Gå til innhold

Uansvarlig voksen sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, laban skrev:

 

Har dere regnet ut hvor mye de 50 000 vokser hvis han ikke betaler på den? Hva har han tenkt å gjøre med den? 

Forsøkte å få kontakt med faren( som han bor hos) for å høre om videre planer om hvordan vi skal få sønnen på rett fote.  Faren har ikke svart ennå. Men faren virker ikke til å klare å få sønnen på rett fote. 

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsøkte å få kontakt med faren( som han bor hos) for å høre om videre planer om hvordan vi skal få sønnen på rett fote.  Faren har ikke svart ennå. Men faren virker ikke til å klare å få sønnen på rett fote. 

Anonymkode: 10a6d...6c7

Jeg synes du skal gjøre som du først tenkte, å kontakte legen hans så snart som mulig. Ikke vent til far er klar for dét, men du kan jo selvfølgelig gjerne informere far om hva du gjør og hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa nei til å gi han penger. Da svarte han : jeg er sur på deg mamma. Og så trykket han av telefonen..  

Anonymkode: 10a6d...6c7

Ikke noe å bry seg om, han får bare være så sur han vil. 

Jeg synes også du skal varsle legen hans snarest så legen ev. kan kalle ham inn til en samtale og vurdere tilstanden hans. 

Du er tøff som sier nei når han ber om penger, men det er til hans eget beste. Jeg skjønner at du betalte sist han var i knipe i utlandet, det er jo vondt når ungene sliter, selv om de er voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Ikke noe å bry seg om, han får bare være så sur han vil. 

Jeg synes også du skal varsle legen hans snarest så legen ev. kan kalle ham inn til en samtale og vurdere tilstanden hans. 

Du er tøff som sier nei når han ber om penger, men det er til hans eget beste. Jeg skjønner at du betalte sist han var i knipe i utlandet, det er jo vondt når ungene sliter, selv om de er voksne. 

Vet at det er sykdom som gjør han sur. Så jeg tar det ikke innover meg. 

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ekstra skrev:

Jeg synes du skal gjøre som du først tenkte, å kontakte legen hans så snart som mulig. Ikke vent til far er klar for dét, men du kan jo selvfølgelig gjerne informere far om hva du gjør og hvorfor.

Jeg tror han trenger ekstra hjelp av profosjonelle. Han er ensom og. Forstår det slik at faren ikke har gjort noe for å prøve å aktivisere han pga væremåten til sønnen. Så han har desverre gått mye alene i huset hos han.  Jeg mener at det er viktig å aktivisere tross at sønnen wr litt vanskelig. Jeg har desverre ikke økonomi til å ha han her. Men jeg håper på at sønnen kan få ekstra støtte av profesjonelle til å klare å trene, være sosial osv. Trist situasjon.  Jeg håper de kan vurdere helsetilstanden hans. Kanskje han er frisk å regne? Men jeg tror han trenger litt hjelp og har nå spurt legen om de kan fort kartlegge det.  

Håper på at han drøyer reiseplanen og heller tar en reise med meg når koronasituasjonen er over. Han har sagt at han ønsker å ha meg med på tur tross at jeg er moren.  Men at depresjonen gjør at han trenger raskt en tur.  

 

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Ikke noe å bry seg om, han får bare være så sur han vil. 

Jeg synes også du skal varsle legen hans snarest så legen ev. kan kalle ham inn til en samtale og vurdere tilstanden hans. 

Du er tøff som sier nei når han ber om penger, men det er til hans eget beste. Jeg skjønner at du betalte sist han var i knipe i utlandet, det er jo vondt når ungene sliter, selv om de er voksne. 

Fikk desverre vite i kveld at sønnen har fått avslag på hjelp hos psykriater .... forstår virkelig ikke hvorfor ... men de vil ha han inn for å sjekke om han har narkotika i seg hos legen..  Merkelig at han fikk avslag i psykiatrien... Sønnen som sier det selv at han ble kontaktet om det.  

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk desverre vite i kveld at sønnen har fått avslag på hjelp hos psykriater .... forstår virkelig ikke hvorfor ... men de vil ha han inn for å sjekke om han har narkotika i seg hos legen..  Merkelig at han fikk avslag i psykiatrien... Sønnen som sier det selv at han ble kontaktet om det.  

Anonymkode: 10a6d...6c7

Du er helt sikker på at han forteller sannheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Du er helt sikker på at han forteller sannheten?

Det er jeg ikke sikker på..  Jeg mener at dette absolutt er psykriatrisk. 

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk desverre vite i kveld at sønnen har fått avslag på hjelp hos psykriater .... forstår virkelig ikke hvorfor ... men de vil ha han inn for å sjekke om han har narkotika i seg hos legen..  Merkelig at han fikk avslag i psykiatrien... Sønnen som sier det selv at han ble kontaktet om det.  

Anonymkode: 10a6d...6c7

Jeg ville lest avslaget selv for å være sikker. Kom gjerne tilbake med på hvilket grunnlag din sønn ble avvist. 

Anonymkode: f41de...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg ikke sikker på..  Jeg mener at dette absolutt er psykriatrisk. 

Anonymkode: 10a6d...6c7

Jeg vil tro slike avslag alltid blir gitt skriftlig, du kan jo be om å få se avslaget - det kan jo være noe han finner på for å få dere til å slutte å mase og så driter han bare i å møte opp om det skulle komme en innkalling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg vil tro slike avslag alltid blir gitt skriftlig, du kan jo be om å få se avslaget - det kan jo være noe han finner på for å få dere til å slutte å mase og så driter han bare i å møte opp om det skulle komme en innkalling.

Faren tror at avslaget blir gitt fordi de vil ha han testet for narkotika først.  Kan det være mulig at de mistenker at adferden skyldes narkotika? Jeg forstår at du og dere ser det samme som oss at dette må skyldes en diagnose.. eller narkotika, men med stor sannsynlighet en diagnose. 

 

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg vil tro slike avslag alltid blir gitt skriftlig, du kan jo be om å få se avslaget - det kan jo være noe han finner på for å få dere til å slutte å mase og så driter han bare i å møte opp om det skulle komme en innkalling.

Enig med deg i dette. Kan være riktig som du sier. Men de ville ha en prøve inn for å sjekke han for narkotika så fort som mulig ihvertfall.  

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Du er helt sikker på at han forteller sannheten?

Fikk lese brevet nå. Står at psykriater gir avslag for behandling fordi han ikke har gjort seg villig til narkotikatest og at det må testes fort av fastlege.  

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk lese brevet nå. Står at psykriater gir avslag for behandling fordi han ikke har gjort seg villig til narkotikatest og at det må testes fort av fastlege.  

Anonymkode: 10a6d...6c7

Da er det opp til ham selv hva han velger, for om han vil så får han jo hjelp. Dere må prøve å overtale ham, men at det ikke er lett skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han klarer grine seg til gratis flybillett, tror jeg ikke du skal være så bekymret for at han kommer til å sulte i Sør-Amerika. Men han ruser seg jo garantert når han er der, så du bør kanskje informere han om hvordan slikt blir håndtert der borte. Da hjelper det ikke å sutre, og det hjelper ikke å ringe deg. 

Jeg syns egentlig faren burde kreve at han gikk tilbake til den gamle jobben eller fikk en ny for å få lov til å bo hjemme. Så lenge han velger å bo hjemme, kan han ikke bare styre på som han vil. Sett han til å lage middag, vaske hus, ett eller annet så han må jobbe for å ha tak over hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk lese brevet nå. Står at psykriater gir avslag for behandling fordi han ikke har gjort seg villig til narkotikatest og at det må testes fort av fastlege.  

Anonymkode: 10a6d...6c7

Han har fått skriftlig avslag så raskt?????

Anonymkode: 5150e...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Trine skrev:

Hvis han klarer grine seg til gratis flybillett, tror jeg ikke du skal være så bekymret for at han kommer til å sulte i Sør-Amerika. Men han ruser seg jo garantert når han er der, så du bør kanskje informere han om hvordan slikt blir håndtert der borte. Da hjelper det ikke å sutre, og det hjelper ikke å ringe deg. 

Jeg syns egentlig faren burde kreve at han gikk tilbake til den gamle jobben eller fikk en ny for å få lov til å bo hjemme. Så lenge han velger å bo hjemme, kan han ikke bare styre på som han vil. Sett han til å lage middag, vaske hus, ett eller annet så han må jobbe for å ha tak over hodet. 

Men kan ikke legen stoppe han for en tur når han vet at han mulig tar stoffer, og viser tegn på psykiske lidelser? 

Jeg må bare håpe på at han klarer seg om han reiser. 

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har fått skriftlig avslag så raskt?????

Anonymkode: 5150e...8c7

Ja men det står begrunnet i at han ikke har ville ta narkotikatest..  og at det må tas. 

5 timer siden, Lillemus skrev:

Da er det opp til ham selv hva han velger, for om han vil så får han jo hjelp. Dere må prøve å overtale ham, men at det ikke er lett skjønner jeg. 

Ja ser ikke ut som om det er noe hjelp å få selv om han tydelig sliter. Men de begrunner det i at han har nektet å ta narkotikatest. Kun hjelp dersom han vil det selv utifra hva jeg forstår. 

Anonymkode: 10a6d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...