Gå til innhold

Naboer

Anbefalte innlegg

Andre her som har naboer i samme oppgang som er negative og ødelegger den gode stemningen som er i huset mellom oss naboer. Som ikke er lydhøre og skal bestemme alt i forhold til hvor ofte det skal vaskes, husregler, som ikke tåler at ungdommene i huset har besøk og ler høyt - eh, det er helt normalt at unge mennesker har det gøy sammen. Naboer som skriver lapper på døra di om at du må støvsuge dørmatta utenfor din egen inngangsdør en gang i uka (frekt). Det har de da ingenting med så lenge det ser ok og representabelt ut. De går meg på nervene og dreper all arbeidslyst. Alle i huset reagerer med protest. Jeg gidder da ikke støvsuge dørmatta en gang i uka for folk som ikke hører på vår mening i det hele tatt der vi finner en løsning som fungerer for alle. Naboene går ut og inn hele tiden og drar med seg sand så det blir mer skittent her enn før. De sukker og stønner over andre hver gang de går opp oppgangen så man ikke har lyst til å gå ut eller gjøre noe renhold i oppgangen for alt blir så negativt og vi mister den gode stemninga. Det er hyggelige folk som bor i huset og ryddighet og renhold er helt ok. Har aldri vært noe problem. 

Anonymkode: 4e06a...f8c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en nabo som gauler og synger. Drita lei. Også har jeg en annen nabo som røyker på terrassen. Jeg hater stanken som kommer inn i soverommet mitt. Men gjør jeg noe med det? Nei, det er ikke noe jeg kan gjøre, de har dessuten sitt på det tørre.

Sangstjerna har konsert kun under dag og kveldstid og røykeren han damper på sin egen balkong. Ett vaskefirma vasker oppgangen. For det droppet de fleste å gjøre selv. Det koster 117 kroner i måneden pr husstand.

Anonymkode: 0662c...567

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995614
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er rart at sånne folk som ikke tåler at andre folk eksisterer bor tett med andre. Skulle tro det var drivkraft nok til å få en liten enebolig, eller finne et sted med bare rolige pensjonister.

Anonymkode: 89cfd...325

Akkurat. De har bodd her noen måneder og blir bare mer og mer krevende og stønner mer og mer. Hun stønner høyt hver gang vaskemaskinene er opptatt og ikke alt kan gå etter hennes hode for når ting skal gjøres. Hun ser på tiden på andre sin vask, sitter i sin egen leilighet og går alltid ned og tar ut andre sine klær før personene rekker å gjøre det selv. Hva med å la folk få være litt i fred når de vasker klær. Det er ikke et stort vaskeri for så mange personer. Det er det også, hun går alt for mye på oss hele tiden. Kommer som regel ut av sin egen leilighet når hun hører en lyd i oppgangen og skal gjøre noe akkurat da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995632
Del på andre sider

Ofte er det også slik at vi lettere ser andres feil enn våre egne. I mange tilfeller kan det lønne seg å ta et skritt tilbake og se hva man selv kan gjøre annerledes eller bedre før man gyver løs på naboen. Som en anonym bruker sier, det å legge seg ut med naboen kan være starten på et langt uvennskap.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995633
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat. De har bodd her noen måneder og blir bare mer og mer krevende og stønner mer og mer. Hun stønner høyt hver gang vaskemaskinene er opptatt og ikke alt kan gå etter hennes hode for når ting skal gjøres. Hun ser på tiden på andre sin vask, sitter i sin egen leilighet og går alltid ned og tar ut andre sine klær før personene rekker å gjøre det selv. Hva med å la folk få være litt i fred når de vasker klær. Det er ikke et stort vaskeri for så mange personer. Det er det også, hun går alt for mye på oss hele tiden. Kommer som regel ut av sin egen leilighet når hun hører en lyd i oppgangen og skal gjøre noe akkurat da...

Hun er sånn som kunne ringt til politiet fordi andre mennesker eksisterer😂 Huff, slitsomt med sånne folk. Godt mulig hun egentlig ikke har noe liv selv da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995634
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Andre her som har naboer i samme oppgang som er negative og ødelegger den gode stemningen som er i huset mellom oss naboer. Som ikke er lydhøre og skal bestemme alt i forhold til hvor ofte det skal vaskes, husregler, som ikke tåler at ungdommene i huset har besøk og ler høyt - eh, det er helt normalt at unge mennesker har det gøy sammen. Naboer som skriver lapper på døra di om at du må støvsuge dørmatta utenfor din egen inngangsdør en gang i uka (frekt). Det har de da ingenting med så lenge det ser ok og representabelt ut. De går meg på nervene og dreper all arbeidslyst. Alle i huset reagerer med protest. Jeg gidder da ikke støvsuge dørmatta en gang i uka for folk som ikke hører på vår mening i det hele tatt der vi finner en løsning som fungerer for alle. Naboene går ut og inn hele tiden og drar med seg sand så det blir mer skittent her enn før. De sukker og stønner over andre hver gang de går opp oppgangen så man ikke har lyst til å gå ut eller gjøre noe renhold i oppgangen for alt blir så negativt og vi mister den gode stemninga. Det er hyggelige folk som bor i huset og ryddighet og renhold er helt ok. Har aldri vært noe problem. 

Skriv lapp på døra og be dem passe sine egne ting. Makan!

Anonymkode: e2aca...5a6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995635
Del på andre sider

4 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Ofte er det også slik at vi lettere ser andres feil enn våre egne. I mange tilfeller kan det lønne seg å ta et skritt tilbake og se hva man selv kan gjøre annerledes eller bedre før man gyver løs på naboen. Som en anonym bruker sier, det å legge seg ut med naboen kan være starten på et langt uvennskap.

Mener dere at vi ikke tar nok hensyn til dem? Når de skal bestemme alt som om de var huseiere og ikke er interessert i å høre på hva andre sier i det hele tatt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995636
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener dere at vi ikke tar nok hensyn til dem? Når de skal bestemme alt som om de var huseiere og ikke er interessert i å høre på hva andre sier i det hele tatt?

Kanskje hun er naboen din🤣

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995637
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da syns jeg du skal be dem på en kopp kaffe eller te. Kanskje kan du få tips om et godt støvsugermerke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995642
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg synes det kan høres ut som om dere tar for mye hensyn til disse naboene og at de heller har fått tatt seg litt for godt til rette. Det virker helt ærlig som om denne nabokona har litt for lite å finne på siden hun passer opp klesvasken sin og nabones på minuttet (og gjerne litt før) samt det at hun passer opp når dere kommer ut i gangen. Da tyder det jo på innholdsløst liv, kjedsomhet og ev. ensomhet. Jeg ønsket ikke å komme med noen hentydninger i retning av deg, så ingen grunn for "nabokrangel på DOL", men mer en generell tanke jeg gjorde meg. Jeg kan umulig være naboen din siden vi ikke har felles vaskerom i vårt sameie (bor i rekkehus) ;) Her har vi for øvrig aldri opplevd problemer med renhold i felles gang så lenge jeg har bodd her (fire oppganger deler utgang). Vi vasker når vi ser det er nødvendig og det ser ut til å bli noenlunde jevn fordeling. Men siden jeg f.eks. ikke like lett kan bidra med snømåking når det er behov, vasker jeg istedenfor vinduene og gjerne en gang eller to ekstra i håp om å bli møtt med forståelse på det. Det ser ut til å fungere, men jeg har hørt naboene uffe seg over friske ungdommer i nabooppgangen som ikke tar i et tak når snøen faller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995672
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er rart at sånne folk som ikke tåler at andre folk eksisterer bor tett med andre. Skulle tro det var drivkraft nok til å få en liten enebolig, eller finne et sted med bare rolige pensjonister.

Min erfaring etter å ha bodd i flere bygårder er at pensjonister er mest dikterende og kranglevorne. De har gjerne bodd i gården lenge og kan oppføre seg som småkonger i gården, hvis mening skal bety mer enn andres. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle pensjonister, men mange bygårder har en eller flere slike.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995682
Del på andre sider

12 timer siden, Eva Sofie skrev:

Nei, jeg synes det kan høres ut som om dere tar for mye hensyn til disse naboene og at de heller har fått tatt seg litt for godt til rette. Det virker helt ærlig som om denne nabokona har litt for lite å finne på siden hun passer opp klesvasken sin og nabones på minuttet (og gjerne litt før) samt det at hun passer opp når dere kommer ut i gangen. Da tyder det jo på innholdsløst liv, kjedsomhet og ev. ensomhet. Jeg ønsket ikke å komme med noen hentydninger i retning av deg, så ingen grunn for "nabokrangel på DOL", men mer en generell tanke jeg gjorde meg. Jeg kan umulig være naboen din siden vi ikke har felles vaskerom i vårt sameie (bor i rekkehus) ;) Her har vi for øvrig aldri opplevd problemer med renhold i felles gang så lenge jeg har bodd her (fire oppganger deler utgang). Vi vasker når vi ser det er nødvendig og det ser ut til å bli noenlunde jevn fordeling. Men siden jeg f.eks. ikke like lett kan bidra med snømåking når det er behov, vasker jeg istedenfor vinduene og gjerne en gang eller to ekstra i håp om å bli møtt med forståelse på det. Det ser ut til å fungere, men jeg har hørt naboene uffe seg over friske ungdommer i nabooppgangen som ikke tar i et tak når snøen faller.

Du har nok rett i at nabodama nok har et tidvis innholdsløst liv med mistrivsel innimellom og sikkert ensomhet når mannen er borte. Hun er nemlig husmor på sin hals og har valgt hjem og oppdragelse av barn framfor å jobbe. Nå er barna voksne og alt hun har av omgangskrets etter hun flytta hit er sin mann. Hun bruker alle dagene på husarbeid, flere timer hver eneste dag og er nok opphengt i dette også i forhold til resten av huset. De har tidligere bodd i et hus for seg selv og hun tror hun kan fortsette å bestemme over andre som om dette er hennes eget hus. At hun pleide å komme ut hver gang hun hørte en lyd var nok også en måte å prøve å sosialisere seg på, men det ble så mye at det bikket over i å bli plagsomt når hun går i føttene på folk hele tiden og ikke evner å kommunisere med oss og det er ingen som har kjemi med henne. Det ble rett og slett en feil start på dette naboforholdet og nå løper alle vekk hver gang hun kommer ut av leiligheta, noe hun må merke, men det er ingen som klarer å  forholde seg til henne. Alle løper faktisk inn i leilighetene eller ut når de hører henne. Det er jo en grunn til at alle reagerer på samme måte. Hun tar mye plass.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995818
Del på andre sider

På ‎24‎.‎08‎.‎2020 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Kan godt hende du har fått en irriterende nabo, men jeg tenker nok at det virker som om du overreagerer. Er vel ikke så graverende at dere har fått en litt upassende påminning om å støvsuge dørmatta eller oppfordring til ungdommer om å vise mer hensyn? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995927
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

Kan godt hende du har fått en irriterende nabo, men jeg tenker nok at det virker som om du overreagerer. Er vel ikke så graverende at dere har fått en litt upassende påminning om å støvsuge dørmatta eller oppfordring til ungdommer om å vise mer hensyn? 

Jeg kan forstå at man blir lei.  Jeg har erfaring av noe lignende hvor det var enormt problem at ungdommer tok av seg skoene ut i gangen.  Da var det også problem om blomsterpottene snudde i øst eller vest.  Når dørmatta er et problem sammen med bildet på døra så er det et problem.  Spesielt når det hadde blitt hengt opp ca. ti bilder i oppgangen og jeg hadde kun den ene som ikke falt i smak.

Noen har ikke annet å ta seg til enn å passe på naboene.  Det er ikke et graverende problem å få oppfordring om å vise hensyn, men når ungdommer kun hadde tatt av seg skoene så fikk jeg nok. 

Dette er en vanlig problemstilling, og jeg løste den med å flytte bort etter ti år hvor jeg smatt inn og lukket døra da jeg så naboene.

Anonymkode: 3321c...183

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995951
Del på andre sider

Jeg syns det er frekt å kommentere hvor ofte andre skal støvsuge sine egne dørmatter. Det kunne aldri ha falt meg inn å kommentere noe om hvordan naboer har det utenfor sitt eget inngangsparti. Det har jeg aldri hørt om noen som har gjort. Det er alltid ryddig og ordentlig utenfor inngangsdøra, hvor ofte jeg støvsuger dørmatta har de da ingenting med. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456573-naboer/#findComment-3995961
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...