Gå til innhold

Fortelle voksne barn


moamoa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ble utsatt for overgrep av min egen far i barndommen, er nå 50 år og føler livet er bra :-). Jeg har bearbeidet opplevelsene på både støttesenter og diverse psykologer/gestalter. Jeg har også brutt helt kontakt med min far for flere år siden. Nå er mine barn blitt over 20 år, de har ikke spurt hvorfor morfar ble borte fra livet vårt (det skal sies at han ikke var veldig involvert før jeg brøt med han heller), men jeg er usikker på om jeg bør fortelle dem om mine opplevelser? De fleste i familien har etterhvert fått høre historien, så det er snart bare de igjen som ikke vet noe. Er så redd for hvordan de vil takle det, da jeg har hatt litt dårlig erfaring med andres reaksjoner. Skulle gjerne hørt andres erfaringer her :-).

Hilsen mor til 2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener absolutt du bør fortelle. Din historie er viktig. Det er også viktig at det ikke blir en "familiehemmelighet" som "alle andre" kjenner til utenom dine barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, moamoa skrev:

De fleste i familien har etterhvert fått høre historien, så det er snart bare de igjen som ikke vet noe. Er så redd for hvordan de vil takle det, da jeg har hatt litt dårlig erfaring med andres reaksjoner. Skulle gjerne hørt andres erfaringer her :-).

Hilsen mor til 2

Hvis omtrent alle vet det, men ikke dine barn er det vel bare et tidsspørsmål før de får vite noe via andre, da er det bedre at de får vite det fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...