Gå til innhold

Sint og oppgitt av å være tilbake til start

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg bare venter på å få begynne å leve. Siden jeg ble syk for 5 år siden har livet (nesten) bare handlet om å overleve.

Mange år husker jeg veldig lite av fordi dagene har vært så like at de bare flyter inn i hverandre. Mange måneder har jeg bare lagt i sengen i mørket. Jeg blir også lett overveldet av destruktive tanke og handlingsmønstre og selvmordstanker og har hatt flere selvmordsforsøk og mange innleggelser på akuttpsykiatrisk og DPS. 

I fjor begynte det å gå bedre, forbedringen var så stor det var nesten ikke til å tro. Jeg trengte ikke lenger innleggelser, jeg fikk meg bolig, begynte å jobbe og kom inn på studier. Jeg følte at ting virkelig gikk min vei og at jeg endelig hadde fått begynt å leve det livet jeg hadde ventet på så lenge. 

Så på starten av året i år ble jeg så dårlig at jeg måtte bli innlagt igjen. Alt var tilbake til start. Jeg mistet studieplassen og måtte flytte hjem. Destruktiviteten og tankene er enkelte dager verre nå enn før.

Akkurat nå er jeg bare så sint og oppgitt over å være tilbake til start.

Fortsetter under...

6 minutter siden, antidot skrev:

Noen som har noen gode råd til hvordan en kan få tilbake livet?

Har ikke så mye råd jeg heller, men lurer på hvilken diagnose du har? Siden det begynte for 5 år siden så er det nok ikke EUPF. 

Anonymkode: e5d26...24a

11 minutter siden, merida skrev:

Har ikke så mye råd. Men jeg føler med deg og forstår deg. Håper du får medisiner. 

Takk. Jeg får både medisiner, oppfølging og behandling, men akkurat nå føles det ganske håpløst likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...