Gå til innhold

Er ikke autister velkommen på Kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte akkurat på det. Jeg tror noen autister kan fremstå som veldig ufølsomme og rett fram, de sier akkurat hva de mener og synes om ting -uten å pakke det inn. Stiller ofte kritiske spørsmål, gjerne med en ufin undertone, er sta og påståelige og nekter å vike en tomme for andres meninger eller forsøk på korrigeringer. Slikt kan oppfattes som frekt og støtende for andre, og av den grunn blir de nok ofte rapportert. Jeg mistenker at minst 90% av ufine kommentarer folk får på dol, kommer fra autister av den typen.

Anonymkode: c9968...dcb

Jeg tenker at de fleste ufine kommentarer på DOL kommer fra snerpete folk som deg.

Anonymkode: d3d78...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke peiling, får bare beskjed om at den og den regelen er brutt, aldri noe konkret.

Anonymkode: d3d78...0ac

Å jeg vil nok tro du har en liten anelse. Syns de på KG er flinke å moderere jeg da, men jeg har aldri blitt utestengt heller.  Hvis du er utestengt  på livstid så har du heller ikke lært hvordan du skal oppføre seg på KG, for du har sikkert fått advarsler, midlertidig utestengelse før du ble kastet ut for godt.

Anonymkode: c011a...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg også tenke meg en link på. Det var en psykiater som la frem en påstand i retten , men har ikke hørt noe om det siden den gang. Så vidt meg bekjent har han ikke fått den diagnosen i det hele tatt .

Anonymkode: 25a32...ac3

Ja, det var en som mente han hadde det, men han hadde bare fjerndiagnostisert han. Så var det noen som var enige i at han kunne ha det, men vi hadde nok fått vite det dersom han faktisk hadde asperger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Les boken "En av oss - En historie om Norge" skrevet av Åsne Seierstad. Synes å huske at det sto noe om det der. Synes for øvrig det er skummelt å koble noe opp til en slik mann, være seg politisk parti, diagnose, bosted eller andre fellestrekk. Det at Breivik fikk seg til å gjøre det han gjorde, er så mye mer sammensatt enn kun én diagnose. Man må se helheten og ikke feste seg fast i detaljer som kanskje ikke engang henger sammen.

Jeg er ikke helt egnet til å lese bøker. Enig i at man ikke bør koble han opp mot hverken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 0.54, AnonymBruker skrev:

Tenkte akkurat på det. Jeg tror noen autister kan fremstå som veldig ufølsomme og rett fram, de sier akkurat hva de mener og synes om ting -uten å pakke det inn. Stiller ofte kritiske spørsmål, gjerne med en ufin undertone, er sta og påståelige og nekter å vike en tomme for andres meninger eller forsøk på korrigeringer. Slikt kan oppfattes som frekt og støtende for andre, og av den grunn blir de nok ofte rapportert. Jeg mistenker at minst 90% av ufine kommentarer folk får på dol, kommer fra autister av den typen. Om ikke man kan oppføre seg som det vi andre kaller sivilisert, så er det vel ingen grunn til å henge på noe nettforum hvor mennesker sosialiserer. Da får man vel heller henge på egne forum for likesinnede. Tenker jeg. 

Anonymkode: c9968...dcb

Jeg foreslår at du prøver å overse sånne ting i litt større grad. Hvis du mener det er et resultat av en diagnose kan du vel se litt mellom fingrene på det?

Man må ha litt tykk hud på nettet uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...