Gå til innhold

Pasientjournal på helsenorge.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan se hvem som har åpnet journalen min, og av det se hvem som har lest journal-notatene fra ulike behandlere.

Men kan behandlere se at jeg har lest hva de har skrevet? 
Kommer det opp hos dem at jeg selv har åpnet deres notater? 
 

Anonymkode: 1abfd...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan se hvem som har åpnet journalen min, og av det se hvem som har lest journal-notatene fra ulike behandlere.

Men kan behandlere se at jeg har lest hva de har skrevet? 
Kommer det opp hos dem at jeg selv har åpnet deres notater? 
 

Anonymkode: 1abfd...a4e

Det har jeg også sett på min journal. Men kan aldri tenke deg at at de kan se at du selv har åpnet dem, de kan sikkert bare se når de sist åpnet et notat. Ring helsenorge.no og spør. 

Anonymkode: d23ed...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en eller annen måte blir det jo logget at du selv leser, for når du åpner journaldokumenter, står det jo en egen linje om når dokumentene er åpnet. Hvem denne informasjonen er tilgjengelig for er jo et helt annet spørsmål.

På den annen side, hvis du snoker i egne journaler, hvorfor ikke være åpen overfor behandler med det? Selv er jeg det ang. somatiske ting og det virker nesten som om en del forventer det, f.eks. min ernæringsfysiolog og enkelte leger ved sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...