Gå til innhold

Må til utlandet på ferie eller harryhandel


kupton

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Grendel skrev:

Joda, hvis kaffen er varm og man vet hva den koster er det greit nok. 

Sitteplasser, brødet i en kurv på bordet og "service" kommer som tre separate tillegg på regningen. Dette er selvopplevd og ikke overdrevent. Altså kan 100 kr for en kaffekopp fort bli 250 kr. Jeg snakker ikke om vanlig "tips" som man må betale mange steder, men at man blir regelrett svindlet. I tillegg er kelneren (en bleikfeit engelskmann) gjerne skikkelig aggressiv og skjeller ut fortvilte gjester som spør om hva i alle dager de fire punktene på regningen er.

Jeg har vært der to ganger, og begge gangene skjedde noe sånt. Den siste gangen fikk vi litt muggent hamburgerbrød, men orket rett og slett ikke klage når vi så hvordan en annen gjest ble behandlet.

Det er så dårlig service noen steder at det er en opplevelse i seg selv. Man får med seg en historie om ikke annet🙂

Har vært en del i Italia og har ikke slike erfaringer. Kanskje med enkelte unntak, men ikke som noen hovedregel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Ekstra skrev:

Har vært en del i Italia og har ikke slike erfaringer. Kanskje med enkelte unntak, men ikke som noen hovedregel.

Nei, dette er ikke typisk for Italia. Det er spesielt for Venezia. Jeg vet ikke hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ISW skrev:

Men det jeg reagerer på er biffsnadder til 329 kroner på et turiststed i Geiranger som også selger plastikktroll og T-skjorter med bilde av en elg og Norway under. Sånt synes jeg det er mye av. 

Jeg tenker nok at din erfaring forklares i at du har gjort dårlig research og reist til feil sted 😃 Du nevner speilsalen, men vegg i vegg, på Brittania Brasserie, får du utmerket entrecôte, sjøkreps eller kveite til samme pris som du har gitt for biffsnadder, og god vin rimeligere en det du har betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg tenker nok at din erfaring forklares i at du har gjort dårlig research og reist til feil sted 😃 Du nevner speilsalen, men vegg i vegg, på Brittania Brasserie, får du utmerket entrecôte, sjøkreps eller kveite til samme pris som du har gitt for biffsnadder, og god vin rimeligere en det du har betalt. 

Jepp, vært på Brasserie Britannia og det er helt fantastisk! Spiste løksuppe og entrecote og det var ekstremt godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en fin helseminister Høie. Han sier at man ikke skal gjøre seg til overdommer dersom noen velger å feriere i utlandet. Så enig.

Anonymkode: 9d3f8...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en fin helseminister Høie. Han sier at man ikke skal gjøre seg til overdommer dersom noen velger å feriere i utlandet. Så enig.

Anonymkode: 9d3f8...f6d

Tror du alle de nylig smittede i Moss er enig i det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...