Gå til innhold

Har så lyst på alkohol


Glitter

Anbefalte innlegg

Eller annen rus, men siden alt annet er ulovlig så er det alkohol jeg har skikkelig sug på nå. Når jeg ser for meg å gi faen så får jeg en brusende følelse inni meg. Har holdt meg unna i litt over tre uker nå og det har gått greit, men merker det bygger seg opp. 

Det er vel behovet for virkelighetsflukt som melder seg. Jeg skal på løpetur kl 19, men hvordan jeg skal klare å motivere meg selv til å ikke kjøpe øl før jeg går hjem vet jeg ikke. Prøver å tenke på at jeg ikke vil ha kaloriene og ikke vil ha fyllesyken. Å tenke at jeg må unngå det destruktive jeg kan finne på i fylla nytter ikke for jeg er så destruktiv i utgangspunktet og ser ikke lenger vitsen i livet, så den drivkraften er alt for lav til at det vil stoppe meg. Faktisk er jo noe av russuget forbundet nettopp med behovet for å være destruktiv. 

Herlighet hvordan skal jeg klare 4 uker uten noe tull. Skadereduksjon skulle være målet. Jeg må vel prøve å bare utsette det dag for dag og se hvor lang tid jeg klarer det før det smeller. 

Føler jeg har vært flink til å ha en så positiv innstilling som jeg har kapasitet til å ha i dag. Med diverse små gjøremål. Men så pang! Der kom russuget ja. 

Skulle ønske jeg ikke hadde denne avhengigheten til rusmidler. Har nok med å hanskes med alt det andre. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver på en måte som gjør at jeg sitter igjen med en følelse av at du liksom skal hevde din rett til å være destruktiv. 

Legg løpeturen til etter ølsalget stenger. Ha full nedvask av leiligheten. Skaff deg en boksesekk. Kjøp et puslespill med 50 000 biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Du må bare holde deg unna alkohol du som er så destruktiv, det kan gå virkelig ille. Man mister jo noen hemninger av alkohol, da kan du finne på alt mulig. Nei ikke gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, XbellaX skrev:

Du skriver på en måte som gjør at jeg sitter igjen med en følelse av at du liksom skal hevde din rett til å være destruktiv. 

Legg løpeturen til etter ølsalget stenger. Ha full nedvask av leiligheten. Skaff deg en boksesekk. Kjøp et puslespill med 50 000 biter.

Jeg forstår ikke hva du mener med å hevde min rett til å være destruktiv? Jeg prøver så godt jeg kan å være det motsatte, men for min del så var jeg og behandler enig om at målet akkurat nå ikke er å klare å la det være helt fritt for destruktivitet, for det klarer jeg faktisk ikke nå. Men at målet er minst mulig og skadereduksjon. Det er det jeg kan få til slik ting har vært i det siste. Og det får være godt nok akkurat nå. 

Jeg er ferdig med løpeturen nå. Alt er ryddig og pent her nå da jeg tok det i går. Og brettet klærne i dag. Skal finne noe hyggelig å se på TV nå, men resepten på vival som de sa jeg kunne hente ut i morgen var blitt aktiv så jeg hentet den etter løpeturen. Så kan ta vival hvis det blir for ille. 

1 time siden, stjernestøv skrev:

Du må bare holde deg unna alkohol du som er så destruktiv, det kan gå virkelig ille. Man mister jo noen hemninger av alkohol, da kan du finne på alt mulig. Nei ikke gjør det. 

Ja jeg må det. Jeg mister hemninger av det ja og det er en av grunnene til at jeg kan få alkoholsug. Fordi jeg føler meg så destruktiv at jeg holder ikke ut å bare sitte der og ikke gjøre noe. Men skal holde meg så lenge jeg klarer. Ta en dag av gangen. Klarer jeg meg i morgen og onsdag så klarer jeg resten av uken for da skal jeg passe en hund. Så må holde ut to kvelder til også vet jeg at denne uken også blir alkoholfri i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Jeg forstår ikke hva du mener med å hevde min rett til å være destruktiv? Jeg prøver så godt jeg kan å være det motsatte, men for min del så var jeg og behandler enig om at målet akkurat nå ikke er å klare å la det være helt fritt for destruktivitet, for det klarer jeg faktisk ikke nå. Men at målet er minst mulig og skadereduksjon. Det er det jeg kan få til slik ting har vært i det siste. Og det får være godt nok akkurat nå. 

Jeg er ferdig med løpeturen nå. Alt er ryddig og pent her nå da jeg tok det i går. Og brettet klærne i dag. Skal finne noe hyggelig å se på TV nå, men resepten på vival som de sa jeg kunne hente ut i morgen var blitt aktiv så jeg hentet den etter løpeturen. Så kan ta vival hvis det blir for ille. 

 

Du skriver blant annet: "Å tenke at jeg må unngå det destruktive jeg kan finne på i fylla nytter ikke for jeg er så destruktiv i utgangspunktet og ser ikke lenger vitsen i livet, så den drivkraften er alt for lav til at det vil stoppe meg." Det høres ut som om du både rettferdiggjør og unnskylder eventuelle kommende destruktive handlinger (både overfor deg selv og andre). Jeg reagerte fordi jeg synes det var en underlig måte å fraskrive seg alt ansvar på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, XbellaX skrev:

Du skriver blant annet: "Å tenke at jeg må unngå det destruktive jeg kan finne på i fylla nytter ikke for jeg er så destruktiv i utgangspunktet og ser ikke lenger vitsen i livet, så den drivkraften er alt for lav til at det vil stoppe meg." Det høres ut som om du både rettferdiggjør og unnskylder eventuelle kommende destruktive handlinger (både overfor deg selv og andre). Jeg reagerte fordi jeg synes det var en underlig måte å fraskrive seg alt ansvar på. 

Nei det var ikke det jeg mente. Det jeg mente var at jeg blir ikke motivert til å holde meg unna ved å tenke på alt det destruktive jeg kan finne på når jeg drikker. Fordi jeg er så destruktiv generelt sett og har ikke mye motivasjon i livet om dagen. Så det eneste som funker som motivasjon for å klare å la det være er å tenke på hvor mange kcal det innebærer og at jeg hater å være bakfull. 

Det har ingenting med å fraskrive seg ansvar å gjøre. Det har med at å bruke det som motivasjonsfaktor fungerer bare ikke. Jeg må bruke andre motivasjonsfaktorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Glitter skrev:

Nei det var ikke det jeg mente. Det jeg mente var at jeg blir ikke motivert til å holde meg unna ved å tenke på alt det destruktive jeg kan finne på når jeg drikker. Fordi jeg er så destruktiv generelt sett og har ikke mye motivasjon i livet om dagen. Så det eneste som funker som motivasjon for å klare å la det være er å tenke på hvor mange kcal det innebærer og at jeg hater å være bakfull. 

Det har ingenting med å fraskrive seg ansvar å gjøre. Det har med at å bruke det som motivasjonsfaktor fungerer bare ikke. Jeg må bruke andre motivasjonsfaktorer. 

Jeg skjønner litt bedre hva du mente, jeg er fortsatt litt usikker på om jeg er enig med deg i ansvarsbiten, men ok. Men du, du sto dagen av. High five?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg skjønner litt bedre hva du mente, jeg er fortsatt litt usikker på om jeg er enig med deg i ansvarsbiten, men ok. Men du, du sto dagen av. High five?

Jeg prøver så godt jeg kan å ta ansvar. Vet at ansvaret er mitt og bare mitt. Selv om det å ta ansvar regelmessig innebærer å trenge innleggelse. Men ting har vært veldig vanskelig i det siste og jeg har blitt så sliten så det har krevd mye mer av meg å holde meg fri fra det destruktive dessverre. 

Ja, det gjorde jeg. :) Hehe, ja high five. Tok ikke vival heller. :)

2 minutter siden, dolmio skrev:

Vær stolt av deg selv, du holder deg unna ❤️

Takk. Ja er jo det jeg forsøker på. Så får det bare være at motivasjonen til det ikke er helt den rette motivasjonen. Så lenge det gjør at jeg holder meg unna får vel det være godt nok fram til jeg kanskje finner motivasjon i at jeg ikke vil ødelegge meg selv. For det er jo det jeg på en måte vil. Ødelegge meg selv. Og det er jo der det destruktive kommer inn. Egentlig helt sykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
15 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg prøver så godt jeg kan å ta ansvar. Vet at ansvaret er mitt og bare mitt. Selv om det å ta ansvar regelmessig innebærer å trenge innleggelse. Men ting har vært veldig vanskelig i det siste og jeg har blitt så sliten så det har krevd mye mer av meg å holde meg fri fra det destruktive dessverre. 

Ja, det gjorde jeg. :) Hehe, ja high five. Tok ikke vival heller. :)

Takk. Ja er jo det jeg forsøker på. Så får det bare være at motivasjonen til det ikke er helt den rette motivasjonen. Så lenge det gjør at jeg holder meg unna får vel det være godt nok fram til jeg kanskje finner motivasjon i at jeg ikke vil ødelegge meg selv. For det er jo det jeg på en måte vil. Ødelegge meg selv. Og det er jo der det destruktive kommer inn. Egentlig helt sykt. 

Ikke vær så streng med deg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, dolmio skrev:

Ikke vær så streng med deg selv :) 

Nei det var det da. Hehe. Er generelt sett veldig streng mot meg selv. 

6 minutter siden, Gondor skrev:

Flinkeste, flotteste deg! Du har nettopp gjort en kjempejobb! 

Takk. :) Klarte meg i dag ja. Nå er jeg heller mega destruktiv i tankene. Ligger i senga og "dagdrømmer" om skikkelig destruktive ting. Har en tendens til å gjøre det når jeg ikke gjør det i virkeligheten. Vet ikke om det er så konstruktivt, eller om det gir meg mer å gå på til å ikke gjøre det på ekte. Forsvinner inn i min egen lille destruktive verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Nei det var det da. Hehe. Er generelt sett veldig streng mot meg selv. 

Takk. :) Klarte meg i dag ja. Nå er jeg heller mega destruktiv i tankene. Ligger i senga og "dagdrømmer" om skikkelig destruktive ting. Har en tendens til å gjøre det når jeg ikke gjør det i virkeligheten. Vet ikke om det er så konstruktivt, eller om det gir meg mer å gå på til å ikke gjøre det på ekte. Forsvinner inn i min egen lille destruktive verden. 

 

1 minutt siden, Glitter skrev:

Nei det var det da. Hehe. Er generelt sett veldig streng mot meg selv. 

Takk. :) Klarte meg i dag ja. Nå er jeg heller mega destruktiv i tankene. Ligger i senga og "dagdrømmer" om skikkelig destruktive ting. Har en tendens til å gjøre det når jeg ikke gjør det i virkeligheten. Vet ikke om det er så konstruktivt, eller om det gir meg mer å gå på til å ikke gjøre det på ekte. Forsvinner inn i min egen lille destruktive verden. 

Jeg kan også bli veldig destruktiv i tankene. Kan gå hele dagen å male og male og male. Å ha det i tankene er plagsomt nok om man ikke skal være redd for å sette det ut i virkeligheten også! Det som hjelper meg er å skrive ned de destruktive tankene og så finne det motsatte og tygge på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Glitter skrev:

Jeg prøver så godt jeg kan å ta ansvar. Vet at ansvaret er mitt og bare mitt. Selv om det å ta ansvar regelmessig innebærer å trenge innleggelse. Men ting har vært veldig vanskelig i det siste og jeg har blitt så sliten så det har krevd mye mer av meg å holde meg fri fra det destruktive dessverre. 

Ja, det gjorde jeg. :) Hehe, ja high five. Tok ikke vival heller. :)

Takk. Ja er jo det jeg forsøker på. Så får det bare være at motivasjonen til det ikke er helt den rette motivasjonen. Så lenge det gjør at jeg holder meg unna får vel det være godt nok fram til jeg kanskje finner motivasjon i at jeg ikke vil ødelegge meg selv. For det er jo det jeg på en måte vil. Ødelegge meg selv. Og det er jo der det destruktive kommer inn. Egentlig helt sykt. 

Jeg synes du driver med ansvarsfraskrivelse og flørter med det destruktive. Det er ikke sånn at du er uten evne til å ta valg, - men dersom du ønsker å ødelegge deg selv, så er det selvfølgelig ikke noe andre kan stoppe deg fra i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Glitter skrev:

Selv om det å ta ansvar regelmessig innebærer å trenge innleggelse.

Det er etter mitt syn ikke å ta ansvar. Før du blir innlagt og når du er innlagt legger du ansvaret for livet ditt over på helsevesenet. Jeg tenker at hvis du ikke evner å ta vare på deg selv uten å måtte bli passet på, så burde du søke omsorgsbolig. Er nok bedre på lang sikt det enn å ha xx antall innleggelser i løpet av et år, og det hadde vært å ta ansvar fordi det er en permanent løsning. Hvis jeg har fulgt med riktig så klarer du bare å være alene noen få dager før du må legges inn igjen. Det er ikke å ta ansvar, fordi du da overlater ditt liv i andres hender. 

Jeg lurer på om ikke alle disse innleggelsene er med på å opprettholde den destruktive adferden din. For meg virker det som om du selvskader for å oppnå innleggelse sånn at du slipper å ta ansvar. 

Anonymkode: 74dcb...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, frosken skrev:

Jeg synes du driver med ansvarsfraskrivelse og flørter med det destruktive. Det er ikke sånn at du er uten evne til å ta valg, - men dersom du ønsker å ødelegge deg selv, så er det selvfølgelig ikke noe andre kan stoppe deg fra i lengden. 

Javel ja. Så at jeg skrev denne tråden for å få hjelp og motivasjon til å klare meg er ansvarsfraskrivelse og å flørte med det destruktive. Fint å vite. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er etter mitt syn ikke å ta ansvar. Før du blir innlagt og når du er innlagt legger du ansvaret for livet ditt over på helsevesenet. Jeg tenker at hvis du ikke evner å ta vare på deg selv uten å måtte bli passet på, så burde du søke omsorgsbolig. Er nok bedre på lang sikt det enn å ha xx antall innleggelser i løpet av et år, og det hadde vært å ta ansvar fordi det er en permanent løsning. Hvis jeg har fulgt med riktig så klarer du bare å være alene noen få dager før du må legges inn igjen. Det er ikke å ta ansvar, fordi du da overlater ditt liv i andres hender. 

Jeg lurer på om ikke alle disse innleggelsene er med på å opprettholde den destruktive adferden din. For meg virker det som om du selvskader for å oppnå innleggelse sånn at du slipper å ta ansvar. 

Anonymkode: 74dcb...c63

Jeg selvskader ikke for innleggelse. Pleier ikke å be om innleggelse når jeg har selvskadet heller. 

Og jo jeg klarer meg mer enn noen dager. Er hjemme i uker av gangen. Og jeg har en AVTALE i psykiatrien om lavterskel innleggelse. En skriftlig avtale. Den har jeg av grunner du ikke har noe med når alt du gjør er å dømme meg. 

 

Jeg ble faktisk ganske lei meg av denne tråden. Jeg søkte støtte for å klare meg og fikk heller for det meste masse kritikk og påstander som ikke er riktige. Da vet jeg hva dere tror om meg..

Synes det er skikkelig dårlig gjort. Jeg jobber beinhardt for å klare meg. Alt dere ser er at jeg sliter med å være destruktiv. Dere ser ikke framgang jeg har hatt, dere ser ikke hvor mye jeg kjemper i mot og KLARER det så og si hver dag. Ble veldig såret av dette. Jeg orker ikke å få all denne driten og kritikken slengt etter meg. Når alt jeg prøvde på var å søke litt støtte. Det er ikke ofte jeg gråter, men nå fikk jeg det veldig vondt...

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg ble faktisk ganske lei meg av denne tråden. Jeg søkte støtte for å klare meg og fikk heller for det meste masse kritikk og påstander som ikke er riktige. Da vet jeg hva dere tror om meg..

For det første så må du ikke ta noen få svar i en tråd som tegn på at alle mener det samme. For det andre er det jo sånn her, at om man stikker hodet frem for mye så står det lagelig til for hugg. Noen får sogar hodet helt kappet av også, og tør aldri å vise seg her mer. Det er det flere eksempler på. 

Anonymkode: 74dcb...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første så må du ikke ta noen få svar i en tråd som tegn på at alle mener det samme. For det andre er det jo sånn her, at om man stikker hodet frem for mye så står det lagelig til for hugg. Noen får sogar hodet helt kappet av også, og tør aldri å vise seg her mer. Det er det flere eksempler på. 

Anonymkode: 74dcb...c63

Nei, jeg mente ikke alle på forumet, men de som svarer meg slik og de stille som tenker slik. Folk som tror de vet alt om meg og hva jeg gjør, hvorfor jeg gjør det, hvordan jeg tenker, hva jeg ikke får til osv. Jeg orker ikke mer av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
3 minutter siden, Glitter skrev:

Nei, jeg mente ikke alle på forumet, men de som svarer meg slik og de stille som tenker slik. Folk som tror de vet alt om meg og hva jeg gjør, hvorfor jeg gjør det, hvordan jeg tenker, hva jeg ikke får til osv. Jeg orker ikke mer av dette.

Jeg kjenner frosken godt her inne. Og jeg kan love deg en ting; hun mener det bare godt.. hun prøver å hjelpe deg. Det ligger mye omsorg bak svarene hennes, selv om det ikke kjennes sånn ut nå.

Jeg håper du klarer å se at hun prøver å få deg til å se ting fra andre sider, kanskje er det noe i det hun sier som du ikke er klar over selv?

Jeg mener ikke å forsvare henne, for det klarer hun selv. Men jeg deler bare min erfaring med deg. Jeg har fått mye hjelp av henne på den måten hun prøver å hjelpe deg på. Prøv å tenk godt gjennom det hun skriver tll deg og se om det er noe i det eller ikke. 

Jeg skriver dette til deg fordi jeg vil deg bare godt. Og så har du jo fått min støtte før også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...