Gå til innhold

Luftplager i magen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min samboer er svært plaget med luftplager i magen.  Han har vært det i lang tid nå. Jeg har bedt han om å oppsøke lege om det men det vil han ikke med det første. 

Vet ikke hva det kommer av. Men tenkte på at jeg mulig kan kjøpe noen reseptfrie tabletter til han på apoteket for å se om det forsvinner. Noen som vet om det fins noe som kan hjelpe mot luftplager?

Anonymkode: 6fdc3...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min samboer er svært plaget med luftplager i magen.  Han har vært det i lang tid nå. Jeg har bedt han om å oppsøke lege om det men det vil han ikke med det første. 

Vet ikke hva det kommer av. Men tenkte på at jeg mulig kan kjøpe noen reseptfrie tabletter til han på apoteket for å se om det forsvinner. Noen som vet om det fins noe som kan hjelpe mot luftplager?

Anonymkode: 6fdc3...139

Det kommer jo av noe - jeg ville begynt med å prøve å finne årsaken og en sannsynlig årsak er jo kostholdet. Kornprodukter gir gjerne luft i magen, likeså kål og løk. Om han spiser mye lettprodukter med sukkererstatning så er det i alle fall som å be om å få luft i magen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Det kommer jo av noe - jeg ville begynt med å prøve å finne årsaken og en sannsynlig årsak er jo kostholdet. Kornprodukter gir gjerne luft i magen, likeså kål og løk. Om han spiser mye lettprodukter med sukkererstatning så er det i alle fall som å be om å få luft i magen! 

Du har rett. Han spiser veldig mye løk. Det kan være sterk krydret mat og løk som er årsaken. Jeg hadde selv store plager med det samme for flere år siden. Men jeg begynte å kutte enkelte matvarer og da ble jeg bedre. 

Anonymkode: 6fdc3...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for link :) . Jeg er mer bekymret enn han for dette. Han vil ikke oppsøke lege. Jeg maser på han. Men det er mulig sterkt krydder og mye løk i kostholdet som kan være årsaken. 

Anonymkode: 6fdc3...139

Med mindre han i tillegg har plager som blod og / eller slim i avføringen eller noe slikt så ville jeg ikke bekymret meg for det. Men ta en titt på kostholdet og prøv å unngå løk en ukes tid f.eks., om det ikke hjelper prøv å utelat brød noen dager osv. Ikke utelat mange ting på en gang, da vet man jo ikke hva det var man reagerte på. Ev. kan man utelate mange ting samtidig i et par uker og så gjeninnføre en og en matvare for å se om han reagerer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...