Gå til innhold

Slutte på wellbutrin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med det? Vurderer å tenke på å slutte, men redd for å miste energi, abstinenser osv... hvordan ble matlysten? Slitt med litt dårlig matlyst. Grunnen til at jeg tenker å slutte er at jeg hele tiden føler meg litt fjern. Kan også hende det er pga diagnosen min. 

Anonymkode: 73e06...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe vettugt svar, men lurer på hvilken diagnose du har som gjør deg fjern? 

Jeg har trappet ned en type medisin nå fordi den gjorde meg sløret i hodet. Følte meg klarere allerede dagen etter. Har bp.

Anonymkode: 4ee91...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Marye skrev:

Jeg sluttet pga manglende effekt og psykose

Fikk du psykose av wellbutrin ? 

Anonymkode: 73e06...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min personlige mening:

Wellbutrin er en fantastisk medisin brukt mot riktige ting. Med riktige ting mener jeg depresjoner preget av mangel på noe. Kall det gjerne «negative symptomer» litt flåsete (vet at terminologien er feil). Mangel på glede, følelser, lyst, energi, våkenhet, osv. 

Wellbutrin kan gjøre deg verre hvis den er brukt mot engstelige depresjoner, angstlidelser, OCD, psykotiske depresjoner, uro, søvnløshet, og en masse annet jeg synes Wellbutrin blir skrevet ut for bare fordi SSRI hadde mangelfull virkning. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Kan stemme med det ISW skriver.Begynte med Wellbutrin i 2019. Syntes de aldri har virket. Fått ny lege skal snakke med henne. Kan vel først gå ned til 150 mg. Har brukt diverse I en årrekke.Ser så mye likheter i det ISW skriver. Har mer angst mot hva... Har Sobril 10 mg og Stilnoct.Hjelper ikke så mye det heller. Har vel tatt for mye av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonderingwondering
On 11/11/2020 at 3:39 PM, ISW said:

Min personlige mening:

Wellbutrin er en fantastisk medisin brukt mot riktige ting. Med riktige ting mener jeg depresjoner preget av mangel på noe. Kall det gjerne «negative symptomer» litt flåsete (vet at terminologien er feil). Mangel på glede, følelser, lyst, energi, våkenhet, osv. 

Wellbutrin kan gjøre deg verre hvis den er brukt mot engstelige depresjoner, angstlidelser, OCD, psykotiske depresjoner, uro, søvnløshet, og en masse annet jeg synes Wellbutrin blir skrevet ut for bare fordi SSRI hadde mangelfull virkning. 

Jeg hadde kjempeeffekt mot alle typer angst av Wellbutrin, bedre enn SSRI. Kanskje jeg da heller hadde angst som konsekvens av depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...