Gå til innhold

Hvor ofte bør jeg dra til øyelegen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg(Kvinne 22 år) har brukt briller siden barnehagen. Er langsynt med +6 og +7, eller var ihvertfall det sist jeg sjekka.

Sist gang jeg var hos øyelege og sjekket synet mitt var for 3 eller 4 år siden da jeg skulle få meg nye briller. Jeg bare lurer på hvor ofte jeg burde sjekke synet mitt og om jeg kanskje burde få ordnet meg en ny time snart? Og bør jeg dra til øyelege eller holder det med en time hos typ optikere/brillebutikker?(regner med de ikke tar frikort🙁). Og hvis jeg bør dra til øyelege, må jeg da til fastlegen først for å bli henvist?

Anonymkode: 8197c...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke behov for øyelege så sant du ikke har noen mistanke om øyesykdom eller øyesykdom som skal følges opp. Dersom det er synet som skal testes, kan en optiker gjøre dette og se om du har behov for nye briller. Optiker kan ev. viderehenvise deg til øyelege om han eller hun ser behov for det vil jeg tro.

Det er for øvrig anbefalt å dra til synstest annenhvert år om ikke du får annen beskjed: Hvor ofte bør jeg ta synstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...