Gå til innhold

Har så lyst på alkohol


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke anonym bruker har fått det med seg at alle innleggene man skriver i en tråd, har samme kode. 
Vedkommende siterer og svarer seg selv.

Anonymkode: 86dd0...da4

Nå tuller du fælt. Her har du misforstått. 

Anonymkode: 74dcb...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
32 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg liker tankene dine. Hvordan tror du det ville vært om psykforumet, og evt overgrepsforumet, ble gjort om til forum som krevde nick (ala enkelte forum på KG). 

Kan ikke du spørre admin om det? Hun tar alltid henvendelser fra oppegående folk seriøst. ;)

Anonymkode: 74dcb...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Glitter skrev:

Ja man gjør jo det. Og må bare presisere at det var ikke det du eller frosken sa som fikk meg til å knekke i mårrest. Ja jeg følte meg ikke forstått og ble lei meg fordi jeg føler jeg setter meg selv i et veldig dårlig lys kanskje. Men det som hovedsakelig gjorde at jeg ble så lei meg var nok et angrep fra en feig anonym bruker. 

Jeg tåler det stort sett, selv om jeg aldri klarer å overse det, men det pleier ikke å få meg til å gråte i en time liksom. Og tenke at nå er det nok, jeg sletter meg fra forumet. Men, tårene tok slutt og tanken gikk vekk. Jeg har vært på diverse forum fra jeg var 14 år. Fra jeg var 16 på KG og jeg hadde ikke tålt all driten jeg får her til tider på DOL da jeg var yngre og ferskere på forum. Hadde latt meg knekke til stadighet. Men jeg har nå blitt angrepet en del i løpet av noen år da jeg har tidligere deltatt i masse ulike diskusjoner og en periode var det en som forfulgte meg på KG. Så har blitt ganske tykkhudet der. Jeg svarer når jeg blir angrepet, men lar det ikke gå følelsesmessig inn på meg stort sett. I dag gjorde det det, men jeg er ferdig med å føle meg såret og bare tilbake til å svare som jeg pleier. Som jeg kanskje heller bør overse. Men jeg nekter å overse påstander om at jeg selvskader for å bli innlagt og at jeg liksom knapt klarer meg i noen dager. Det er ikke sant. 

Jeg tror at for noen som er ny på forum og veldig sårbar så kan slikt oppleves så sårende at de ikke klarer å ikke la det gå skikkelig inn på seg. Og det forstår jeg godt. 

I virkeligheten har jeg aldri fått høre slikt jeg får høre her. Verken av behandlere, politi eller venner. Hadde ikke vært like tykkhudet hvis de hadde sagt de samme tingene. Men de kjenner meg og de ser på meg som sterk. De vet hva jeg har gjennomgått og hva jeg sliter med. Og jeg får ofte høre at jeg er en fighter. Så jeg lar heller deres syn på meg definere meg. 

Også må jeg bare si at jeg tror kommentarene fra AB gjorde meg så opprørt at jeg ble litt blind på budskapet til deg og frosken. At jeg følte at alle så ned på meg. Men det var bare mine følelser som tok litt overhånd. Har fått det på avstand nå og tar meg ikke nær av det, selv om jeg føler meg litt misforstått. For jeg mener selv at jeg tar ansvar for hva jeg gjør eller ikke gjør, og at jeg ikke flørter (?) med det destruktive. Så det oppleves for meg som frustrerende. Samtidig setter jeg pris på at dere tar dere tid til å si deres ærlige tanker og observasjoner. Kan jo være noe jeg ikke klarer å se selv, men jeg har ikke fått den tilbakemeldingen av behandler. Vi snakker mye om valg og hun har ansvarliggjort meg mye på tre år, men ikke i det siste da jeg kommer henne i forkjøpet og ansvarliggjør meg selv. ;) Eller ble ansvarliggjort forrige mandag. For mine GODE valg. Hehe. For jeg sliter med å se alt jeg får til og klarer selv. Så den var jo ny. 

Jeg ble bare litt overrasket over at en tråd hvor jeg søkte litt støtte og opp-backing på å holde meg vekke fra alkoholen skulle føre til forsøk på ansvarliggjøring, når det var jo det jeg gjorde. Jeg ville ikke velge flukten i alkohol. 

Men jeg synes nå det utviklet seg til å bli interessant diskusjon i tråden uansett. Selv om det var avsporing. 

Og jeg tåler at dere er litt kritiske. Jeg bare var ikke enig i dag og hadde vel en dårlig dag siden jeg endte med det største gråteanfallet på flere mnd. 😃

Jeg liker at du ikke er enig og at du forteller meg det. Jeg liker når du forklarer tydelig hva det er som gjør deg irritert/nedfor/skuffet. Jeg skjønner at det føltes urettferdig og at det kom litt bardus på, men jeg står fortsatt på det jeg skrev. Du har eksempelvis tidligere beskrevet deg selv som en «tikkende bombe» og dette innlegget opplevde jeg at var «i samme gate».  Som jeg skrev i det første innlegget virker det som om du bruker krefter på å hevde din rett til å være en slags «løs kanon». Jeg mener at det er en ganske farlig strategi. Vi trenger ikke være enig, jeg er ikke ute etter å skulle trumfe min mening gjennom, jeg vil bare servere deg tankene mine og så skal du få lov til å gjøre hva du vil med dem. 

 

 

11 minutter siden, Glitter skrev:

Det tror jeg hadde vært en god ting. Mulig det ville ført til litt mindre aktivitet da? Jeg vet ikke, men tenker jo at man er jo anonym bak nick også. Det er kun en person her på DOL som jeg har fortalt hvem jeg er til og som jeg snakker med utenom DOL. Hvis noen av mine venner eller bekjente henger her og har gjenkjent meg, så ok. Da vet de nok om meg fra før av til at de kan nettopp det. Da er det vel ingen hemmelighet.

Dessuten har forumverden og bruk av nick og ikke AB gjort meg mer stødig i å stå for egne meninger. Er jo tross alt mer behagelig å være heeelt anonym. 

Aner ikke, men jeg tenker at forumet må lytte til brukere som opplever anonymt drittprat som krevende å forholde seg til over tid. Det er enkelt å være tøff i trynet og jazze seg opp i innlegg når man kan løpe å gjemme seg etter å ha trykket på send - knappen og slippe å stå for sine meninger, sine feil og sine ...vel.. alt. Det ville uansett vært intr. å gitt det et års sjanse, eller noe slikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tuller du fælt. Her har du misforstått. 

Anonymkode: 74dcb...c63

Du har ulike meninger i de forskjellige innleggende dine.
Kanskje du kan bli enig med deg selv om hva du egentlig mener Anonymkode 74dcb...c63

Anonymkode: 86dd0...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2020 den 20.18, XbellaX skrev:

Jeg liker tankene dine. Hvordan tror du det ville vært om psykforumet, og evt overgrepsforumet, ble gjort om til forum som krevde nick (ala enkelte forum på KG). 

Det hadde garantert gjort noe med spørsmålene som hadde blitt stilt og begrenset omfanget en del, men det jeg primært ønsker til livs, er ufine og uhyggelige kommentarer fra anonyme brukere videre nedover i tråden. Men er det mulig at f.eks. kun trådstarter er anonym mens alle andre som deltar i tråden må svare med sitt eget brukernavn? Da vil man jo unngå mye av denne ufine kulturen jeg begynner å se meg lei på. Jeg vet ikke hvilke muligheter som ligger i IPS forumprogramvaren til slike tilpasninger. Vet @Admin noe om dette og har man tenkt tanken om at det er verdt å teste ut endringer på dette området. Slik jeg har lest av denne og flere tråder, er det flere som støtter opp om endring i anonymitetsfunksjonen her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Eva Sofie skrev:

Det hadde garantert gjort noe med spørsmålene som hadde blitt stilt og begrenset omfanget en del, men det jeg primært ønsker til livs, er ufine og uhyggelige kommentarer fra anonyme brukere videre nedover i tråden. Men er det mulig at f.eks. kun trådstarter er anonym mens alle andre som deltar i tråden må svare med sitt eget brukernavn? Da vil man jo unngå mye av denne ufine kulturen jeg begynner å se meg lei på. Jeg vet ikke hvilke muligheter som ligger i IPS forumprogramvaren til slike tilpasninger. Vet @Admin noe om dette og har man tenkt tanken om at det er verdt å teste ut endringer på dette området. Slik jeg har lest av denne og flere tråder, er det flere som støtter opp om endring i anonymitetsfunksjonen her på DOL.

Enig, det er de ufine kommentarene som er problemet. Kanskje det å kopiere enkelte KG forum slik at psyk (+ evt overgrep) krevde fast bruker, mens andre forum fortsatte som før, ville kunne redusert slike kommentarer. Da måtte man jo tross alt tenke litt igjennom hva man skrev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, XbellaX skrev:

Enig, det er de ufine kommentarene som er problemet. Kanskje det å kopiere enkelte KG forum slik at psyk (+ evt overgrep) krevde fast bruker, mens andre forum fortsatte som før, ville kunne redusert slike kommentarer. Da måtte man jo tross alt tenke litt igjennom hva man skrev...

 Kanskje noen kunne ha opprettet en meningsmåling for å sjekke responsen på dette? Så burde jo administrasjonen ta til etterretning hva forumfolket mener. Jeg vet ikke hvordan man lager meningsmåling så det håper jeg andre kan ta seg av. 

Anonymkode: 74dcb...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...