Gå til innhold

Har privatpraktiserende noe profesjonelt nettverk/støtte som hjelper dem takle jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går til privatpraktiserende med avtale nå. Hun har kontor alene, ikke i et kontorfellesskap med andre behandlere. Jeg tenker ofte på om hun har noen form for profesjonelt nettverk eller støtteapparat til å takle alt hun blir fortalt i jobben. Merker at jeg bekymrer meg for hvordan hun skal takle det om jeg forteller om alt jeg har opplevd.

De som jobber på DPS går jeg ut ifra har systemer som fanger opp om en behandler trenger å bearbeide noe, men de som tilsynelatende jobber alene, hva gjør de? Sitter de med alt alene? Noen som vet?

Anonymkode: 34bd3...05c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går til privatpraktiserende med avtale nå. Hun har kontor alene, ikke i et kontorfellesskap med andre behandlere. Jeg tenker ofte på om hun har noen form for profesjonelt nettverk eller støtteapparat til å takle alt hun blir fortalt i jobben. Merker at jeg bekymrer meg for hvordan hun skal takle det om jeg forteller om alt jeg har opplevd.

De som jobber på DPS går jeg ut ifra har systemer som fanger opp om en behandler trenger å bearbeide noe, men de som tilsynelatende jobber alene, hva gjør de? Sitter de med alt alene? Noen som vet?

Det er helt normalt å arbeide alene uten å ha behov for et spesielt nettverk. Man kan snakke og diskutere saker med kolleger, men det er ikke vanlig å ha behov for den type bearbeiding eller "støtte". Å ivareta seg selv handler ikke utelukkende om å "prate", men om å tilstrebe ha et ok privatliv.  Å være kliniker er en jobb som alt annet, og dersom man arbeider privat har man gjerne med seg erfaring fra avdelinger/dps/div. fagteam slik at man vet hva man går til. Det klienter forteller er hørt og sett hundrevis av ganger hvert eneste år i mange år.

Anonymkode: 25b42...bea

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt å arbeide alene uten å ha behov for et spesielt nettverk. Man kan snakke og diskutere saker med kolleger, men det er ikke vanlig å ha behov for den type bearbeiding eller "støtte". Å ivareta seg selv handler ikke utelukkende om å "prate", men om å tilstrebe ha et ok privatliv.  Å være kliniker er en jobb som alt annet, og dersom man arbeider privat har man gjerne med seg erfaring fra avdelinger/dps/div. fagteam slik at man vet hva man går til. Det klienter forteller er hørt og sett hundrevis av ganger hvert eneste år i mange år.

Anonymkode: 25b42...bea

Godt å høre. Jeg har tenkt at det må være ensomt å ikke ha kolleger og være alene på jobb hver dag. Tenkte det ble ekstra belastende når hun jobber med mennesker som har det vanskelig og må høre på uendelig mye dritt hver dag. Hadde ikke taklet det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...