Gå til innhold

Verker i nedre del av rygg, sete, og i beina etter jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det slik i lang tid, men det er ganske plagsomt å komme hjem etter jobb og verke sånn. Har fri i dag, og da er jeg bedre. Men det skulle være sunt å gå lange turer, men velger iblant å heller gå korte turer på fridager slik at jeg slipper å verke. 

Er det normalt å verke mye i muskulatur/ rygg, sete, lår og bein etter arbeid hvor man beveger seg mye. Jeg jobber i butikk, og beveger meg mye. Hardt underlag. 

Noen som har noen råd for å lindre disse plagene? 

Anonymkode: 7d650...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det slik i lang tid, men det er ganske plagsomt å komme hjem etter jobb og verke sånn. Har fri i dag, og da er jeg bedre. Men det skulle være sunt å gå lange turer, men velger iblant å heller gå korte turer på fridager slik at jeg slipper å verke. 

Er det normalt å verke mye i muskulatur/ rygg, sete, lår og bein etter arbeid hvor man beveger seg mye. Jeg jobber i butikk, og beveger meg mye. Hardt underlag. 

Noen som har noen råd for å lindre disse plagene? 

Anonymkode: 7d650...a04

Gode sko! Jeg merker at jeg må bytte ut mine jobbsandaler nå, selv om man ikke merker det så godt så slites skoene ned etterhvert og det gir seg gjerne utslag som vondt i rygg, bein og føtter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det slik i lang tid, men det er ganske plagsomt å komme hjem etter jobb og verke sånn. Har fri i dag, og da er jeg bedre. Men det skulle være sunt å gå lange turer, men velger iblant å heller gå korte turer på fridager slik at jeg slipper å verke. 

Er det normalt å verke mye i muskulatur/ rygg, sete, lår og bein etter arbeid hvor man beveger seg mye. Jeg jobber i butikk, og beveger meg mye. Hardt underlag. 

Noen som har noen råd for å lindre disse plagene? 

Anonymkode: 7d650...a04

Gode sko, turer og styrketrening, samt tøying hver dag. Det har blitt helt nødvendig for meg for ikke å ha plager. Var ikke slik for 10-20 år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det slik i lang tid, men det er ganske plagsomt å komme hjem etter jobb og verke sånn. Har fri i dag, og da er jeg bedre. Men det skulle være sunt å gå lange turer, men velger iblant å heller gå korte turer på fridager slik at jeg slipper å verke. 

Er det normalt å verke mye i muskulatur/ rygg, sete, lår og bein etter arbeid hvor man beveger seg mye. Jeg jobber i butikk, og beveger meg mye. Hardt underlag. 

Noen som har noen råd for å lindre disse plagene? 

Anonymkode: 7d650...a04

Sliter selv med ryggen og har fått streng beskjed av manuellterapeuten om og ikke gå lange turer. Heller flere kortere turer. Det å gå i ulent terreng er gull verdt. Og ha gode sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Sliter selv med ryggen og har fått streng beskjed av manuellterapeuten om og ikke gå lange turer. Heller flere kortere turer. Det å gå i ulent terreng er gull verdt. Og ha gode sko.

Takk for gode råd.  Jeg skal kjøpe noen bedre sko. Jeg har nok for dårlige sko. Kjøpte noen billige for litt over ett år siden og jeg tror at de er for dårlige nå. Jeg skal være på utkikk etter nye sko  :)

Ja jeg har begynt å gå kortere turer. Mye bedre for beina. 

3 timer siden, Lillemus skrev:

Gode sko! Jeg merker at jeg må bytte ut mine jobbsandaler nå, selv om man ikke merker det så godt så slites skoene ned etterhvert og det gir seg gjerne utslag som vondt i rygg, bein og føtter... 

Skal forsøke nye sko så kommer det seg kanskje  :)

Anonymkode: 7d650...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...