Gå til innhold

Flere som har hatt en sånn her dag idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere som kun har sittet hjemme alene foran tven og pcen og ikke snakket med noen i hele dag?

Anonymkode: 242f6...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke møtt en sjel siden fredags formiddag og har egentlig synes det hele har vært en fin tilværelse. Tatt to telefoner fordi jeg måtte, men ellers har jeg også begrenset direkte kommunikasjon med andre.

Jeg vet at jeg er heldig som kan nyte det å være alene og ensomheten. Mange her på DOL vet jeg hater det mest av alt. Til daglig har jeg en samboer å dele livet med og selv om jeg ikke har mange venner, vet jeg at jeg har noen få venner som bryr seg om meg - og det er gjensidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg har ikke møtt en sjel siden fredags formiddag og har egentlig synes det hele har vært en fin tilværelse. Tatt to telefoner fordi jeg måtte, men ellers har jeg også begrenset direkte kommunikasjon med andre.

Jeg vet at jeg er heldig som kan nyte det å være alene og ensomheten. Mange her på DOL vet jeg hater det mest av alt. Til daglig har jeg en samboer å dele livet med og selv om jeg ikke har mange venner, vet jeg at jeg har noen få venner som bryr seg om meg - og det er gjensidig.

Men du er jo ikke alene om du har en samboer? 

Anonymkode: 242f6...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg har ikke møtt en sjel siden fredags formiddag og har egentlig synes det hele har vært en fin tilværelse. Tatt to telefoner fordi jeg måtte, men ellers har jeg også begrenset direkte kommunikasjon med andre.

Jeg vet at jeg er heldig som kan nyte det å være alene og ensomheten. Mange her på DOL vet jeg hater det mest av alt. Til daglig har jeg en samboer å dele livet med og selv om jeg ikke har mange venner, vet jeg at jeg har noen få venner som bryr seg om meg - og det er gjensidig.

Syns det blir litt feil av deg å si at du liksom er en som nyter å være alene og ensomheten når du faktisk Ikke er alene... Vet du i det hele tatt hva å være alene er? Har du noen gang følt på ekte ensomhet som kommer av å ikke ha noen som bryr seg? Mest sannsynlig ikke. 

Anonymkode: 242f6...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det blir litt feil av deg å si at du liksom er en som nyter å være alene og ensomheten når du faktisk Ikke er alene... Vet du i det hele tatt hva å være alene er? Har du noen gang følt på ekte ensomhet som kommer av å ikke ha noen som bryr seg? Mest sannsynlig ikke. 

Anonymkode: 242f6...0f1

Samboeren er på ferie så hun er alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, RamonaK skrev:

Samboeren er på ferie så hun er alene. 

Ok, men det er jo uansett ikke rart at hun nyter de få dagene hun faktisk er alene når hun resten av året er sammen med noen 24/7 da..  Vi som hater å være alene hater det fordi vi er alene hele året og har lite valg heller. 

Anonymkode: 242f6...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men det er jo uansett ikke rart at hun nyter de få dagene hun faktisk er alene når hun resten av året er sammen med noen 24/7 da..  Vi som hater å være alene hater det fordi vi er alene hele året og har lite valg heller. 

Anonymkode: 242f6...0f1

Ja det kan ikke være godt og være alene. Men ikke si du ikke har noe valg, for det har du. Man har alltid et valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flere som kun har sittet hjemme alene foran tven og pcen og ikke snakket med noen i hele dag?

Anonymkode: 242f6...0f1

Ja, som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja det kan ikke være godt og være alene. Men ikke si du ikke har noe valg, for det har du. Man har alltid et valg. 

Nei, det er det ikke alle som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, slabbedask skrev:

Nei, det er det ikke alle som har.

Selvfølgelig har man et valg. Hvordan kan man ikke ha det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Selvfølgelig har man et valg. Hvordan kan man ikke ha det? 

Man har ikke et valg hvis det ikke finnes alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, slabbedask skrev:

Man har ikke et valg hvis det ikke finnes alternativer.

Det finnes alltid alternativer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, RamonaK skrev:

Selvfølgelig har man et valg. Hvordan kan man ikke ha det? 

Man kan ikke bare gå ut å kidnappe en samboer eller tvinge noen til å være vennen sin, skjønner du? 

Anonymkode: 242f6...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke bare gå ut å kidnappe en samboer eller tvinge noen til å være vennen sin, skjønner du? 

Anonymkode: 242f6...0f1

det er sant, men da kan man gjøre som resten av oss å bli kjent med noen på nett eller gjennom en hobby eller noe slikt.

Anonymkode: a8f99...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er sant, men da kan man gjøre som resten av oss å bli kjent med noen på nett eller gjennom en hobby eller noe slikt.

Anonymkode: a8f99...f4c

Noen er så sosialt dysfunksjonelle at det ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns det blir litt feil av deg å si at du liksom er en som nyter å være alene og ensomheten når du faktisk Ikke er alene... Vet du i det hele tatt hva å være alene er? Har du noen gang følt på ekte ensomhet som kommer av å ikke ha noen som bryr seg? Mest sannsynlig ikke. 

Anonymkode: 242f6...0f1

Jo, det har jeg. Jeg var uten venner fra jeg var 5-6 år og ut videregående og opplevde mobbing på ungdomsskolen. Var alltid den som satt alene hjemme. Det hadde en positiv bivirkning at jeg fikk god tid til skolearbeidet. Det er ikke lett å få seg venner i dag heller som voksen, og det er der valget @RamonaK snakker om kommer inn, og jeg velger lett aktiviteter og hobbyer der jeg kan bli kjent med folk uten å være personlig, men likevel tror personene jeg omgås at de kjenner meg godt (organisasjonsarbeid). I virkeligheten kjenner de ikke Eva Sofie, men bare sakene hun interesserer seg for.

Og det er nettopp av respekt for alle som strever med ensomhet her på DOL, at jeg skrev: "Jeg vet at jeg er heldig som kan nyte det å være alene og ensomheten. Mange her på DOL vet jeg hater det mest av alt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke bare gå ut å kidnappe en samboer eller tvinge noen til å være vennen sin, skjønner du? 

Anonymkode: 242f6...0f1

Det er bare å være snill og hyggelig skal ikke mer til, trenger ikke gå så drastisk til verks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...