Gå til innhold

Innvendige organer? Er de godt beskyttet mot trykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal det mye til for å bli skadet på indre organer dersom man kommer opp i et uhell hvor man får et trykk mot magen? Jeg opplevde i går en som tullet og kløp meg hardt i magen fra siden, og deretter ble jeg bekymret for skade på indre organer, men jeg har ingen smerte i etterkant så regner med at det gikk bra. 

 

Anonymkode: badaa...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal det mye til for å bli skadet på indre organer dersom man kommer opp i et uhell hvor man får et trykk mot magen? Jeg opplevde i går en som tullet og kløp meg hardt i magen fra siden, og deretter ble jeg bekymret for skade på indre organer, men jeg har ingen smerte i etterkant så regner med at det gikk bra. 

 

Anonymkode: badaa...c95

Organene ligger så godt beskyttet at du ikke klarer å skade dem ved å klype eller klemme noen, det er jeg temmelig sikker på. :) Veldig harde støt som ved en kollisjon eller harde slag f.eks. er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lillemus skrev:

Organene ligger så godt beskyttet at du ikke klarer å skade dem ved å klype eller klemme noen, det er jeg temmelig sikker på. :) Veldig harde støt som ved en kollisjon eller harde slag f.eks. er noe annet.

Takk for svar :) . Ja det skal nok mye mer til for å kunne bli skadet enn klyping/ klemming. Jeg har alltid vært litt hysterisk for det området av kroppen, men det skal nok ganske harde støt til for å bli skadet. Er ekkelt å tenke på hvor skjør de indre organene mulig ser ut men det gikk sikkert bra. Har ingen smerter. 

Anonymkode: badaa...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) . Ja det skal nok mye mer til for å kunne bli skadet enn klyping/ klemming. Jeg har alltid vært litt hysterisk for det området av kroppen, men det skal nok ganske harde støt til for å bli skadet. Er ekkelt å tenke på hvor skjør de indre organene mulig ser ut men det gikk sikkert bra. Har ingen smerter. 

Anonymkode: badaa...c95

Jeg leste i en bok at om en tung voksen mann sitter på brystkassen/magepartiet til en mindre/liten person, kan det være fare for liv, men om dette er organer eller press mot brystkasse eller noe annet skal ikke jeg uttale meg om.

En har jo påvist at mennesker som har mer på kroppen, er mer beskyttet både for ulykker, bedre immunforsvar og kroppslige naturlige funksjoner enn tynne mennesker - så ikke bare negativt med å ha noen kilo for mye.

"Hater du bilringene dine - slutt med det!" fra KK.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg leste i en bok at om en tung voksen mann sitter på brystkassen/magepartiet til en mindre/liten person, kan det være fare for liv, men om dette er organer eller press mot brystkasse eller noe annet skal ikke jeg uttale meg om.

En har jo påvist at mennesker som har mer på kroppen, er mer beskyttet både for ulykker, bedre immunforsvar og kroppslige naturlige funksjoner enn tynne mennesker - så ikke bare negativt med å ha noen kilo for mye.

"Hater du bilringene dine - slutt med det!" fra KK.no

Det er gjerne sant at å ha litt ekstra på kroppen kan være godt for noe. Men skal nok ganske så kraftige støt / slag osv til for å skade organene. Og om man hadde fått en indre blødning / skade så skulle man tro at man kjente eller merket det.. 

Anonymkode: badaa...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg leste i en bok at om en tung voksen mann sitter på brystkassen/magepartiet til en mindre/liten person, kan det være fare for liv, men om dette er organer eller press mot brystkasse eller noe annet skal ikke jeg uttale meg om.

En har jo påvist at mennesker som har mer på kroppen, er mer beskyttet både for ulykker, bedre immunforsvar og kroppslige naturlige funksjoner enn tynne mennesker - så ikke bare negativt med å ha noen kilo for mye.

"Hater du bilringene dine - slutt med det!" fra KK.no

Enn undervektige/underernærte mennesker. Det er fortsatt sunnere å ha en bmi på under 25 enn over 25. Og når det gjelder støt/slag, beskytter nok muskler mer enn fett. Hvis en slår deg i magen, er det musklene som stopper knyttneven, ikke magefettet. Men jeg har selv ødelagte fettputer under hælene og kan skrive under på at det ikke er veldig behagelig å ha dårlig støtdemping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Jeg leste i en bok at om en tung voksen mann sitter på brystkassen/magepartiet til en mindre/liten person, kan det være fare for liv, men om dette er organer eller press mot brystkasse eller noe annet skal ikke jeg uttale meg om.

En har jo påvist at mennesker som har mer på kroppen, er mer beskyttet både for ulykker, bedre immunforsvar og kroppslige naturlige funksjoner enn tynne mennesker - så ikke bare negativt med å ha noen kilo for mye.

"Hater du bilringene dine - slutt med det!" fra KK.no

Ja jeg tråkket på en manual og datt så lang jeg var på ryggen, tenkte det var fettet som beskyttet meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...