Gå til innhold

Må til utlandet på ferie eller harryhandel


kupton

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er en stor egotripp. Det er så mye turister her at alt vi har gjort av tiltak og vist forsiktighet i forhold til i et halvt år må være nærmest bortkastet. Det kommer en bølge to til høsten. 

Anonymkode: 9de39...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en stor egotripp. Det er så mye turister her at alt vi har gjort av tiltak og vist forsiktighet i forhold til i et halvt år må være nærmest bortkastet. Det kommer en bølge to til høsten. 

Anonymkode: 9de39...a7f

For ordens skyld, snakker om turistdestinasjoner i Norge. For det er bare så viktig for nesten alle å reise på ferie denne sommeren... 

Anonymkode: 9de39...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen harrytur her. Synes det er egoistisk å reise i en pandemi. Men forstår at man ikke kan slutte å leve livet, men man kan finne på mye annet bedre å gjøre istedet for å dra inn mer mulig smitte. 

Anonymkode: 7efb9...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Ja, det er ett akutt tilfelle av egoisme. Å ikke kunne være ett eneste år hjemme. Dette kommer nok til å blusse opp igjen ja, så er vi like langt.

 

Virker som det er viktigere enn andre sin helse å komme seg på fly til Spania. nei, så fælt de har det de som holder seg hjemme. NOT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kupton skrev:

Er det en psykdom?

Kanskje ikke psykdom, men de har (P)SYKT lav score i Marshmallowtesten ;)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å kaste meg på et fly til Sør-Europa i frustrasjon over mangel på ordentlig sommervær. Men «reiseskammen» holdt meg tilbake.

 

Har ellers, også via andre medier, merket meg at de som ikke ville reist uansett er snare til å slå seg selv på brystet mhp ansvarlighet, og heise det røde flagget overfor de som velger å reise, selv innenfor anbefalingene (eller i hvertfall innenfor det tillatte mhp karanteneregler).

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Ekstra skrev:

Har vurdert å kaste meg på et fly til Sør-Europa i frustrasjon over mangel på ordentlig sommervær. Men «reiseskammen» holdt meg tilbake.

 

Har ellers, også via andre medier, merket meg at de som ikke ville reist uansett er snare til å slå seg selv på brystet mhp ansvarlighet, og heise det røde flagget overfor de som velger å reise, selv innenfor anbefalingene (eller i hvertfall innenfor det tillatte mhp karanteneregler).

Føler litt det er sånne som meg du sikter til da. Jeg hadde ikke dratt til Spania eller noe slikt uansett. Men harrytur til Charlottenberg hadde det blitt. Ettersom jeg både snuser og nyter en drink (sistnevnte i helgene). Jeg holder meg unna store folkemengder også. Jeg hadde spart gode penger på en harrytur.

Anonymkode: e5029...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ekstra skrev:

Har vurdert å kaste meg på et fly til Sør-Europa i frustrasjon over mangel på ordentlig sommervær. Men «reiseskammen» holdt meg tilbake.

 

Har ellers, også via andre medier, merket meg at de som ikke ville reist uansett er snare til å slå seg selv på brystet mhp ansvarlighet, og heise det røde flagget overfor de som velger å reise, selv innenfor anbefalingene (eller i hvertfall innenfor det tillatte mhp karanteneregler).

Jeg har flybillett til Spania i midten av oktober.  Til et område hvor det er og har vært lite smitte.   Men tviler sterkt på at det blir noe tur, ser ikke sånn ut  (turen ble bestilt før pandemien) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Jeg har flybillett til Spania i midten av oktober.  Til et område hvor det er og har vært lite smitte.   Men tviler sterkt på at det blir noe tur, ser ikke sånn ut  (turen ble bestilt før pandemien) 

 

Jeg har også planer om 1-2 turer til kontinentet i løpet av høsten og velger å håpe de lar seg gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Ekstra skrev:

Jeg har også planer om 1-2 turer til kontinentet i løpet av høsten og velger å håpe de lar seg gjennomføre.

Fly forurenser veldig. Tenker dere ikke på miljøet?

Anonymkode: 57617...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fly forurenser veldig. Tenker dere ikke på miljøet?

Anonymkode: 57617...9dd

Jo, tenker absolutt på det, men må innrømme at jeg har vanskelig for å gi opp utenlandsturene. Må forsøke å kompensere med å være flink på andre områder (ja, vet det skal mye til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er en psykdom, men egoisme, dumskap og/eller naivitet. Alle måtte jo på hytta da det ikke var lov. Kanskje folk føler et behov for å være litt rebelske og derfor går imot anbefalingene. Da har de liksom gjort noe fyfy, uten at det gjør dem til kriminelle. Nei, helt ærlig, jeg tror folk gir faen!

For meg begynner det bli litt krise. Snart tom for snus 😂 Men det er bare en minikrise sammenlignet med krisen som oppsto da hele Norge plutselig skulle på fjellet. Det er ikke plass til meg, så jeg blir hjemme og maler hus. Fjellet står der like stødig etter sommerferien. Håper bare ikke folk har lagt igjen for mye spor, noe jeg har hørt at de har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det handler om narssistisk personlighetsforstyrrelse. De tenker bare på seg selv og billig røyk, snus, alkohol og brus at de driter i om deres harryhandling smitter og dreper 10 stykk 90åringer.

Anonymkode: 6dcdc...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trine skrev:

Tror ikke det er en psykdom, men egoisme, dumskap og/eller naivitet. Alle måtte jo på hytta da det ikke var lov. Kanskje folk føler et behov for å være litt rebelske og derfor går imot anbefalingene. Da har de liksom gjort noe fyfy, uten at det gjør dem til kriminelle. Nei, helt ærlig, jeg tror folk gir faen!

For meg begynner det bli litt krise. Snart tom for snus 😂 Men det er bare en minikrise sammenlignet med krisen som oppsto da hele Norge plutselig skulle på fjellet. Det er ikke plass til meg, så jeg blir hjemme og maler hus. Fjellet står der like stødig etter sommerferien. Håper bare ikke folk har lagt igjen for mye spor, noe jeg har hørt at de har gjort.

Har en kollega som sier hen kjøper snus på nettet, og da en type man ikke får i vanlige norske butikker? Og vedkommende er av typen som ikke ville gjøre noe ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...