Gå til innhold

Mann i damegarderobe, er det greit?


AnonymBruker

Er det greit at en mann som identifiserer seg som kvinne bruker kvinnegarderoben?  

17 stemmer

  1. 1. Er det greit at en mann som identifiserer seg som kvinne bruker kvinnegarderoben?

    • JA, SELVFØLGELIG
      5
    • NEI, DET SKULLE TATT SEG UT
      11
    • DET VIL JEG IKKE SVARE PÅ
      1


Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg som mann ikke kommer inn på et studie kan jeg identifisere meg som kvinne og få ekstra kvoteringspoeng for å komme inn?

Hvis jeg er 45 år men føler meg som 30, så kan jeg få endret fødselsåret i passet?

Hvis jeg er 2m høy, men identifiserer meg som kortvokst, kan jeg få endret den offisielle høyden til 155 cm?

Hvis jeg føler meg japansk, kan jeg få endret fødestedet til Tokyo?

Anonymkode: 17cd1...974

Yes hvorfor ikke? Let it flow :) 

Har drukket litt alkohol nå og er veldig frisinnet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Har ikke tenkt så mye over det med funksjonshemmede, men går jo ut fra at Hde har med seg en av samme kjønn i garderoben. 

Hvorfor går du ut fra at ungdommer har alltid med seg foreldre av samme kjønn?  Hvis de trenger hjelp er de nødt til det slik som det er nå, men det er ingen selvfølge.  En mor kan ikke ta sønnen sin på svømming når far er bortreist.  Det er da snakk om mennskerettigheter her.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du ut fra at ungdommer har alltid med seg foreldre av samme kjønn?  Hvis de trenger hjelp er de nødt til det slik som det er nå, men det er ingen selvfølge.  En mor kan ikke ta sønnen sin på svømming når far er bortreist.  Det er da snakk om mennskerettigheter her.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Jaja, men så ta da sønnen med i damegarderoben da, går ut fra at det er et barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jaja, men så ta da sønnen med i damegarderoben da, går ut fra at det er et barn. 

En tyveåring er ikke et barn, men mange bor hjemme fremdeles.  En funksjonshemmet tyveåring trenger hjelp i garderoben.  Tenk litt over dette og ikke kun de som hyler nå om følelser.  

Jeg føler meg noen ganger som en ku etter at jeg har lagt på meg.  Skal jeg da bo i et fjøs?

Anonymkode: 4baf7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tyveåring er ikke et barn, men mange bor hjemme fremdeles.  En funksjonshemmet tyveåring trenger hjelp i garderoben.  Tenk litt over dette og ikke kun de som hyler nå om følelser.  

Jeg føler meg noen ganger som en ku etter at jeg har lagt på meg.  Skal jeg da bo i et fjøs?

Anonymkode: 4baf7...c7c

Kan vel ha en mannlig støttekontakt da? Problem løst!

Og jeg føler meg som en elefant, datteren min sier det er mange likheter mellom meg og Erna Solberg 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Kan vel ha en mannlig støttekontakt da? Problem løst!

Og jeg føler meg som en elefant, datteren min sier det er mange likheter mellom meg og Erna Solberg 😮 

Nå tuller du.  Du vet utmerket godt hva jeg snakker om.  Støttekontakt er noe som kommer til bestemte tider og du mener at funksjonshemmede skal ikke ha muligheter til å dra i svømmehallen eller idrettsarrangementer som andre.  De trenger ikke egne garderober i dine øyne, kun de stakkars menneskene som føler seg annerledes.  Jeg kjenner hvordan det begynner å koke  i meg over hvor lite følsom og forståelsesfull du er.  Min far var sterkt redusert i over tyve år, min nevø sitter i rullestol og er lam fra livet og ned (dvs. han har ikke styring på noe som helst kroppsfunksjoner).  Min bror har en stesønn som er sterkt tilbakestående.

Og du mener at de skal ha støttekontakt med seg i alle sammenhenger.  Min mor var støttekontakt for min far, men ifølge deg så skulle han hatt en mannlig støttekontakt døgnet rundt.  Håper du tar deg sammen og ser hvor idiotisk dette er.

Hvis jeg føler meg som Erna Solberg kan jeg da bare gå rundt og si at jeg er Norges statsminister?  Jeg er glad jeg ikke føler meg som Sylvi Listhaug.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Yes hvorfor ikke? Let it flow :) 

Har drukket litt alkohol nå og er veldig frisinnet :D 

Sikkert best å svare når man er edru.

Anonymkode: 17cd1...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tuller du.  Du vet utmerket godt hva jeg snakker om.  Støttekontakt er noe som kommer til bestemte tider og du mener at funksjonshemmede skal ikke ha muligheter til å dra i svømmehallen eller idrettsarrangementer som andre.  De trenger ikke egne garderober i dine øyne, kun de stakkars menneskene som føler seg annerledes.  Jeg kjenner hvordan det begynner å koke  i meg over hvor lite følsom og forståelsesfull du er.  Min far var sterkt redusert i over tyve år, min nevø sitter i rullestol og er lam fra livet og ned (dvs. han har ikke styring på noe som helst kroppsfunksjoner).  Min bror har en stesønn som er sterkt tilbakestående.

Og du mener at de skal ha støttekontakt med seg i alle sammenhenger.  Min mor var støttekontakt for min far, men ifølge deg så skulle han hatt en mannlig støttekontakt døgnet rundt.  Håper du tar deg sammen og ser hvor idiotisk dette er.

Hvis jeg føler meg som Erna Solberg kan jeg da bare gå rundt og si at jeg er Norges statsminister?  Jeg er glad jeg ikke føler meg som Sylvi Listhaug.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Tror du misforstår meg litt, jeg forstår problemet og derfor mener jeg man kunne hatt unisex garderober for alle. 

Nei føler du at du er Erna Solberg er du psykotisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert best å svare når man er edru.

Anonymkode: 17cd1...974

Er ikke full av en cider og litt Dooleys heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Tror du misforstår meg litt, jeg forstår problemet og derfor mener jeg man kunne hatt unisex garderober for alle. 

Nei føler du at du er Erna Solberg er du psykotisk. 

Man kan ikke ha unisex garderober for alle.  Det er mange som trenger å være for seg selv.  Man trenger individuelle garderober.  Min nevø kan ikke kle av seg foran andre og ordne seg med alt som har med tiss og bæsj å gjøre foran mange menn, uansett om han har mor eller far, bror eller søster med seg.  Ja eller diverse støttekontakter.  De trenger å hjelpe han inne i en egen garderobe.

Jeg nekter å kle av meg ved siden av en penis.  Jeg vet ikke hva penisen betyr for mennesket som har den, men jeg vil ikke se peniser og jeg har rett til å ha den meningen og det ubehaget.

Jeg skulle ønske jeg hadde selvtilliten og utstrålingen til Erna Solberg, men det har jeg ikke.  Hun er en flott dame som bærer kiloene med hevet hode.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var nattevakt engang et sted hvor det var tre menn.  Alle var veldig høye, opp mot 2 meter og over 100 kilo.  En natt begynte en av dem å vise meg sexuell interesse.  Jeg ble ikke redd for han gjorde alltid som jeg sa, men hvem vet.  Hvordan hadde det vært å ta han med i en unisexgarderobe?  Helt greit, kanskje med alle små barna løpende rundt?

Han var sterkt tilbakestående.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke ha unisex garderober for alle.  Det er mange som trenger å være for seg selv.  Man trenger individuelle garderober.  Min nevø kan ikke kle av seg foran andre og ordne seg med alt som har med tiss og bæsj å gjøre foran mange menn, uansett om han har mor eller far, bror eller søster med seg.  Ja eller diverse støttekontakter.  De trenger å hjelpe han inne i en egen garderobe.

Jeg nekter å kle av meg ved siden av en penis.  Jeg vet ikke hva penisen betyr for mennesket som har den, men jeg vil ikke se peniser og jeg har rett til å ha den meningen og det ubehaget.

Jeg skulle ønske jeg hadde selvtilliten og utstrålingen til Erna Solberg, men det har jeg ikke.  Hun er en flott dame som bærer kiloene med hevet hode.

Anonymkode: 4baf7...c7c

Nei man burde jo ha adskilte garderober for sånne behov, det har du rett i. 

Det er din rett det, tror ikke transpersoner går i damegarderober heller. 

Ja Erna er flott hun, men vil ikke si at jeg er flott. Sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er ikke full av en cider og litt Dooleys heller. 

Ikke sikker på det.

Anonymkode: 17cd1...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.7.2020 den 10.23, ISW skrev:

Jeg er klar over at Pride er mer enn hundehalsbånd, men jeg tror strengt talt ikke det hjelper mot fordommene at noen homofile danser i g-streng og hundehalsbånd. 

[...] 

En heterofil kvinne ville trolig ikke danset på åpen gate i g-streng og hundehalsbånd, og jeg forstår heller ikke hvorfor homofile har dette behovet. Det burde jo være et ønske for homofile å ikke bli dømt eller vurdert ut fra sin legning.

Selvfølgelig er det et ønske for homofile å ikke bli dømt eller vurdert ut fra sin legning. Men om man kler seg i nevnte hundehalsbånd (hvor stor prosent av homofile gjør egentlig det, og hvorfor er det alltid mer outrerte livsstilsuttrykk som trekkes frem i slike diskusjoner?), knyttes det for homofile til legning, for heterofile til livsstil.

Jeg kjenner forøvrig absolutt ingen, verken homo- eller heterofile, som danser på gaten i g-streng og hundehalsbånd I hverdagen, og i Oslo Pride-paraden er det vel etter hvert like mange heterofile som homofile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikker på det.

Anonymkode: 17cd1...974

Gi deg da, det gikk rett til hodet på meg for jeg drakk det fort. Det er over nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det så vanskelig å godta at det finnes grenser og regler?. Og hva gjør denne grenseløsheten med neste generasjon?. Har barn og unge så godt av at alt er så flytende og fritt?. Alle må liksom prøve ut og kjenne etter hva og hvem de er. Som om barn og unge ikke er forvirret nok fra før. Og man må i disse dager virkelig holde tungen rett i munnen for det er alltid noen som blir fornærmet. Noen vil fjerne nasjonalsangen fordi det står at fedrene har kjempet og mødrene har grett. Det er kvinnediskriminerende . Barn blir lært opp i nye kjønn og familiestrukturer. Nå vil man ha menn i kvinnegarderober fordi de føler for det. Til og med om man snakker om kvinner og menn eller far og mor, de mest selvfølgelig ting som min generasjon vokste opp med er nå galt. Man må ikke si noe som definerer det å være mann eller kvinne. Men tenk om noen ønsker å bli trygg i rollen som mann ellet kvinne da?. Skal vi ikke få lov til å snakke om det lenger?? Skal ikke jeg få være stolt av å være kvinne ? Er det feks bare menn som føler seg som kvinner som skal få lov å uttrykke og hylle sine feminine sider?.

Anonymkode: be316...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg som mann ikke kommer inn på et studie kan jeg identifisere meg som kvinne og få ekstra kvoteringspoeng for å komme inn?

Anonymkode: 17cd1...974

Det er nå en del ting som skal til før man tels som kvinne i slike tilfeller. Har en kamerat som er FtM. Tok vel rundt tre år med hormoner, samt bytte av navn, fødselsnummer o.l. før han teltes som mann.

Anonymkode: 294e2...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå en del ting som skal til før man tels som kvinne i slike tilfeller. Har en kamerat som er FtM. Tok vel rundt tre år med hormoner, samt bytte av navn, fødselsnummer o.l. før han teltes som mann.

Anonymkode: 294e2...16d

Det tar ikke lang tid å få navnebytte i folkeregisteret.  Fødselsnummer blir vel det samme.

 

 

 

Anonymkode: 4baf7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tar ikke lang tid å få navnebytte i folkeregisteret.  Fødselsnummer blir vel det samme.

 

 

 

Anonymkode: 4baf7...c7c

Fødselsnummeret blir nok endret siden ett av tallene (muligens det 3.) indikerer kjønn. Tror partall er for kvinner og oddetall for menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå en del ting som skal til før man tels som kvinne i slike tilfeller. Har en kamerat som er FtM. Tok vel rundt tre år med hormoner, samt bytte av navn, fødselsnummer o.l. før han teltes som mann.

Anonymkode: 294e2...16d

Det kan ordnes på et par uker.

https://helsenorge.no/rettigheter/endring-av-juridisk-kjonn

Anonymkode: 17cd1...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...