Gå til innhold

Årsaker til at menn tar selvmord dobbelt så ofte som kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, kupton skrev:

De siste innleggene er totalt irrelevant i diskusjonen om selvmord.

Hva er relevant? Nå tenker jeg uavhengig av kjønn.

Depresjon? Rus? Økonomi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Grendel skrev:

Hva er relevant? Nå tenker jeg uavhengig av kjønn.

Depresjon? Rus? Økonomi? 

Deprimert kan man bli av å bli dumpet eller miste barna sine. Økonomiske problemer får man gjerne også når man blir singel og må betale hele husleia selv. 

Anonymkode: 7f50a...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og for ikke å snakke om at det alltid er damene som stikker av med barna. 

Anonymkode: 7f50a...664

Hadde en bekjent som kunngjorde det forestående selvmordet på facebook. Han oppgav at årsaken var at eksen hadde tatt barna.

Anonymkode: a8b70...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kupton skrev:

De siste innleggene er totalt irrelevant i diskusjonen om selvmord.

Det er jeg uenig i. Man kan bli dypt deprimert å alltid bli avvist og mislikt og være ensom.

Anonymkode: 85b13...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg uenig i. Man kan bli dypt deprimert å alltid bli avvist og mislikt og være ensom.

Anonymkode: 85b13...e70

Det er korrekt, og jeg utelukker ikke at det en sjelden gang kan føre til selvmord. Men det kan på ingen måte forklare hvorfor menn langt oftere begår selvmord enn kvinner.  Siden selvmord er så katastrofalt og samtidig viktig, er det forsket på dette i tiårsvis i de aller fleste land. Ingenting i forskningen peker mot at incelproblematikken kan forklare det aller minste av dette.

Men offertankegangen og selvmedlidenheten kan i seg selv gjøre en så lite attraktiv at mulighetene for et varig parforhold med en kvinne reduseres kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en bekjent som kunngjorde det forestående selvmordet på facebook. Han oppgav at årsaken var at eksen hadde tatt barna.

Anonymkode: a8b70...092

Jeg er skeptisk til om dette er den virkelige årsaken. Noen ønsker bare å hevne seg der de kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, ISW skrev:

Jeg er skeptisk til om dette er den virkelige årsaken. Noen ønsker bare å hevne seg der de kan. 

Barn a sine er vel gjerne det kjæreste en har? 

Anonymkode: 7f50a...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og for ikke å snakke om at det alltid er damene som stikker av med barna. 

Anonymkode: 7f50a...664

Det er ganske lenge siden det var lov for noen av partene å "stikke av med barna". 

Anonymkode: b938d...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye fjas om penger og makt for å være en bra mann. 
 

Jeg har aldri sett på meg selv som en spesielt bra mann, men jeg oppfører meg relativt normalt blant folk og er snill og hyggelig med de rundt meg. I tillegg degraderer jeg ikke alle kvinner jeg snakker med til muligheten for å få sex. 
 

Det skal egentlig ikke mer til enn det for å få mange gode venner eller kolleger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske lenge siden det var lov for noen av partene å "stikke av med barna". 

Anonymkode: b938d...b39

Mennene får kanskje ha ungene annenhver helg.. Klart man blir ensom da. Og ensomhet dreper. 

Anonymkode: 7f50a...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ISW skrev:

Jeg synes det er mye fjas om penger og makt for å være en bra mann. 

Vi ser hvor unge kjærester rike menn og/eller kjendismenn har ofte har. Mannen er gjerne dobbelt så gammel. Det er tydelig at kvinner tiltrekkes penger og makt.

Anonymkode: 85b13...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser hvor unge kjærester rike menn og/eller kjendismenn har ofte har. Mannen er gjerne dobbelt så gammel. Det er tydelig at kvinner tiltrekkes penger og makt.

Anonymkode: 85b13...e70

Jeg synes dette sitatet fra en som intuitivt bør tiltrekke mange jenter var bra:

»Jeg kan ikke være sammen med en jente som kan like en fyr som meg!»

-Jonas Bergland, lege og komiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, ISW skrev:

Jeg synes dette sitatet fra en som intuitivt bør tiltrekke mange jenter var bra:

»Jeg kan ikke være sammen med en jente som kan like en fyr som meg!»

-Jonas Bergland, lege og komiker

Så hva skal det bety? At han ønsker å sikte lavere enn sin egen standard eller rang? Eller at han ikke vil ha kjæreste overhodet?

Anonymkode: 760d7...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva skal det bety? At han ønsker å sikte lavere enn sin egen standard eller rang? Eller at han ikke vil ha kjæreste overhodet?

Anonymkode: 760d7...ff4

Det betyr at han er komiker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Grendel skrev:

Det betyr at han er komiker. 

Åja. Jeg har sett stand-up showet hans hvor han klaget over at dama hans var opptatt av at han skulle ha det bra ved å feks lage frokost til ham og sånn. Kan jo begynne å lure på om han egentlig er homofil, eller liker best damer som er mandige og ufølsomme på linje med menn. Med ufølsom mener jeg at han ikke liker følelser eller å snakke om følelser slik kvinner ofte gjør. 

Anonymkode: 760d7...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på et eller annet nyhetsprogram at det er 42 000 flere menn enn kvinner i Norge nå ,på grunn av innvandring.  Vis det fortsetter med en sånn ubalanse mellom kjønnene kan det ikke være bra for hverken menn eller kvinner. Det blir mange ensomme menn og kanskje også press på kvinner, det kan gi psykisk u-helse.

Anonymkode: 01c8c...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg drar fram denne tråden fordi jeg synes det står en del fornuftig her:

https://www.nettavisen.no/livsstil/psykiater-tror-vi-ser-effekten-av-apenheten-etter-ari-behns-selvmord--dette-har-jeg-aldri-for-sett-i-en-dodsannonse/3424035533.html

Jeg tenker ikke på Ari-faktoren, men det som forskeren sier om menn generelt og om mytene. Det starter et stykke nedi artikkelen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...