Gå til innhold

Hvordan orke mat igjen?

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet å spise, grunnen depresjon. Har absolutt ikke noe matlyst og er kvalm 24/7. Vet ikke hvordan jeg skal klare å tvinge i meg mat. Det er fryktelig vondt og spising har blitt et mareritt. Blir fysisk dårlig av det og det forsterkere de psykiske smertene. Er slapp og føler meg dårlig omtrent hele tiden. Hvordan starter man med å spise mer? Er undervektig. 

Anonymkode: 7ca35...e55

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457901-hvordan-orke-mat-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.11.2020 den 16.43, AnonymBruker skrev:

Jeg har sluttet å spise, grunnen depresjon. Har absolutt ikke noe matlyst og er kvalm 24/7. Vet ikke hvordan jeg skal klare å tvinge i meg mat. Det er fryktelig vondt og spising har blitt et mareritt. Blir fysisk dårlig av det og det forsterkere de psykiske smertene. Er slapp og føler meg dårlig omtrent hele tiden. Hvordan starter man med å spise mer? Er undervektig. 

Tvinger seg selv, som man ofte må i blant dessverre 🙂 

Anonymkode: e863b...b31

Annonse

På 13.11.2020 den 16.43, AnonymBruker skrev:

For meg fungerer det å starte med noe fiberrikt som for eksempel knekkebrød i perioder hvor jeg har glemt å spise sammen med noe salt. Du må følge opp med å fortsatt spise. Hva venter du på?

Jeg mister også matlysten når jeg er deprimert. Min kostplan når jeg skal spise meg opp til normalen: litt ristet brød sammen med en skje eggerøre eller avokado med salt, pepper og noe syrlig. Hyppige og små måltider, øke mengden etter hvert. 

Veeeeldig spesifikt, kanskje, men god blanding av karbohydrater, proteiner og sunt fett - og mat jeg ikke blir kvalm av. Litt ubehag er det alltid når magesekken skal venne seg til å fylles igjen, det ubehaget må man bare stå i. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...