofte hjelpere.  Dette har blitt glemt i diskusjonen.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Det blir jo det samme med en person som var født jente men nå føler seg som en mann, de sliter med den samme problematikken. Men jeg mener nå at offentlige toalett burde ikke være noe problem, man ser ikke på personen som tisser. Likevel lager mange styr pga det, man er jo alene inne på toalettet. Men nå har jo noen unisex toaletter og det er bra. 

Har ikke tenkt så mye over det med funksjonshemmede, men går jo ut fra at de har med seg en av samme kjønn i garderoben. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med kattejenta som mener hun er katt?

 Eller denne hvite dama som identifiserer seg som svart? Normalt, eller psykt?

 

Anonymkode: 17cd1...974

For min del kan de leve livet sitt som hva som helst de identifiserer seg som, det er de som skal leve livet sitt. Behager det dem så vær så god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også viktig med private garderober for de som er funksjonshemmede.  En psykisk utviklingshemmet person kan trenge å ha med seg en av motsatt kjønn, og en som sitter i rullestol med urinpose og diverse trenger å være for seg selv for å gjøre seg klar.  De trenger også ofte hjelpere.  Dette har blitt glemt i diskusjonen.

Enig. Er viktigere med de som føler at de er et annet kjønn vet du.

Anonymkode: 93ccb...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

For min del kan de leve livet sitt som hva som helst de identifiserer seg som, det er de som skal leve livet sitt. Behager det dem så vær så god. 

Skal man kreve at alle andre skal ta hensyn til disse raritetene?

Anonymkode: 17cd1...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man kreve at alle andre skal ta hensyn til disse raritetene?

Anonymkode: 17cd1...974

Ja hvorfor ikke? Ja til mangfold :) Det er ikke så gale å la folk få være den de vil være, det er deres liv. Hver og en burde tenke på sitt eget liv, det er alt de trenger å gjøre her i livet. Da hadde det blitt mye mindre dømming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja hvorfor ikke? Ja til mangfold :) Det er ikke så gale å la folk få være den de vil være, det er deres liv. Hver og en burde tenke på sitt eget liv, det er alt de trenger å gjøre her i livet. Da hadde det blitt mye mindre dømming. 

Så hvis jeg som mann ikke kommer inn på et studie kan jeg identifisere meg som kvinne og få ekstra kvoteringspoeng for å komme inn?

Hvis jeg er 45 år men føler meg som 30, så kan jeg få endret fødselsåret i passet?

Hvis jeg er 2m høy, men identifiserer meg som kortvokst, kan jeg få endret den offisielle høyden til 155 cm?

Hvis jeg føler meg japansk, kan jeg få endret fødestedet til Tokyo?

Anonymkode: 17cd1...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...