Gå til innhold

Hvor lenge har du gått på ssri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått i 12 år og jeg aner ikke hvordan jeg skal slutte. Mange år siden jeg hadde depresjon.  

Anonymkode: 73ca7...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått i 12 år og jeg aner ikke hvordan jeg skal slutte. Mange år siden jeg hadde depresjon.  

I snart 18 år. Klarer heller ikke slutte. Er ikke deprimert, men får ekstrem angst og derealisering om jeg prøver slutte. Medisinene må ha fucket opp ett eller annet i hjernen.

Anonymkode: 31c03...3dc

Skrevet

Jeg gikk på zoloft i 18 år. Gikk kjempelett å slutte. Bare litt småkvalm. Egentlig ble jeg bedre, men jeg har psykoselidelse angivelig.

Anonymkode: edf4c...6da

Skrevet

Hvis en regner med Venlafaxin,  så av og på i 20 år. Kontinuerlug siste 5 år i alle fall.  Trapper ned på Efexor nå, eller det vil si, planer om langsom nedtrapping dom ble enda langdommere pga depresjon. I samråd med behandler altså. Bruker jo litt mange medisiner, og hun mente jeg stadig lå å vippen mot hypomani.  Kan kanskje fortsette når jeg nå får øke Lamictal og vedlikeholdsbehandling av TMS

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at det er fordi du går på ssri at du ikke har vært deprimert på mange år?

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I snart 18 år. Klarer heller ikke slutte. Er ikke deprimert, men får ekstrem angst og derealisering om jeg prøver slutte. Medisinene må ha fucket opp ett eller annet i hjernen.

Ja akkurat sånn føler jeg også det. Det har fucka opp noe i hjernen. Jeg har blitt skikkelig sint, ustabil og får tvangshandlinger når jeg har prøvd å slutte. Det var jeg aldri før jeg begynte. Ser på det som en medisin hjernen er avhengig av for å fungere normalt.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja akkurat sånn føler jeg også det. Det har fucka opp noe i hjernen. Jeg har blitt skikkelig sint, ustabil og får tvangshandlinger når jeg har prøvd å slutte. Det var jeg aldri før jeg begynte. Ser på det som en medisin hjernen er avhengig av for å fungere normalt.

Ja, akkurat sånn er det.

Skrevet
1 minutt siden, kupton skrev:

Har du tenkt på at det er fordi du går på ssri at du ikke har vært deprimert på mange år?

Har selvsagt tenkt på det. Men blir ikke deprimert når jeg har forsøkt å slutte, men mer tvangshandlinger og ustabilt humør (ikke  deprimert altså) Er i utgangspunktet ikke en depressiv person. Når jeg begynte på dem var det pga en livshendelse, som selvfølgelig går over med tid. Jeg har jobbet med, pratet med og kjenner personer som er depressive fra naturens side. Jeg VET jeg ikke er en av dem og det vet legen også. Hvordan vil du forklare det?

Skrevet

Jeg har gått på antidepressiva i ca 35 år, bortsett fra noen korte perioder uten og har i de periodene blitt skikkelig dårlig.  Så jeg bør nok bruke medisiner livet ut. Nå går jeg på bl.a på antipsyotisk også. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil du forklare det?

Jeg kan ikke forklare at du VET det. Er du beredt til å få flere tvangshandlinger?

Skrevet

Jeg kommer ALDRI til å slutte. Så vondt vil jeg ikke meg selv. Jeg har vært i depresjonshelvete og har ingen planer om å trigge dette. 

Anonymkode: 1f73c...eae

Skrevet
3 minutter siden, kupton skrev:

Jeg kan ikke forklare at du VET det. Er du beredt til å få flere tvangshandlinger?

Hvorfor jeg ikke blir deprimert når jeg slutter, men får tvangshandlinger og ustabilt humør? Du vet godt at det var DET jeg spurte om. Har lært nok fra det manipulerende helsevesenet til å falle for avsporinger, ser du. Skulle nesten tro du jobbet der🙈

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer ALDRI til å slutte. Så vondt vil jeg ikke meg selv. Jeg har vært i depresjonshelvete og har ingen planer om å trigge dette. 

Anonymkode: 1f73c...eae

Har aldri vært i det helvete, fremdeles 12 år på medisiner. Godt det fungerer  som det skal for deg.

Skrevet (endret)

Jeg antar at du er disponert for tvangshandlinger og ikke for depresjon. Hvor lenge har du vært uten SSRI uten å bli deprimert? Det er langt fra alltid at tilbakefall kommer med en gang. Det kan komme etter flere måneder.

Endret av kupton
Skrevet
4 minutter siden, kupton skrev:

Jeg antar at du er disponert for tvangshandlinger og ikke for depresjon. Hvor lenge har du vært uten SSRI uten å bli deprimert? Det er langt fra alltid at tilbakefall kommer med en gang. Det kan komme etter flere måneder.

Sist jeg prøvde skikkelig varte det nesten 8 mnd. Da fikk jeg så mye tvang  etterhvert at det gikk på helsa løs, så jeg måtte begynte igjen samtidig med behandling av OCD-team. Jeg er ganske sikker på at ssri er en medvirkende årsak til dette. Det har ødelagt noe i hjernen. Jeg prøvde igjen i vår/sommer, men da var tvangen på god vei tilbake i stormfart så jeg ga opp det forsøket og begynte igjen. Jeg har ingen psykiatriske diagnoser til opplysning.

Skrevet

Har stått på den samme dosen i 8 år.  Kommer aldri til å slutte, for følelseslivet mitt ble stabilt og godt da jeg startet og har holdt seg slik hele tiden.   Jeg skal absolutt ikke tilbake til tilbakevendende depresjoner, angst og tvangstanker. 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg prøvde skikkelig varte det nesten 8 mnd. Da fikk jeg så mye tvang  etterhvert at det gikk på helsa løs, så jeg måtte begynte igjen samtidig med behandling av OCD-team. Jeg er ganske sikker på at ssri er en medvirkende årsak til dette. Det har ødelagt noe i hjernen. Jeg prøvde igjen i vår/sommer, men da var tvangen på god vei tilbake i stormfart så jeg ga opp det forsøket og begynte igjen. Jeg har ingen psykiatriske diagnoser til opplysning.

Tolker det som mine antagelser er korrekt når det ikke gis svar. Man kan nemlig ikke si at ssri ikke gir negative forandringer i hjernen på mennesker som strengt tatt aldri skulle begynt med ssri.  Spørsmålet er hvem vi skal  saksøke?😂

Gjest Hjerneskada
Skrevet
9 timer siden, Kalevaala skrev:

Har stått på den samme dosen i 8 år.  Kommer aldri til å slutte, for følelseslivet mitt ble stabilt og godt da jeg startet og har holdt seg slik hele tiden.   Jeg skal absolutt ikke tilbake til tilbakevendende depresjoner, angst og tvangstanker. 

Hvilken går du på? 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor jeg ikke blir deprimert når jeg slutter, men får tvangshandlinger og ustabilt humør? Du vet godt at det var DET jeg spurte om. Har lært nok fra det manipulerende helsevesenet til å falle for avsporinger, ser du. Skulle nesten tro du jobbet der🙈

1. Det er akkurat samme nevrotransmittere i hjernen (eller mangelen av dem) som gir både depresjon og tvangshandlinger og ustabilt humør. Det er tilfeldig hvem av de og når du får de.

2. Jeg synes du svarer respektløst og frekt. Du vet kanskje ikke hvem Kupton er, men uavhengig av det bør du ikke svare noen på denne måten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...