Gå til innhold

Ikke oversikt lenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
6 timer siden, Fru2020 skrev:

Forstår godt at du er ambivalent. Medisininntaket har jo hatt en funksjon, nå må du finne en annen måte som erstatter dette. I tillegg må du takle evt. fysiske reaksjoner på nedtrappingen.  Det er ingen enkel oppgave, men det rette.

Jeg heier på deg

Takk for det😊

Ingen enkel oppgave nei, så håper det blir over fellesferien jeg kan slutte, ikke nå, da alle er på ferie. Men nå har jeg sagt det som det er, og det er egentlig en lettelse. Men kjenner jeg får litt hetta og skamfølelse av oppførselen min, nå som den er på vei ut av kroppen. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg antar at legen har hatt en mistanke om misbruket en tid og har håpet/ventet på denne telefonen - han kan jo regne seg frem til forbruket pr. dag ved hyppigheten av når du har bedt om resepter. Nå gjenstår det å se om han er en lege som følger opp det han sier - men du har jo tidligere sagt at det er han. Jeg ønsker deg igjen lykke til. Synes du er utrolig modig! Ikke tenk at det er ydmykende å ta ansvar for egen situasjon og helse. Jeg tenker du viser mot. Noen andre bør se opp til.

Takk for det😊

Ja han har nok skjønt det en stund regner jeg med. Det gjenstår å se ja. Litt skummelt hvis jeg må bråslutte nå, og i fellesferien i tillegg. Får se om han svarer på meldingen min. Men er innstilt på å trappe ned så fort folk kommer hjem fra ferie. Men som sagt, veldig spent på svaret. Det er vel ikke ydmykende å be om hjelp sånn sett, men krymper meg litt over meg selv. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, dolmio skrev:

Bra jobba! Vær stolt 😃❤️

Takk😊👍

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Fru2020 skrev:

Har han svart på meldingen din?

Jeg sitter her og gråter. Og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er full av skam og kan ikke forstå at jeg kan ha tatt så mye tabletter og misbrukt tillitt. Fikk svar nå. Han vet ikke hvordan han skal forholde seg til dette og ba meg skrive en oversikt over bruken, hvordan jeg har brukt det og hva jeg har tenkt. Jeg svarte ganske fort og var helt ærlig og beklaget at jeg ikke har vært ærlig før. Ba om hjelp til nedtrapping over ferien. Jeg er veldig redd for konsekvensene nå når jeg har sagt det som det er. Men det beste er å slutte. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter her og gråter. Og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er full av skam og kan ikke forstå at jeg kan ha tatt så mye tabletter og misbrukt tillitt. Fikk svar nå. Han vet ikke hvordan han skal forholde seg til dette og ba meg skrive en oversikt over bruken, hvordan jeg har brukt det og hva jeg har tenkt. Jeg svarte ganske fort og var helt ærlig og beklaget at jeg ikke har vært ærlig før. Ba om hjelp til nedtrapping over ferien. Jeg er veldig redd for konsekvensene nå når jeg har sagt det som det er. Men det beste er å slutte. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Du gjør det rette, selv om det er vanskelig. Så bra at du klarer å være helt ærlig. Han må sikkert bruke litt tid på å tenke ut den riktige fremgangsmåten, kanskje diskutere med en kollega. 

Du klarer dette, et steg om gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter her og gråter. Og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er full av skam og kan ikke forstå at jeg kan ha tatt så mye tabletter og misbrukt tillitt. Fikk svar nå. Han vet ikke hvordan han skal forholde seg til dette og ba meg skrive en oversikt over bruken, hvordan jeg har brukt det og hva jeg har tenkt. Jeg svarte ganske fort og var helt ærlig og beklaget at jeg ikke har vært ærlig før. Ba om hjelp til nedtrapping over ferien. Jeg er veldig redd for konsekvensene nå når jeg har sagt det som det er. Men det beste er å slutte. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Hvilke konsekvenser er du redd for? 

Jeg synes du skal være kjempestolt av deg selv - ikke skamme deg. Du er kjempetøff! Du har gjort det rette. 

Sender deg en styrkeklem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Fru2020 skrev:

Du gjør det rette, selv om det er vanskelig. Så bra at du klarer å være helt ærlig. Han må sikkert bruke litt tid på å tenke ut den riktige fremgangsmåten, kanskje diskutere med en kollega. 

Du klarer dette, et steg om gangen

Jeg må bare ta ett steg om gangen. Er spent på hva han svarer. Får vel ikke noe svar i dag eller i morgen så da får jeg vel klare meg gjennom helga som best mulig. Tror han har fri på fredager. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare ta ett steg om gangen. Er spent på hva han svarer. Får vel ikke noe svar i dag eller i morgen så da får jeg vel klare meg gjennom helga som best mulig. Tror han har fri på fredager. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Sånn venting kan nesten være utålelig. Har du noen som kan avlede deg litt i løpet av helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, dolmio skrev:

Hvilke konsekvenser er du redd for? 

Jeg synes du skal være kjempestolt av deg selv - ikke skamme deg. Du er kjempetøff! Du har gjort det rette. 

Sender deg en styrkeklem ❤️

Jeg har gjort det rette ja. Dette har gått veldig utover livet mitt. Konsekvenser ja...tenker på ikke på noe helt spesielt akkurat nå, er vel litt på tuppa. Venter på et svar, men tviler på jeg får et før helga.  

Klem tilbake❤

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Fru2020 skrev:

Sånn venting kan nesten være utålelig. Har du noen som kan avlede deg litt i løpet av helgen?

Jeg må prøve ett eller annet å fokusere på, får ta time for time egentlig. Det er fristende å bare bli i senga, men det er ikke lurt. Kanskje tvinge meg til noen gåturer. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg må prøve ett eller annet å fokusere på, får ta time for time egentlig. Det er fristende å bare bli i senga, men det er ikke lurt. Kanskje tvinge meg til noen gåturer. 

Anonymkode: 2e194...1a2

Det høres lurt ut å komme seg ut litt, og ikke bare bli liggende (sier hun som ligger i sengen på et mørkt rom nesten hele døgnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolmio
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det rette ja. Dette har gått veldig utover livet mitt. Konsekvenser ja...tenker på ikke på noe helt spesielt akkurat nå, er vel litt på tuppa. Venter på et svar, men tviler på jeg får et før helga.  

Klem tilbake❤

Anonymkode: 2e194...1a2

Jeg er SÅ stolt av deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg ikke fått med meg hvilken medisiner du har misbrukt, men er det for eksempel antidepressiva som du har fått utskrevet for 3 måneder av gangen og så har du tatt høyere dose enn du skulle.  Eller er det B- preparater som du har fått utskrevet for en måned av gangen og er tom etter for eksempel to uker . Hvordan legen vil reagere på overforbruk ditt avhenger av medisin type. Er det B- preparater så bør han gå i seg selv for å ikke ha fulgt med på sin egen utskriving av medisiner.  For mye utskriving av B-preparater kan også gi han problemer med helsetilsynet.

Normalt  burde ikke en nedtrappings plan være så vanskelig å få på plass, så det ordner han nok for deg vis det er noe han mener er fornuftig. 

Anonymkode: 0e5fb...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Fru2020 skrev:

Det høres lurt ut å komme seg ut litt, og ikke bare bli liggende (sier hun som ligger i sengen på et mørkt rom nesten hele døgnet)

Jeg ligger også mye på senga. Er du lyd/lys sensitiv, eller er du generelt sliten, deprimert? Vet hvor vanskelig det er å komme seg opp og ut... 

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger også mye på senga. Er du lyd/lys sensitiv, eller er du generelt sliten, deprimert? Vet hvor vanskelig det er å komme seg opp og ut... 

Anonymkode: 2e194...1a2

Det er den eneste plassen jeg føler meg sånn noe lunde trygg. Og så føler jeg at hvis det er mørkt og kaldt og jeg kan høre på rett type musikk så roer tankekjøret seg litt....... Men jeg vet jo at det ikke er godt for meg å ligge der på lang sikt, det bare letter ting der og da....

Jeg har forøvrig ikke diagnosen depresjon, jeg bare oppfører meg slik😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke fått med meg hvilken medisiner du har misbrukt, men er det for eksempel antidepressiva som du har fått utskrevet for 3 måneder av gangen og så har du tatt høyere dose enn du skulle.  Eller er det B- preparater som du har fått utskrevet for en måned av gangen og er tom etter for eksempel to uker . Hvordan legen vil reagere på overforbruk ditt avhenger av medisin type. Er det B- preparater så bør han gå i seg selv for å ikke ha fulgt med på sin egen utskriving av medisiner.  For mye utskriving av B-preparater kan også gi han problemer med helsetilsynet.

Normalt  burde ikke en nedtrappings plan være så vanskelig å få på plass, så det ordner han nok for deg vis det er noe han mener er fornuftig. 

Anonymkode: 0e5fb...671

Jeg håper han vil hjelpe med en  nedtrapping ja. Ellers får jeg klare det selv. Ikke annet å gjøre med det. Det er ikke B-preparat, så kan jo ikke kritisere legen for det. Men får se hva han svarer og hva det blir til ang nedtrapping.

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Fru2020 skrev:

Det er den eneste plassen jeg føler meg sånn noe lunde trygg. Og så føler jeg at hvis det er mørkt og kaldt og jeg kan høre på rett type musikk så roer tankekjøret seg litt....... Men jeg vet jo at det ikke er godt for meg å ligge der på lang sikt, det bare letter ting der og da....

Jeg har forøvrig ikke diagnosen depresjon, jeg bare oppfører meg slik😉

Jeg også føler meg trygg på soverommet, i senga. Flykter dit når det blir for mye. Setter på YouTube og hører på regnlyder og naturlyder. Det ligger mange koselige videoer ute av det. Det demper en del av tankekjøret og det er meningen. Kalles "white noise", og skal visst sånn fysisk sett dempe hjernen for stress og uro. Jeg titter på videoene, ofte sovner jeg av de. Måå høre på det hver natt for å få sove. 

Jeg vet ikke om jeg har diagnosen depresjon lenger, går i surr for meg😅

Nei det er ikke løsning på sikt, men veldig fristende....kan jo ikke ha med en feltseng over alt i tilfelle angst heller....🤭

Anonymkode: 2e194...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...