Gå til innhold

Allergi mot pesto?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det er mulig å være allergisk mot pesto? Hver gang jeg spiser pesto så blir jeg slapp og/eller kvalm, og kjennes ut som jeg hovner litt opp i halsen. Finner ingen verdens ting på nett om pesto-allergi, men er det kanskje noe oppi pesto som jeg reagerer på eller noe? 

Anonymkode: 1a2ad...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg lurer på om det er mulig å være allergisk mot pesto? Hver gang jeg spiser pesto så blir jeg slapp og/eller kvalm, og kjennes ut som jeg hovner litt opp i halsen. Finner ingen verdens ting på nett om pesto-allergi, men er det kanskje noe oppi pesto som jeg reagerer på eller noe? 

Anonymkode: 1a2ad...778

Selvfølgelig kan man være allergisk mot ingrediensene i pesto. Vanlig grønn italensk pesto inneholder pinjekjerner, basilikum, parmesan, olivenolje og salt og pepper. Om du kjøper ferdig på glass kan det også være diverse tilsetningsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg lurer på om det er mulig å være allergisk mot pesto? Hver gang jeg spiser pesto så blir jeg slapp og/eller kvalm, og kjennes ut som jeg hovner litt opp i halsen. Finner ingen verdens ting på nett om pesto-allergi, men er det kanskje noe oppi pesto som jeg reagerer på eller noe? 

Anonymkode: 1a2ad...778

Pesto som du lager sjøl har de ingrediensene som er nevnt i innlegget over her. Men de du kjøper på glass er ofte tilsatt cashewnøtter, som er langt billigere enn pinjekjerner. Så om du har nøtteallergi, kan dette være årsaken. Sønnen min reagerer på alle slags nøtter, og han klør i halsen av all pesto på glass, men tåler hjemmelaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg lurer på om det er mulig å være allergisk mot pesto? Hver gang jeg spiser pesto så blir jeg slapp og/eller kvalm, og kjennes ut som jeg hovner litt opp i halsen. Finner ingen verdens ting på nett om pesto-allergi, men er det kanskje noe oppi pesto som jeg reagerer på eller noe? 

Anonymkode: 1a2ad...778

Jeg kjenner folk som blir slik du beskriver av pinjekjerner, som er i (eller skal være i) grønn pesto.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...