Gå til innhold

Må til utlandet på ferie eller harryhandel


kupton

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, dolmio skrev:

Hvorfor tenker du det kan være psykdom?

Det var litt ironi i det spørsmålet. Men jeg tenker at det ikke er helt greit mellom ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
Akkurat nå, kupton skrev:

Det var litt ironi i det spørsmålet. Men jeg tenker at det ikke er helt greit mellom ørene.

Mellom ørene på hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, dolmio skrev:

Mellom ørene på hvem?

Til de som ikke klarer å se konsekvensene av en ny oppblomstring av covid sett opp mot det å ikke kunne kjøpe flesk i Strømstad eller ligge på en strand i Spania i noen måneder fremover.

Endret av kupton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
6 minutter siden, kupton skrev:

Til de som ikke klarer å se konsekvensene av en ny oppblomstring av covid sett opp mot det å ikke kunne kjøpe flest i Strømstad eller ligge på en strand i Spania i noen måneder fremover.

Jeg har selv vurdert å dra til Charlottenberg til uka, men jeg landet på at det ville være egoistisk og uforsvarlig av meg å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ekstra skrev:

Har en kollega som sier hen kjøper snus på nettet, og da en type man ikke får i vanlige norske butikker? Og vedkommende er av typen som ikke ville gjøre noe ulovlig.

Har sett at man får kjøpt snus på nettet. Ikke like billig som i Sverige, men billigere enn i butikken, så det blir nett-snus her når jeg går tom. Men hvis det er en type som ikke selges i butikkene, kan det jo hende den er enda billigere. Det må jeg undersøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, kupton skrev:

Til de som ikke klarer å se konsekvensene av en ny oppblomstring av covid sett opp mot det å ikke kunne kjøpe flesk i Strømstad eller ligge på en strand i Spania i noen måneder fremover.

Er dette din definisjon av de som har psykiske sykdommer?

Anonymkode: 5f8e3...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Trine skrev:

Har sett at man får kjøpt snus på nettet. Ikke like billig som i Sverige, men billigere enn i butikken, så det blir nett-snus her når jeg går tom. Men hvis det er en type som ikke selges i butikkene, kan det jo hende den er enda billigere. Det må jeg undersøke.

Det billigste er vel å slutte med snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to Norgesferier i år kan jeg på en måte forstå at folk søker til utlandet på ferie. 
 

Norge har fantastisk natur. Jeg elsker fjellene på vestkysten (inkl. Nord-Norge) og synes det er helt spektakulært, men jeg kommer ikke unna å synes at i det øvrige er det veldig dårlig value for money å feriere i Norge hvis du ikke bor i telt i naturen. Når overnatting koster 3-5.000 kroner pr natt, maten utenom de store byene er sånn passe, været er ustabilt, servicen er helt grei men heller ikke mer og prisene er så høye, får man absolutt mer for pengene i utlandet.

Men kanskje trådens tema er hvorfor man på død og liv må på ferie i en alvorlig situasjon, og det er selvfølgelig et annet spørsmål. Jeg synes kanskje myndighetene burde vært tydeligere og satt ned foten i større grad. Men jeg er redd veldig mye preges av at det er valg neste år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke akkurat på at god smittevern-atferd tidvis synes helt fraværende, og at grensen er åpnet inn i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på ferie på fryktelig lenge og kjenner at det tærer skikkelig på meg nå. Ikke her jeg langt over grensa på harryhandel heller. Men det er ikke så vanskelig heller å tenke litt større enn seg selv, og prøve å bidra til å stoppe dette viruset. Nei, jeg skjønner ikke hva de tenker de som står klar til å reise så snart grensen er åpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, ISW skrev:

Etter to Norgesferier i år kan jeg på en måte forstå at folk søker til utlandet på ferie. 
 

Norge har fantastisk natur. Jeg elsker fjellene på vestkysten (inkl. Nord-Norge) og synes det er helt spektakulært, men jeg kommer ikke unna å synes at i det øvrige er det veldig dårlig value for money å feriere i Norge hvis du ikke bor i telt i naturen. Når overnatting koster 3-5.000 kroner pr natt, maten utenom de store byene er sånn passe, været er ustabilt, servicen er helt grei men heller ikke mer og prisene er så høye, får man absolutt mer for pengene i utlandet.

Men kanskje trådens tema er hvorfor man på død og liv må på ferie i en alvorlig situasjon, og det er selvfølgelig et annet spørsmål. Jeg synes kanskje myndighetene burde vært tydeligere og satt ned foten i større grad. Men jeg er redd veldig mye preges av at det er valg neste år..

3-5000 pr natt ? Det var dyrt. 

Vi betale ca 7000 for ei uke i rorbu  i Reine og i midtnorge betalte vi 750 kr for et dobbeltrom inkl frokost. Dessuten forsvarer vi alle overnattinger med at vi ikke har hytte enda (vi skal snart ha ) Å ha hytte er så mye dyrere enn noen hotellovernattinger i året. 

Vi har verdens fineste natur i Norge. I fjor var vi på vestlandstur og i år i Lofoten. Til og med kjæresten som tidligere dro til Spania hvert år, sier nå at han ikke skjønner hvorfor folk på død og liv må til syden 😁

Men på ferie må vi. Før ferien holdt jeg på å klikke av hjemmetilværelsen, men.jeg synes alltid det er deilig å komme hjem etter ferien. 

 Jeg drømmer om å reise til Senja neste år :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, ISW skrev:

Etter to Norgesferier i år kan jeg på en måte forstå at folk søker til utlandet på ferie. 
 

Norge har fantastisk natur. Jeg elsker fjellene på vestkysten (inkl. Nord-Norge) og synes det er helt spektakulært, men jeg kommer ikke unna å synes at i det øvrige er det veldig dårlig value for money å feriere i Norge hvis du ikke bor i telt i naturen. Når overnatting koster 3-5.000 kroner pr natt, maten utenom de store byene er sånn passe, været er ustabilt, servicen er helt grei men heller ikke mer og prisene er så høye, får man absolutt mer for pengene i utlandet.

Men kanskje trådens tema er hvorfor man på død og liv må på ferie i en alvorlig situasjon, og det er selvfølgelig et annet spørsmål. Jeg synes kanskje myndighetene burde vært tydeligere og satt ned foten i større grad. Men jeg er redd veldig mye preges av at det er valg neste år..

Enig med deg, pris står ikke i forhold til hva man får igjen. Service er også noe vi kan bli betraktelig bedre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, naturen er fantastisk her, men det er også alt. Det er flott veldig mange andre steder i verden også. Og med bedre mat, service og hyggelige folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, slabbedask skrev:

Det billigste er vel å slutte med snus.

Det billigste er å drikke vann, fiske sin egen mat, bo i telt, spinne myrull og strikke sine egne klær... Men jeg er av typen som ikke alltid velger det billigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, XbellaX skrev:

Enig med deg, pris står ikke i forhold til hva man får igjen. Service er også noe vi kan bli betraktelig bedre på. 

Det er bare noe du tror, fordi du ikke har pakket sekken, funnet en øde plass og slått opp telt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Det er bare noe du tror, fordi du ikke har pakket sekken, funnet en øde plass og slått opp telt 😁

Jeg tror servicen er bedre i telt i ødemarka enn midt i byen i turisthavet.....men usikker på om jeg våger teste det ut. At du tror jeg i det hele tatt klarer å slå opp et telt er jo ganske sprekt gjort av deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg tror servicen er bedre i telt i ødemarka enn midt i byen i turisthavet.....men usikker på om jeg våger teste det ut. At du tror jeg i det hele tatt klarer å slå opp et telt er jo ganske sprekt gjort av deg....

😂

Servicen er upåklagelig i telt. Man står jo for den selv. Du kan jo droppe teltet. Kanskje ikke noe jeg ville satset på i år, så lenge det kommer en skur hver jævla dag, men det er ganske digg å sove ute. Altså ute ute, uten telt, når det ikke regner. Hvis du våger, må du fortelle om opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ISW skrev:

Etter to Norgesferier i år kan jeg på en måte forstå at folk søker til utlandet på ferie. 

Norge har fantastisk natur. Jeg elsker fjellene på vestkysten (inkl. Nord-Norge) og synes det er helt spektakulært, men jeg kommer ikke unna å synes at i det øvrige er det veldig dårlig value for money å feriere i Norge hvis du ikke bor i telt i naturen. Når overnatting koster 3-5.000 kroner pr natt, maten utenom de store byene er sånn passe, været er ustabilt, servicen er helt grei men heller ikke mer og prisene er så høye, får man absolutt mer for pengene i utlandet.

Men kanskje trådens tema er hvorfor man på død og liv må på ferie i en alvorlig situasjon, og det er selvfølgelig et annet spørsmål. Jeg synes kanskje myndighetene burde vært tydeligere og satt ned foten i større grad. Men jeg er redd veldig mye preges av at det er valg neste år..

 

1 time siden, XbellaX skrev:

Enig med deg, pris står ikke i forhold til hva man får igjen. Service er også noe vi kan bli betraktelig bedre på. 

Hvor i all verden har dere vært? I likhet med Nicklus har vi betalt en drøy tusenlapp døgnet ute ved kysten. I tillegg betalte vi for å leie båt den uka vi var der, og de gangene vi spiste ute fikk vi utmerket kortreist mat og hyggelig service. Den ene dagen betalte jeg et par hundrelapper for blåskjell i hvitvinssaus, og den andre litt mer for nydelig sjøkreps. Anbefaler trøndelagskysten VARMT om dere har litt ferie igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...