Gå til innhold

Ikke oversikt lenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tar for mye av en medisin og det er snakk om veldig store doser. Tør ikke si det til noen. Er veldig langt nede. Redd for at organer skal svikte til slutt. Har ikke oversikt lenger over hvor mye jeg tar. Tør ikke si det til noen, er redd for konsekvensene og føler meg patetisk. Har kommet i en situasjon hvor jeg ikke klarer å styre det. Jeg er veldig veldig redd, og likevel gjør jeg det. Ingen må få vite det. Så hva kan jeg gjøre? 

Jeg klarer ikke fordømmende innspill nå. Er altfor klar over at dette er galskap, mildt sagt. 

Jeg har vært veldig langt nede veldig lenge og det virker som en del av meg har blitt likegyldig. Jeg har mista troa på psykiatrien etter vonde opplevelser og klarer ikke be om hjelp. Vil heller ikke bekymre de nærmeste. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, trist å høre. Jeg vet jo ikke hvilke medisiner det er snakk om, men du er nødt til å kutte ned til dosen som legen har gitt.

Jeg tror nok det beste er å be om hjelp selvom det er skummelt. Og ikke føl deg patetisk, det er det ikke. Du har det vondt, det er tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg fikk beskjed en plass jeg var innlagt at jeg misbrukte smertestillende og vival,holder på på samme måte i dag pga  migrene og angst. Jeg så ikke på det som misbrruk men de mente jeg teegte hjelp til misbruken,ingen lege tok det alvorlig. Vet ikke om det er sånn med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, RamonaK skrev:

Uff, trist å høre. Jeg vet jo ikke hvilke medisiner det er snakk om, men du er nødt til å kutte ned til dosen som legen har gitt.

Jeg tror nok det beste er å be om hjelp selvom det er skummelt. Og ikke føl deg patetisk, det er det ikke. Du har det vondt, det er tydelig.

Tusen takk for at du forstår. Jeg har pårørende som er redd for meg, for de ser det er noe, men de vet ikke. Skammer meg, jeg er egoistisk. Men jeg har hatt det så vondt, så lenge nå, og ikke fått rett hjelp. Nå er alle på ferie også. Jeg kan kanskje fortelle det til legen som skrev ut disse mengdene til meg. Men da får jeg vel ikke den mer, og det er den eneste som hjelper på angsten, så jeg ødelegger for meg selv.

Men det er innlysende at kroppen min ikke vil klare dette så mye lenger. Jeg har det så vondt når jeg ikke tar for mye, at jeg holder ikke ut. Men har opplevd flere overgrep i psykiatrien, så har slutta å be om hjelp, for jeg er redd leger og autoriteter. Og folk innen hjelpeapparatet har frarådet meg å bli innlagt på sykehuset, fordi pasienter blir behandlet dårlig. Så føler jeg sitter i saksa. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du forstår. Jeg har pårørende som er redd for meg, for de ser det er noe, men de vet ikke. Skammer meg, jeg er egoistisk. Men jeg har hatt det så vondt, så lenge nå, og ikke fått rett hjelp. Nå er alle på ferie også. Jeg kan kanskje fortelle det til legen som skrev ut disse mengdene til meg. Men da får jeg vel ikke den mer, og det er den eneste som hjelper på angsten, så jeg ødelegger for meg selv.

Men det er innlysende at kroppen min ikke vil klare dette så mye lenger. Jeg har det så vondt når jeg ikke tar for mye, at jeg holder ikke ut. Men har opplevd flere overgrep i psykiatrien, så har slutta å be om hjelp, for jeg er redd leger og autoriteter. Og folk innen hjelpeapparatet har frarådet meg å bli innlagt på sykehuset, fordi pasienter blir behandlet dårlig. Så føler jeg sitter i saksa. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Er det overforbruk av benzo? Det er legens ansvar og da bør du ikke få mer, eller få en nedtrappingsplan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg fikk beskjed en plass jeg var innlagt at jeg misbrukte smertestillende og vival,holder på på samme måte i dag pga  migrene og angst. Jeg så ikke på det som misbrruk men de mente jeg teegte hjelp til misbruken,ingen lege tok det alvorlig. Vet ikke om det er sånn med deg?

Jeg har dårlige erfaringer fra psykiatrien, og har ikke tro på at jeg får hjelp. Så tør og orker ikke be om hjelp. Ingen vet at jeg misbruker den, så vet ikke om de ville tatt det alvorlig. Men det er så innmari ydmykende å be om hjelp. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Er det overforbruk av benzo? Det er legens ansvar og da bør du ikke få mer, eller få en nedtrappingsplan. 

Det er noe som ligner på lyrica, men det er ikke B-prep, men C-prep. Gir meg likevel en rusfølelse. Tror ikke legen bryr seg at jeg tar mye. Hn må da forstå det ut i fra antall resepter. Jeg burde si det til han, men det er så vanskelig. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dårlige erfaringer fra psykiatrien, og har ikke tro på at jeg får hjelp. Så tør og orker ikke be om hjelp. Ingen vet at jeg misbruker den, så vet ikke om de ville tatt det alvorlig. Men det er så innmari ydmykende å be om hjelp. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Legen som skriver det ut vet vel det? Den kan jo hjelpe deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som ligner på lyrica, men det er ikke B-prep, men C-prep. Gir meg likevel en rusfølelse. Tror ikke legen bryr seg at jeg tar mye. Hn må da forstå det ut i fra antall resepter. Jeg burde si det til han, men det er så vanskelig. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Du bør snakke meg legen om det ja. Du kan ikke fortsette sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Legen som skriver det ut vet vel det? Den kan jo hjelpe deg. 

Kanskje hn vet det, eller ikke. Jeg har ikke sagt noe til hn om det. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hn vet det, eller ikke. Jeg har ikke sagt noe til hn om det. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Legen merker jo det på reseptene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Du bør snakke meg legen om det ja. Du kan ikke fortsette sånn. 

Jeg vet jeg bør det. Men skammer meg så mye over dette. Jeg klarer ikke hverdagene uten å hive innpå med tabletter. Men fornuften sier jo til meg at jeg bør fortelle...

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jeg bør det. Men skammer meg så mye over dette. Jeg klarer ikke hverdagene uten å hive innpå med tabletter. Men fornuften sier jo til meg at jeg bør fortelle...

Anonymkode: 2e194...1a2

Ja snakk nå med legen din om det, håper han forstår at det er vanskelig for deg og vil hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Legen merker jo det på reseptene. 

Det høres sprøtt ut, men er redd for hvordan legen vil reagere på at jeg sier det. Altså at hn kanskje oppfatter det som kritikk.. med denne tankegangen forstår jeg nå at jeg er ute å kjører... Jeg må ta mot til meg, kanskje bare skrive til hn..

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det overforbruk av benzo? Det er legens ansvar og da bør du ikke få mer, eller få en nedtrappingsplan. 

Du har da litt ansvar selv også til ikke å ta for mye.

Anonymkode: 0a8c3...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja snakk nå med legen din om det, håper han forstår at det er vanskelig for deg og vil hjelpe. 

Håper...

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres sprøtt ut, men er redd for hvordan legen vil reagere på at jeg sier det. Altså at hn kanskje oppfatter det som kritikk.. med denne tankegangen forstår jeg nå at jeg er ute å kjører... Jeg må ta mot til meg, kanskje bare skrive til hn..

Anonymkode: 2e194...1a2

Bare ta det opp med legen du :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har da litt ansvar selv også til ikke å ta for mye.

Anonymkode: 0a8c3...d58

Det vet jeg. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Bare ta det opp med legen du :) 

Ja, jeg får gjøre det.. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har da litt ansvar selv også til ikke å ta for mye.

Anonymkode: 0a8c3...d58

Jeg tar ikke for mye! En gang gjorde jeg det og da sende psykiatrien melding til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...