Gå til innhold

Kjennes ut som om det sitter tiss igjen i urinrøret etter at jeg har tisset selv om jeg har tømt meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tittelen er den beste måten jeg kan beskrive det på.

jeg er en kvinne på 22 år som i det siste par dager har opplevd at det kjennes ut som om at det er urin igjen på vei ut etter å ha tisset, uten at det kommer noe mer. Jeg er jomfru, og har ingen helseplager fra før av. Noen ideer on hva grunnen kan være?

Anonymkode: 7b3ea...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tittelen er den beste måten jeg kan beskrive det på.

jeg er en kvinne på 22 år som i det siste par dager har opplevd at det kjennes ut som om at det er urin igjen på vei ut etter å ha tisset, uten at det kommer noe mer. Jeg er jomfru, og har ingen helseplager fra før av. Noen ideer on hva grunnen kan være?

Anonymkode: 7b3ea...c8d

jeg har det akkurat sån selv. og selvom jeg tørker meg, så renner det tiss i trusa etterpå. jeg tok urinprøve og den viste +1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke på medisiner, nei.

Anonymkode: 7b3ea...c8d

Det kan eksempelvis være muskelknuter som påvirker urinblæren, sjekk det med gynekologen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å få det når jeg har uvi. Det trenger ikke være blærekatarr, men bare betennelse lokalisert i urinrøret. Bare et forslag, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller det mer naturlige urinveisinfeksjon. 

Anonymkode: 5d873...542

 

13 timer siden, girlinyellow skrev:

Jeg pleier å få det når jeg har uvi. Det trenger ikke være blærekatarr, men bare betennelse lokalisert i urinrøret. Bare et forslag, da. 

Men pleier ikke UVI/blærekatarr å gjøre vondt?

Anonymkode: 7b3ea...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men pleier ikke UVI/blærekatarr å gjøre vondt?

Anonymkode: 7b3ea...c8d

Jo, blærekatarr pleier å gi verking helt nederst i magen og/eller ryggen, og smerter når man tisser. - Men i blant kan man få betennelse eller irritasjon kun i urinrøret. Det er jo et veldig lite område, et par-tre cm langt, men det er fortsatt en del av urinveiene 🙂 Jeg synes ikke det siste har vært smertefullt, kun plagsomt. Litt som å kjenne/føle urinrøret hele tiden. En ubehagelig, plagsom og ekkel følelse som jeg bare vil bli kvitt, men ikke smertefullt.  Og så kjennes det ut som om det er mer tiss i blæra som ikke vil komme ut/at jeg må tisse ofte, men mange av gangene kommer det ingenting ut. Litt som om urinrøret "roper hele tiden". 

Det trenger ikke være dette som feiler deg, selvfølgelig, men tenkte det var et ikke helt usannsynlig forslag. Hvis det eventuelt tror det kan være dette som feiler deg, ville jeg drukket en del ekstra vann i noen dager, og se om det gir seg. 

Håper det blir bedre snart 🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, girlinyellow skrev:

Jeg pleier å få det når jeg har uvi. Det trenger ikke være blærekatarr, men bare betennelse lokalisert i urinrøret. Bare et forslag, da. 

er det sån at du må presse for å få urinet ut da? det har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, girlinyellow skrev:

Jo, blærekatarr pleier å gi verking helt nederst i magen og/eller ryggen, og smerter når man tisser. - Men i blant kan man få betennelse eller irritasjon kun i urinrøret. Det er jo et veldig lite område, et par-tre cm langt, men det er fortsatt en del av urinveiene 🙂 Jeg synes ikke det siste har vært smertefullt, kun plagsomt. Litt som å kjenne/føle urinrøret hele tiden. En ubehagelig, plagsom og ekkel følelse som jeg bare vil bli kvitt, men ikke smertefullt.  Og så kjennes det ut som om det er mer tiss i blæra som ikke vil komme ut/at jeg må tisse ofte, men mange av gangene kommer det ingenting ut. Litt som om urinrøret "roper hele tiden". 

Det trenger ikke være dette som feiler deg, selvfølgelig, men tenkte det var et ikke helt usannsynlig forslag. Hvis det eventuelt tror det kan være dette som feiler deg, ville jeg drukket en del ekstra vann i noen dager, og se om det gir seg. 

Håper det blir bedre snart 🍀

Heldigvis er det ikke så ille hos meg. Tenker at om det ikke gir seg så skader det ikke å levere en urinprøve hos legen.

23 timer siden, Blomsterfluen skrev:

er det sån at du må presse for å få urinet ut da? det har jeg.

Jeg klarer å tisse uten å måtte anstrenge meg.

Anonymkode: 7b3ea...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...