Gå til innhold

morgenkvalme (er IKKE gravid)


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

jeg hadde litt morgenkvalme i dag og har liten appetitt i dag. når man ikke er gravid og ikke skal ha mensen (enslig og aldri hatt samleie), hva kan være årsaken da? i går når jeg hadde lagt meg så "ristet" det på venstre siden av lagen litt og så stikker det i magen neders iblant, slik det gjorde i danmark da jeg fikk blodig turistdiare men uten kvalme(har ikke diare i dag, da). kan det være at noe virusgreier er kommet i magen som gir lav appetitt (småuggen etter måltider)?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan egentlig være «alt og ingenting». Det er ganske vanlig hvis man er stresset og sliten. Det kan også skje hvis du får mye syre i spiserøret etter å ha ligget flatt. Eller selvfølgelig ved mageinfeksjoner eller matforgiftninger. Hvis det ikke er av alvorlig grad sånn at du kaster opp, så tror jeg at jeg ville prøvd å bare leve videre som normalt og heller gå til legen hvis det blir langvarig? 

God jul 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, ISW skrev:

Det kan egentlig være «alt og ingenting». Det er ganske vanlig hvis man er stresset og sliten. Det kan også skje hvis du får mye syre i spiserøret etter å ha ligget flatt. Eller selvfølgelig ved mageinfeksjoner eller matforgiftninger. Hvis det ikke er av alvorlig grad sånn at du kaster opp, så tror jeg at jeg ville prøvd å bare leve videre som normalt og heller gå til legen hvis det blir langvarig? 

God jul 😊

ok takk for svar. i tillegg nå såg jeg at jeg er rød på venstre siden av inni navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maxlime skrev:

Jeg blir ofte kvalm av stress og uro, kanskje det er det? For min del går det da over hvis jeg får roet meg ned og slappet av. 

ja kanskje. jeg stresser sikkert mens jeg sover da, siden jeg våknet småkvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok takk for svar. i tillegg nå såg jeg at jeg er rød på venstre siden av inni navlen.

Tenker at du fokuserer litt mye på sånne ting - prøv å øve deg på å fokusere litt mindre på ting du kjenner og ser i kroppen. Det er veldig lite sannsynlig at småting har reell sykdom som årsak 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, ISW skrev:

Tenker at du fokuserer litt mye på sånne ting - prøv å øve deg på å fokusere litt mindre på ting du kjenner og ser i kroppen. Det er veldig lite sannsynlig at småting har reell sykdom som årsak 😊

alltid skal jeg få beskjed at jeg fokuderer mye på kroppting.. js vel ok. om jeg spyr opp julrmaten i dag så skal jeg tenke st jeg fokuserer bare derfor spyr jeg, da. ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

alltid skal jeg få beskjed at jeg fokuderer mye på kroppting.. js vel ok. om jeg spyr opp julrmaten i dag så skal jeg tenke st jeg fokuserer bare derfor spyr jeg, da. ok.

Det jeg prøver å si er at stress kan gi masse symptomer (kvalme, svetting, arytmier, skjelving, smerter, osv.) - såvidt jeg skjønner er du jo godt undersøkt av lege uten at det er funnet noe galt med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ISW skrev:

Det jeg prøver å si er at stress kan gi masse symptomer (kvalme, svetting, arytmier, skjelving, smerter, osv.) - såvidt jeg skjønner er du jo godt undersøkt av lege uten at det er funnet noe galt med deg? 

ja men de fand blod i urinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg er ofte kvalm, tror det er det at jeg stresser i hodet mitt. 

småkvalmen går ofte bort til ettermiddagen hos meg. i dag lukter det i tillegg vondt av tisset mitt og det er tungt å få tisset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Maxlime skrev:

Kanskje du har noen drømmer om natten som stresser deg?

ja jeg drømte i natt at kjeven min låste seg så jeg ble svimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Blomsterfluen skrev:

alltid skal jeg få beskjed at jeg fokuderer mye på kroppting.. js vel ok. om jeg spyr opp julrmaten i dag så skal jeg tenke st jeg fokuserer bare derfor spyr jeg, da. ok.

Hvorfor tar du det ille opp at noen sier slike ting til deg? Det er jo en sannhet at du fokuserer mye på kroppen din og at den minste lille ting som dukker opp ved den gjør deg bekymret. Det er jo sannheten, hvorfor synes du det er vanskelig å innrømme? Det er ingen skam å innrømme det. Du er ikke dum i hodet selv om. Det er bare sånn noen er, og du er en av dem. Kalles helseangst tror jeg og du er ikke alene om å ha det sånn. 

 

 

Anonymkode: afb99...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du det ille opp at noen sier slike ting til deg? Det er jo en sannhet at du fokuserer mye på kroppen din og at den minste lille ting som dukker opp ved den gjør deg bekymret. Det er jo sannheten, hvorfor synes du det er vanskelig å innrømme? Det er ingen skam å innrømme det. Du er ikke dum i hodet selv om. Det er bare sånn noen er, og du er en av dem. Kalles helseangst tror jeg og du er ikke alene om å ha det sånn. 

 

 

Anonymkode: afb99...d61

fordi jeg har ikke bekymringer, og at jeg fokuserer på kroppen trenger vel ikke poengteres hver gang jeg poster noe her om kroppen, vel. det er plagsomt. alle tror jeg er så jævla bekymret, men jeg er ikke belymret, for om jeg var bekymret så hadde jeg skrevet at jeg var bekymret. ja vel så får jeg fremover prøve uanset hva som skjer om jeg skulle bli døv eller blind eller bli lam i ene siden, å bare tenke at jeg fokuserer på kroppen og det er helseangst da..

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

fordi jeg har ikke bekymringer, og at jeg fokuserer på kroppen trenger vel ikke poengteres hver gang jeg poster noe her om kroppen, vel. det er plagsomt. alle tror jeg er så jævla bekymret, men jeg er ikke belymret, for om jeg var bekymret så hadde jeg skrevet at jeg var bekymret. ja vel så får jeg fremover prøve uanset hva som skjer om jeg skulle bli døv eller blind eller bli lam i ene siden, å bare tenke at jeg fokuserer på kroppen og det er helseangst da..

Nei, da går du til legen om du får sånne symptomer! 

Anonymkode: afb99...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...