Gå til innhold

Har så lyst på alkohol


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjære Glitter. Ta med deg de kommentarene som gjør deg godt videre. Prøv og overse de andre. Det er noen besserwissere på dette forumet, ikke la de ta motet fra deg. Det er mange som forstår at du sliter og heier på deg. 

Anonymkode: 86dd0...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære Glitter. Ta med deg de kommentarene som gjør deg godt videre. Prøv og overse de andre. Det er noen besserwissere på dette forumet, ikke la de ta motet fra deg. Det er mange som forstår at du sliter og heier på deg. 

Anonymkode: 86dd0...da4

Takk. Ja, jeg får prøve på det. Men tror jeg skal prøve å holde kortene litt tettere til brystet. Orker ikke å bli angrepet her og der av spesielt anonyme brukere. Problemet er jo bare at de allerede vet så mye, og i tillegg tillegger meg ting som ikke er sant. Så vet ikke om det har noe for seg. 

Synes bare det er så rart. Hva får de ut av det liksom. Jeg er jo snill og grei med andre her på forumet. Hadde vært fint om de kunne være det samme med meg. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Glitter skrev:

Orker ikke å bli angrepet her og der av spesielt anonyme brukere. Problemet er jo bare at de allerede vet så mye, og i tillegg tillegger meg ting som ikke er sant. Så vet ikke om det har noe for seg. 

Synes bare det er så rart. Hva får de ut av det liksom. Jeg er jo snill og grei med andre her på forumet. Hadde vært fint om de kunne være det samme med meg. 

Det er merkelig hva total anonymitet gjør med oss mennesker. Jeg har det for meg at det er noen filosofer som har uttalt seg om hva det gjør med et menneske å sitte bak en skjerm og ikke se mottakeren av det man skriver - ja, muligens forskning på området også - men når dette kombineres med å være helt anonym, er vel dette forumet et godt eksempel på at virkningen i mange tilfeller ikke er heldig. Mange har det med å uttale seg litt for fritt, litt for krast eller være rett og slett ufin mot den andre. På en måte man ikke ville ha vært i virkeligheten.

Anonymitetsfunksjonen på forumet senker denne terskelen for å oppføre seg upassende og i blant sårende mot andre og nettopp derfor skulle jeg ønske at @Admin kunne vurdere å avskaffe hele anonymitetsfunksjonen. Jeg ser det kan være en fordel når man enkelte ganger skal stille et vanskelig spørsmål, men den fordelen må heller vike av hensyn til personer som blir såret, forfulgt og herset med - det er bare noen negative konsekvenser jeg kommer på i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns heller ikke noe om at det skrives så detaljert om selvskading her inne da det kan trigge andre. Det syns jeg er en uting.

Anonymkode: ab6c4...4c6

Er vel ikke enig om at selvskading er beskrevet i detalj. Det skrives vel heller om hvordan man skal klare å unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns heller ikke noe om at det skrives så detaljert om selvskading her inne da det kan trigge andre. Det syns jeg er en uting.

Anonymkode: ab6c4...4c6

Hvis det er et problem for deg å lese det lite detaljerte, jeg vil kalle det overfladisk, som f.eks. er skrevet i denne tråden, anbefaler jeg deg for din egen del at du generelt sett holder deg unna psykiatri - da er det i allmennhet svært mye som kan trigge deg er jeg redd for. Om det er mine uttalelser du sikter til, der jeg bl.a. skrev "hyppig og svært omfattende selvskading", kan jeg ikke se at det er å gå i detaljer. Om jeg derimot hadde utdypet hvordan hyppig og omfattende selvskading jeg hadde bedrevet, skulle jeg så hjertens være enig med deg, men det håper jeg aldri at jeg vil finne på å gjøre på et nettforum. Jeg har derimot delt min erfaring hvordan komme seg fri fra selvskading - og det ser jeg på som det motsatte av det du og din meningsfelle her hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Det er merkelig hva total anonymitet gjør med oss mennesker. Jeg har det for meg at det er noen filosofer som har uttalt seg om hva det gjør med et menneske å sitte bak en skjerm og ikke se mottakeren av det man skriver - ja, muligens forskning på området også - men når dette kombineres med å være helt anonym, er vel dette forumet et godt eksempel på at virkningen i mange tilfeller ikke er heldig. Mange har det med å uttale seg litt for fritt, litt for krast eller være rett og slett ufin mot den andre. På en måte man ikke ville ha vært i virkeligheten.

Anonymitetsfunksjonen på forumet senker denne terskelen for å oppføre seg upassende og i blant sårende mot andre og nettopp derfor skulle jeg ønske at @Admin kunne vurdere å avskaffe hele anonymitetsfunksjonen. Jeg ser det kan være en fordel når man enkelte ganger skal stille et vanskelig spørsmål, men den fordelen må heller vike av hensyn til personer som blir såret, forfulgt og herset med - det er bare noen negative konsekvenser jeg kommer på i øyeblikket.

Ja det skulle faktisk vært interessant å lese om. Jeg har ikke hørt den enda, men så at webpsykologen sin podcast sinnsyn (sondre ett eller annet) nylig hadde lagt til en episode om nett-troll. Ok, den heter nettroll og narssisisme - da nett-trollet kom i terapi. Episod 172. Podcasten ligger blant annet på Podcast addict. Nå mener jeg ikke at alle nettroll er narsisister altså, og jeg har ikke hørt den enda, men skal gjøre det. Er sikkert noen interessante teorier om hva som driver en person til å opptre slik. 

Jeg er jo også annerledes her og IRL. Jeg snakker ikke mye om mine problemer med vennene mine. Kun når de spør. Og jeg er livredd all form for diskusjon i virkeligheten. Klarer ikke hevde meg selv så mye og er langt mer forsiktig. Men jeg er like snill mot andre her på forumet som på ekte. Altså jeg er ingen helgen, men jeg skriver ikke noe for å trykke noen ned. Jeg forsøker å gi støtte og forståelse. Og deler kanskje litt for mye av egne erfaringer. Men jeg liker at andre deler sine med meg da. Så..

På KG er det enda verre, men det er noen år siden jeg ble forfulgt der. Det var da jeg hadde min første bruker og før jeg ble veldig syk. Er mye mer anonym der enn jeg er her. Selv om jeg ikke skriver som AB der heller. Men har vel aldri opprettet egen tråd med nåværende bruker der. 

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Hvis det er et problem for deg å lese det lite detaljerte, jeg vil kalle det overfladisk, som f.eks. er skrevet i denne tråden, anbefaler jeg deg for din egen del at du generelt sett holder deg unna psykiatri - da er det i allmennhet svært mye som kan trigge deg er jeg redd for. Om det er mine uttalelser du sikter til, der jeg bl.a. skrev "hyppig og svært omfattende selvskading", kan jeg ikke se at det er å gå i detaljer. Om jeg derimot hadde utdypet hvordan hyppig og omfattende selvskading jeg hadde bedrevet, skulle jeg så hjertens være enig med deg, men det håper jeg aldri at jeg vil finne på å gjøre på et nettforum. Jeg har derimot delt min erfaring hvordan komme seg fri fra selvskading - og det ser jeg på som det motsatte av det du og din meningsfelle her hevder.

Enig i dette. Er jo slikt forumet er til for tenker jeg. Men å fortelle om metode eller akkurat hva man har gjort bør man nok unngå. I og med at enkelte kan bli trigget, og ut fra historier jeg har hørt om pasienter fra ulike mennesker, så kan faktisk noen bli "inspirert" til hvordan de skal ta det til et mer alvorlig nivå. Husker ei som jeg var innlagt med, hun var som et barn mentalt, og hun spurte meg blant annet om hvordan jeg hadde klart å gjøre det der (pekte på noe synlig), fordi at hun klarte bare slik eller sånn. Jeg svarte ikke på det. 

Men JEG har aldri blitt trigget av andres beskrivelse. Verken her på forum eller IRL. Og jeg ble senest i går kontaktet av en venn som sliter med rus og annet, at hn hadde sterk trang til x og y, og spurte meg hva hn skulle gjøre. Jeg blir overhodet ikke trigget. Jeg blir ikke livredd og setter himmel og jord i bevegelse. Jeg bare motiverte vedkommende til å oppsøke hjelp, og det gjorde hn til slutt. Og ble innlagt. Jeg ønsker like mye å hjelpe andre rundt meg som sliter som å kanskje kunne hjelpe noen her. Og stort sett er jeg veldig rolig når noen sender meg snap om at de er i krise. Tar det som et rop om hjelp og da hjelper jeg hvis jeg kan. 

Snakker meg litt vekk. Vet at ikke alle er som meg, at noen kan trigges, men hvis jeg hadde blitt trigget av tråder som denne eller tråd om å ta alt for mye medisiner for å flykte fra virkeligheten eller tråd om en som sier hn har ruset seg osv osv så hadde jeg latt være å henge her. 

Jeg har sluttet å henge på freak.no. For det trigger meg. Og mater russuget. Så da tar jeg selv ansvar og skjermer meg fra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg går aldri inn på "hvor høy er du og hva veier du"-tråder på KG. For DET trigger meg, å se mange med min høyde oppgi en vekt på feks 55 kg, som er undervektig. Eller "hva spiste du i dag?" Da føler jeg meg lite flink når noen skriver at de spiste to små måltider på totalt 1000 kcal. For hadde jeg hatt viljestyrke nok så hadde jeg spist like lite. Jeg er en såkalt mislykket anorektiker. Jeg vet slikt trigger meg, så jeg unngår det hvis jeg kan. Ser på det som mitt ansvar å skjerme meg fra triggere. Ikke at andre skal få restriksjoner på hva de skriver så lenge det ikke er av slik karakter at det bryter med reglene på forum. På KG blir alt oppgitt matinntak på under 1500 kcal redigert vekk, men det kommer stadig innlegg med alt for lavt inntak i slike tråder og de blir jo ikke fjernet umiddelbart. 

Så for å unngå en slik trigger så må jeg velge å ikke lese i slike tråder. 

Er det derimot en med spiseforstyrrelse som søker råd og støtte rundt hvordan komme seg ut av det så blir jeg ikke trigget. Det handler fortsatt om spiseforstyrrelse, men er av en annen karakter. Nå blir jo alle tråder om spiseforstyrrelser, selvmordstanker og selvskading på KG redigert vekk, men det er en regel jeg er i mot da. 

Jeg blir ikke trigget av @Eva Sofie sin kamp mot mat og vekt heller. For det er ikke av den type karakter at det skulle trigge meg. Hadde det gjort det, hadde jeg unngått å lese om det. Uten at HUN skulle få beskjed om å holde det for seg selv. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hey! Jeg klarer meg fint i kveld og resten av uken har jeg hund i hus. Så da er risikoen over for denne uken. Så må jeg finne gode ankerpunkt for neste uke også. :)

Jeg har brukt ettermiddagen på å gå gjennom alle bekreftelser på anmeldelser fra politiet mot en jeg var sammen med en kort periode i 2018, og så at ikke alle forholdene er bekreftet anmeldt. Så sendte sms til advokaten om det. Og jammen har jeg kommet langt. Ble ikke sittende fast i flashbacks. Ble urolig og sint på politiet igjen for at de gjorde en så dårlig jobb slik at hele etterforskningen måtte startes på nytt i 2019, men verre var det ikke. Men jeg blir trigget innimellom. Ble livredd av en høy lyd for noen ukee siden og måtte sjekke hele huset for om han var tilbake. Men det er nå en prosess det også. 

Nå blir det en liten gåtur og TV resten av kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Glitter skrev:

Hæ? Hvor har jeg gitt beskjed om at "nå skal jeg selvskade/nå skal jeg ta livet mitt/nå skal jeg ruse meg? Det har aldri skjedd!

Vel, hva med å lese startinnlegget ditt en gang til, der står det nemlig under overskriften "Jeg har så lyst på alkohol":

Eller annen rus, men siden alt annet er ulovlig så er det alkohol jeg har skikkelig sug  . Når jeg ser for meg å gi faen så får jeg en brusende følelse inni meg. Har holdt meg unna i litt over tre uker nå og det har gått greit, men merker det bygger seg opp. 

Hvordan mener du at dette skal forståes som ikke nært forestående, som i "nå"?

Anonymkode: 74dcb...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, XbellaX skrev:

Nå ble jeg litt forbauset, jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si at du fikk masse kritikk? Når du skriver "masse kritikk" regner jeg med du opplever mine innlegg i samme gate? Jeg synes da jeg skrev ganske så konstruktivt? Jeg er ikke enig med deg, noe jeg også skrev til deg, men det betyr da ikke at jeg "slenger kritikk" mot deg. Jeg synes lite om måten du undervurderer hvor stor påvirkning du selv har på din valgte destruktive adferd. Du har en måte å normalisere dette på som jeg ikke er fan av. 

 

********

 

"For det første så må du ikke ta noen få svar i en tråd som tegn på at alle mener det samme. For det andre er det jo sånn her, at om man stikker hodet frem for mye så står det lagelig til for hugg. Noen får sogar hodet helt kappet av også, og tør aldri å vise seg her mer. Det er det flere eksempler på. 

Anonymkode: 74dcb...c63"

Jeg tror en gjør det litt greiere for seg selv om en ikke tolker det at andre er uenig og kommer med tilbakemelding  som at man får "hodet sitt kappet av". De fleste av oss "gamle travere" har vært her i et tosifret antall år og har fortsatt til gode å oppleve det du så forunderlig bastant hevder. Anonyme som slenger fjas finnes overalt, man kan velge å ikke bry seg.

 

Jeg har mistenkt det før, men har fått det bekreftet nå: Du er naiv og tror for godt om andre. Om det er en fordel eller ulempe i ditt tilfelle vil jeg ha noen formening om. 

Anonymkode: 74dcb...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hva med å lese startinnlegget ditt en gang til, der står det nemlig under overskriften "Jeg har så lyst på alkohol":

Eller annen rus, men siden alt annet er ulovlig så er det alkohol jeg har skikkelig sug  . Når jeg ser for meg å gi faen så får jeg en brusende følelse inni meg. Har holdt meg unna i litt over tre uker nå og det har gått greit, men merker det bygger seg opp. 

Hvordan mener du at dette skal forståes som ikke nært forestående, som i "nå"?

Anonymkode: 74dcb...c63

Jeg skriver at jeg har SUG etter det. Jeg gir IKKE beskjed om at jeg skal gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg skriver at jeg har SUG etter det. Jeg gir IKKE beskjed om at jeg skal gjøre det. 

Ikke bry deg om kverulanter 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg blir ikke trigget av @Eva Sofie sin kamp mot mat og vekt heller. For det er ikke av den type karakter at det skulle trigge meg. Hadde det gjort det, hadde jeg unngått å lese om det. Uten at HUN skulle få beskjed om å holde det for seg selv. 

Det du tar opp her, handler om å ta ansvar for seg selv og det man selv vet at man kan tolerere, og ikke be om at alle andre skal ta hensyn til ens egne grenser. Jeg tar f.eks. ansvar ved å skjerme meg fra all TV og radio fordi jeg takler dårlig en del av temaene som tas opp når jeg ikke får forberedt meg eller kan ta inn nyhetene i mitt eget tempo slik jeg kan ved lesing i nettaviser. Jeg kan jo ikke be om at media skal slutte å skrive om de emnene jeg har problemer med. Om media skal ta hensyn til alle, kan de til slutt ikke skrive om noe, litt flåsete sagt.

Enhver må ta hensyn til seg og sitt og ansvar for seg selv og egen tålegrense, samtidig som alle også må vise respekt og hensyn til hva man selv skriver og hvordan. Mer kan man ikke forvente på et nettforum når så mange mennesker med så ulik bakgrunn og med så ulike problemstillinger møtes og vil diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Det du tar opp her, handler om å ta ansvar for seg selv og det man selv vet at man kan tolerere, og ikke be om at alle andre skal ta hensyn til ens egne grenser. Jeg tar f.eks. ansvar ved å skjerme meg fra all TV og radio fordi jeg takler dårlig en del av temaene som tas opp når jeg ikke får forberedt meg eller kan ta inn nyhetene i mitt eget tempo slik jeg kan ved lesing i nettaviser. Jeg kan jo ikke be om at media skal slutte å skrive om de emnene jeg har problemer med. Om media skal ta hensyn til alle, kan de til slutt ikke skrive om noe, litt flåsete sagt.

Enhver må ta hensyn til seg og sitt og ansvar for seg selv og egen tålegrense, samtidig som alle også må vise respekt og hensyn til hva man selv skriver og hvordan. Mer kan man ikke forvente på et nettforum når så mange mennesker med så ulik bakgrunn og med så ulike problemstillinger møtes og vil diskutere.

Ja. Nettopp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistenkt det før, men har fått det bekreftet nå: Du er naiv og tror for godt om andre. Om det er en fordel eller ulempe i ditt tilfelle vil jeg ha noen formening om. 

Anonymkode: 74dcb...c63

 

Det du skriver i dette innlegget: 

"Noen får sogar hodet helt kappet av også, og tør aldri å vise seg her mer. Det er det flere eksempler på."

Anonymkode: 74dcb...c63"

 

er noe ganske annet enn du kommer med i innlegg nummer to:

 

 

"Vet om to stk som fikk nok og ditcha forumet. Om det er av ren redsel tror jeg ikke, men det er summen av ulike negative erfaringer. De gikk bare lei. "

Anonymkode: 74dcb...c63

 

Selvsagt går folk lei, noe annet hadde vært veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eva Sofie skrev:

Det er merkelig hva total anonymitet gjør med oss mennesker. Jeg har det for meg at det er noen filosofer som har uttalt seg om hva det gjør med et menneske å sitte bak en skjerm og ikke se mottakeren av det man skriver - ja, muligens forskning på området også - men når dette kombineres med å være helt anonym, er vel dette forumet et godt eksempel på at virkningen i mange tilfeller ikke er heldig. Mange har det med å uttale seg litt for fritt, litt for krast eller være rett og slett ufin mot den andre. På en måte man ikke ville ha vært i virkeligheten.

Anonymitetsfunksjonen på forumet senker denne terskelen for å oppføre seg upassende og i blant sårende mot andre og nettopp derfor skulle jeg ønske at @Admin kunne vurdere å avskaffe hele anonymitetsfunksjonen. Jeg ser det kan være en fordel når man enkelte ganger skal stille et vanskelig spørsmål, men den fordelen må heller vike av hensyn til personer som blir såret, forfulgt og herset med - det er bare noen negative konsekvenser jeg kommer på i øyeblikket.

Jeg liker tankene dine. Hvordan tror du det ville vært om psykforumet, og evt overgrepsforumet, ble gjort om til forum som krevde nick (ala enkelte forum på KG). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, XbellaX skrev:

 

Det du skriver i dette innlegget: 

"Noen får sogar hodet helt kappet av også, og tør aldri å vise seg her mer. Det er det flere eksempler på."

Anonymkode: 74dcb...c63"

 

er noe ganske annet enn du kommer med i innlegg nummer to:

 

 

"Vet om to stk som fikk nok og ditcha forumet. Om det er av ren redsel tror jeg ikke, men det er summen av ulike negative erfaringer. De gikk bare lei. "

Anonymkode: 74dcb...c63

 

Selvsagt går folk lei, noe annet hadde vært veldig rart.

Tror ikke anonym bruker har fått det med seg at alle innleggene man skriver i en tråd, har samme kode. 
Vedkommende siterer og svarer seg selv.

Anonymkode: 86dd0...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, XbellaX skrev:

 

Selvsagt går folk lei, noe annet hadde vært veldig rart.

Ja man gjør jo det. Og må bare presisere at det var ikke det du eller frosken sa som fikk meg til å knekke i mårrest. Ja jeg følte meg ikke forstått og ble lei meg fordi jeg føler jeg setter meg selv i et veldig dårlig lys kanskje. Men det som hovedsakelig gjorde at jeg ble så lei meg var nok et angrep fra en feig anonym bruker. 

Jeg tåler det stort sett, selv om jeg aldri klarer å overse det, men det pleier ikke å få meg til å gråte i en time liksom. Og tenke at nå er det nok, jeg sletter meg fra forumet. Men, tårene tok slutt og tanken gikk vekk. Jeg har vært på diverse forum fra jeg var 14 år. Fra jeg var 16 på KG og jeg hadde ikke tålt all driten jeg får her til tider på DOL da jeg var yngre og ferskere på forum. Hadde latt meg knekke til stadighet. Men jeg har nå blitt angrepet en del i løpet av noen år da jeg har tidligere deltatt i masse ulike diskusjoner og en periode var det en som forfulgte meg på KG. Så har blitt ganske tykkhudet der. Jeg svarer når jeg blir angrepet, men lar det ikke gå følelsesmessig inn på meg stort sett. I dag gjorde det det, men jeg er ferdig med å føle meg såret og bare tilbake til å svare som jeg pleier. Som jeg kanskje heller bør overse. Men jeg nekter å overse påstander om at jeg selvskader for å bli innlagt og at jeg liksom knapt klarer meg i noen dager. Det er ikke sant. 

Jeg tror at for noen som er ny på forum og veldig sårbar så kan slikt oppleves så sårende at de ikke klarer å ikke la det gå skikkelig inn på seg. Og det forstår jeg godt. 

I virkeligheten har jeg aldri fått høre slikt jeg får høre her. Verken av behandlere, politi eller venner. Hadde ikke vært like tykkhudet hvis de hadde sagt de samme tingene. Men de kjenner meg og de ser på meg som sterk. De vet hva jeg har gjennomgått og hva jeg sliter med. Og jeg får ofte høre at jeg er en fighter. Så jeg lar heller deres syn på meg definere meg. 

Også må jeg bare si at jeg tror kommentarene fra AB gjorde meg så opprørt at jeg ble litt blind på budskapet til deg og frosken. At jeg følte at alle så ned på meg. Men det var bare mine følelser som tok litt overhånd. Har fått det på avstand nå og tar meg ikke nær av det, selv om jeg føler meg litt misforstått. For jeg mener selv at jeg tar ansvar for hva jeg gjør eller ikke gjør, og at jeg ikke flørter (?) med det destruktive. Så det oppleves for meg som frustrerende. Samtidig setter jeg pris på at dere tar dere tid til å si deres ærlige tanker og observasjoner. Kan jo være noe jeg ikke klarer å se selv, men jeg har ikke fått den tilbakemeldingen av behandler. Vi snakker mye om valg og hun har ansvarliggjort meg mye på tre år, men ikke i det siste da jeg kommer henne i forkjøpet og ansvarliggjør meg selv. ;) Eller ble ansvarliggjort forrige mandag. For mine GODE valg. Hehe. For jeg sliter med å se alt jeg får til og klarer selv. Så den var jo ny. 

Jeg ble bare litt overrasket over at en tråd hvor jeg søkte litt støtte og opp-backing på å holde meg vekke fra alkoholen skulle føre til forsøk på ansvarliggjøring, når det var jo det jeg gjorde. Jeg ville ikke velge flukten i alkohol. 

Men jeg synes nå det utviklet seg til å bli interessant diskusjon i tråden uansett. Selv om det var avsporing. 

Og jeg tåler at dere er litt kritiske. Jeg bare var ikke enig i dag og hadde vel en dårlig dag siden jeg endte med det største gråteanfallet på flere mnd. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg liker tankene dine. Hvordan tror du det ville vært om psykforumet, og evt overgrepsforumet, ble gjort om til forum som krevde nick (ala enkelte forum på KG). 

Det tror jeg hadde vært en god ting. Mulig det ville ført til litt mindre aktivitet da? Jeg vet ikke, men tenker jo at man er jo anonym bak nick også. Det er kun en person her på DOL som jeg har fortalt hvem jeg er til og som jeg snakker med utenom DOL. Hvis noen av mine venner eller bekjente henger her og har gjenkjent meg, så ok. Da vet de nok om meg fra før av til at de kan nettopp det. Da er det vel ingen hemmelighet.

Dessuten har forumverden og bruk av nick og ikke AB gjort meg mer stødig i å stå for egne meninger. Er jo tross alt mer behagelig å være heeelt anonym. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...