Gå til innhold

person med snufsen tett nese var å hjalp meg i dag. fare for covid?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

hen jobber et sted på Vestlandet der det er mer smitte enn der jeg bor. men hen bor ikke der. jeg spurte hen om hen kjente noen med covid siden hen snufset og hen sa at hvis han hadde covid hadde hen ikke kommet, og at hen ikke kjente noen med covid i går, når jeg spurte hem i går nens hen snufset litt. jeg turte ikke spørre om hen var slakk i dag, men i går da hørtes hen ikke tett i nasen ut, men i dag når hen lærte meg noe på pcen min, så var hen tettaktig i nasen mens hen pratet, og snufset mens hen lærte meg det greiene på laptopen min. vi kunne desverre ikke holde enmeteren, fordi jeg måtte se på skjermen mens hen lærte meg så vi satt skulder til skulder omtrendt i sofaen, og hen var inne hos meg i lengre enn en halvtime, både i dag og i går og tok mye på samme ting uten hansker. hen jobber i en bedrift i tillegg. kan dette være at hen begynte å få covid? hen virket litt blek/sliten i dag i forhold til i går også 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge personen ikke hostet så skal du ikke være så redd. Mange blir snufsete pga temperaturforandringer nå om vinteren.

Anonymkode: c47d5...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge personen ikke hostet så skal du ikke være så redd. Mange blir snufsete pga temperaturforandringer nå om vinteren.

Anonymkode: c47d5...316

ok men er ikke det sån at covid kan begynne med snufs og tett nese, og at hosta kommer senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

ok men er ikke det sån at covid kan begynne med snufs og tett nese, og at hosta kommer senere?

Det vet jeg ikke. Sikkert veldig individuelt. Noen blir jo ikke syke heller, mister kanskje bare smakssansen. Viktigst er at du spriter deg på hendene og vasker/spriter telefon og pc med jevne mellomrom. Så lenge ingen har hostet deg rett i fjeset så skal det godt gjøres å bli smittet hvis du har god håndhygiene.

Anonymkode: c47d5...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...