Gå til innhold

Hvordan takle tiden etter utskrivelse best mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler en tiden etter utskrivelse best mulig? Noen som har noen gode råd eller erfaringer? Blir skrevet ut fra DPS om ikke så lenge og vil gjerne være så godt forberedt som mulig. Tenker å prøve å ha en ukeplan og fylle den slik at jeg har noe å gjøre hver dag i tillegg har jeg oppfølging av behandler ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige før man skrives ut er å lage en mestringsplan som er ment å hjelpe en i tiden etterpå. Du styrer i stor grad, og kan selv også be om å få utarbeidet en timeplan for dagene etterpå, hvis du tenker at det kan re til hjelp. Du og en behandler el. miljøpersonell lager disse planene sammen før du utskrives. 

Anonymkode: d889b...723

Skrevet

Hvor lenge har du vært innlagt og for hva? Lengden og sykdomsforløpet har en del å si for hvor stor overgangen blir.

Anonymkode: 2bd08...994

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært innlagt og for hva? Lengden og sykdomsforløpet har en del å si for hvor stor overgangen blir.

Anonymkode: 2bd08...994

Har vært innlagt i en måned på grunn av depresjon.

Skrevet

planlegg planlegg planlegg. lag lister for hva du kan gjøre når krisa setter inn. involver behandler og pleiere i å komme med råd.

Anonymkode: 78ab1...b7c

Skrevet

For meg har det vært viktig å legge opp til minst en aktivitet hver dag som krever at jeg går ut av huset. Jeg har lett for å isolere meg på soverommet. Jeg pleier i forkant av en utskrivelse lage noen avtaler med venner i tillegg til aktivitetene på dagtid. 

Jeg støtter også de som sier at det er bra med en god mestringsplan som sier noe om hvordan du skal håndtere vanskelige følelser, hvordan du kan avlede deg selv, hvilke aktiviteter som du kan bedrive med og hvem du kan kontakte om det ikke fungerer.

Lykke til.

Skrevet

Når jeg har vært så dårlig at innleggelse har vært nødvendig har jeg ikke hatt energi til å være med venner eller gjøre ting utenfor huset så har bare blitt inne. De vennene jeg hadde har også blitt færre og færre ettersom jeg har blitt mer og mer psykisk dårlig. 

Anonymkode: 1ac7e...84a

Skrevet
På 15.11.2020 den 19.40, AnonymBruker skrev:

planlegg planlegg planlegg. lag lister for hva du kan gjøre når krisa setter inn. involver behandler og pleiere i å komme med råd.

Anonymkode: 78ab1...b7c

Takk, det skal jeg gjøre.

Skrevet
22 timer siden, Fru2020 skrev:

For meg har det vært viktig å legge opp til minst en aktivitet hver dag som krever at jeg går ut av huset. Jeg har lett for å isolere meg på soverommet. Jeg pleier i forkant av en utskrivelse lage noen avtaler med venner i tillegg til aktivitetene på dagtid. 

Jeg støtter også de som sier at det er bra med en god mestringsplan som sier noe om hvordan du skal håndtere vanskelige følelser, hvordan du kan avlede deg selv, hvilke aktiviteter som du kan bedrive med og hvem du kan kontakte om det ikke fungerer.

Lykke til.

Godt poeng, jeg óg isolerer meg lett. Tenker jeg skal prøve å gå en tur hver dag. Takk for det.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg har vært så dårlig at innleggelse har vært nødvendig har jeg ikke hatt energi til å være med venner eller gjøre ting utenfor huset så har bare blitt inne. De vennene jeg hadde har også blitt færre og færre ettersom jeg har blitt mer og mer psykisk dårlig. 

Anonymkode: 1ac7e...84a

Leit å høre. Jeg har heldigvis fortsatt venninnene fra barneskolen, selv om de bor langt unna så betyr det utrolig mye det å ha noen som dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...