Gå til innhold

Innsovning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt zopiclone i 10-11 år på 7.5 mg,i det siste får jeg ikke sove på kun 1 tablett,så jeg har tatt en halv ved siden av å sovner lettere da. Er det noen som vet om det er greit å ta en halv ved siden av,eller burde jeg rådføre meg med legen min om et annet slag som virker bedre? hva ville dere gjort i mitt ståsted? takk for svar,ha en fin dag :)

Anonymkode: 35b91...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt zopiclone i 10-11 år på 7.5 mg,i det siste får jeg ikke sove på kun 1 tablett,så jeg har tatt en halv ved siden av å sovner lettere da. Er det noen som vet om det er greit å ta en halv ved siden av,eller burde jeg rådføre meg med legen min om et annet slag som virker bedre? hva ville dere gjort i mitt ståsted? takk for svar,ha en fin dag :)

Anonymkode: 35b91...b50

Rådføre deg med legen. Tar du det hver kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 21.12, Villanda skrev:

Rådføre deg med legen. Tar du det hver kveld?

Nei jeg prøver å bare ta 1 de fleste gangene ,men noenganger må jeg ta en halv ekstra for å få noe effekt. ja jeg får spørre legen min :)

Anonymkode: 35b91...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg prøver å bare ta 1 de fleste gangene ,men noenganger må jeg ta en halv ekstra for å få noe effekt. ja jeg får spørre legen min :)

Anonymkode: 35b91...b50

Mente om du tok medisinen hver kveld, uavhengig av dose. I såfall er det jo dessverre ikke så rart om du må ha mer for å få effekt etterhvert.

Har tidligere tatt Remeron, senere Tolvon for å sove,  pluss Imovane ved behov.  Etter jeg bytta Tolvon ut med Quetiapin har jeg hatt mindre forbruk av Imovane. Hvis jeg tar den en tid etter sist jeg spiste, virker den relativt raskt. 

Er det noe anna du kan ta? Remeron, Tolvon, Zonat, Vallergan, Atara, quetiapin? Må nok tas litt lenger tid før du skal sove, men... 

Uansett, snakk med legen om det.

Trur ikke det er noe lurt å ta mer enn 7,5 mg Imovane.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å få resept på Zopiklone fast i dag. Kun feks en pakke på 10-30 stk for å kunne ta til nøds ved behov. Maks dose er 7,5 mg. Mer en dette er virkelig ikke heldig. Kroppen kan bli svær avhengig og ikke klare å sovne uten om det tas daglig over veldig lang tid, selv med små doser. Og jo høyere doser jo mer avhengighet. Du kommer ikke til å få grønt lys for å fortsette å ta over 10 mg Zopiklone om gangen...så jeg ville droppet dette umiddelbart for å ikke vende kroppen din til å ta mer en maksdosen. Du vil få et helvete den dagen legen vil du skal trappe ned og slutte med disse medisinene fast. Og tro meg, den dagen kommer. Ihvertfall om du må skifte lege. Om du ikke er veldig gammel da.

Anonymkode: f8233...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Kan det være andre grunner til at du ikke får sove? Jeg tenker det aldri er en god ide å starte med tabletter for å få gjort noe som er naturlig. Drikker du kaffe om kvelden? Isåfall, kan man få kjøpt koffeinfri hvis du absolutt trenger smaken av kaffe :) 

Er du i fysisk aktivitet om dagen?

Spiser du sunt? Mener ikke du skal bli hysterisk, men mat som gjør blidsukkeret ustabilt forstyrrer søvnen. 
 

La være å sov på dagtid.

Drikk gurkemeie mot natten :) det har funket på meg! Det roer faktisk ned kroppen. 
 

Bare fortsett med medisinene du.. men er redd man får toleranse etter hvert. Så må du bare ha sterkere og sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har gått på zopiclone i sikkert 10-11 år så ikke så rart jeg trenger en halv ekstra sikkert. Drikker ikke kaffe eller noenting,er helt andre grunner for at jeg ikke får sove til tider. Skal snakke med legen :)

Anonymkode: 35b91...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du sannsynligvis ikke har noen effekt av de pillene lengre. Att det er mer psykologisk. De slutter ganske fort å virke, derfor tar mange høyere doser. Jeg gikk på stilnoct som er det samme, eller veldig beslektet. Til slutt hjalp det ikke uansett hvor mange piller jeg tok. Jeg tok 3 ganger høyeset dose, men ikke noe søvn. Så når jeg fikk nei fra legen om å få flere så gjorde det egentlig ikke noe, de virket jo rett og slett ikke lengre. Kanskje du har en psykosomatisk effekt av dem, nær placebo. Uansett for meg gikk det fint å slutte uten noe særlig problemer.

Anonymkode: 852e2...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...