Gå til innhold

Drømme at man er på do...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. I natt opplevde jeg noe jeg synes er veldig flaut/ekkelt. Jeg drømte at jeg satt på do og tisset, og våknet med at jeg faktisk tisset på meg. Jeg er veldig stresset over dette i dag. Jeg er en godt voksen dame, og det har aldri skjedd før. Er det noen flere som har opplevd dette? Nå er jeg bare redd for at det det skal skje igjen.

Anonymkode: 805a7...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. I natt opplevde jeg noe jeg synes er veldig flaut/ekkelt. Jeg drømte at jeg satt på do og tisset, og våknet med at jeg faktisk tisset på meg. Jeg er veldig stresset over dette i dag. Jeg er en godt voksen dame, og det har aldri skjedd før. Er det noen flere som har opplevd dette? Nå er jeg bare redd for at det det skal skje igjen.

Anonymkode: 805a7...361

Det skjedde da jeg var 7 år. Har ikke skjedd siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. I natt opplevde jeg noe jeg synes er veldig flaut/ekkelt. Jeg drømte at jeg satt på do og tisset, og våknet med at jeg faktisk tisset på meg. Jeg er veldig stresset over dette i dag. Jeg er en godt voksen dame, og det har aldri skjedd før. Er det noen flere som har opplevd dette? Nå er jeg bare redd for at det det skal skje igjen.

Anonymkode: 805a7...361

Det er ikke så mye å være flau over, tenker jeg, om du forsøker å se på det uten dine subjektive følelser å kjenne på. Du styrer jo ikke handlingene dine akkurat i søvne uten videre øvelse på det. F.eks. hva er i prinsippet annerledes med dette enn å fekte med en arm eller snakke i søvne og våkne i det vi gjør det? Er det noe å være flau over fordi vi gjør en bevegelse vi opplever i drømmene våre som virkelige? Det er jo det at vi i vårt samfunn forventer at barn over en viss alder har lært seg å holde seg tørre om natten, og i hvert fall da voksne. Mens vi sover fungerer jo kroppen vår, men vi er ikke helt bevisst den. Jeg er helt sikker på at mange har vært med på å drømme at de er i ferd med å tisse og gjør en etterligning av dette i søvne, men for de fleste går dette bra. I blant går det ikke bra, som for deg, men det har aldri skjedd deg frem til nå og trolig skjer det deg ikke igjen. Anbefaler deg å ikke bekymre deg over det - det blir bortkastede krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Det er ikke så mye å være flau over, tenker jeg, om du forsøker å se på det uten dine subjektive følelser å kjenne på. Du styrer jo ikke handlingene dine akkurat i søvne uten videre øvelse på det. F.eks. hva er i prinsippet annerledes med dette enn å fekte med en arm eller snakke i søvne og våkne i det vi gjør det? Er det noe å være flau over fordi vi gjør en bevegelse vi opplever i drømmene våre som virkelige? Det er jo det at vi i vårt samfunn forventer at barn over en viss alder har lært seg å holde seg tørre om natten, og i hvert fall da voksne. Mens vi sover fungerer jo kroppen vår, men vi er ikke helt bevisst den. Jeg er helt sikker på at mange har vært med på å drømme at de er i ferd med å tisse og gjør en etterligning av dette i søvne, men for de fleste går dette bra. I blant går det ikke bra, som for deg, men det har aldri skjedd deg frem til nå og trolig skjer det deg ikke igjen. Anbefaler deg å ikke bekymre deg over det - det blir bortkastede krefter.

Takk for fornuftig svar.

Anonymkode: 805a7...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. I natt opplevde jeg noe jeg synes er veldig flaut/ekkelt. Jeg drømte at jeg satt på do og tisset, og våknet med at jeg faktisk tisset på meg. Jeg er veldig stresset over dette i dag. Jeg er en godt voksen dame, og det har aldri skjedd før. Er det noen flere som har opplevd dette? Nå er jeg bare redd for at det det skal skje igjen.

Anonymkode: 805a7...361

Jeg drømmer ganske ofte at jeg tisser (da aldri på do, men alltid andre merkelige steder), men har heldigvis ikke tisset i søvne så langt. En engangsforeteelse er ikke noe å bry seg om, men om det skulle gjenta seg kan du kanskje ta en sjekk hos legen? Ufrivillig tissing i søvne kan være en bivirkning av noen medisiner, du har ikke nylig begynt med noen nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. I natt opplevde jeg noe jeg synes er veldig flaut/ekkelt. Jeg drømte at jeg satt på do og tisset, og våknet med at jeg faktisk tisset på meg. Jeg er veldig stresset over dette i dag. Jeg er en godt voksen dame, og det har aldri skjedd før. Er det noen flere som har opplevd dette? Nå er jeg bare redd for at det det skal skje igjen.

Anonymkode: 805a7...361

"Shit happens" holdt jeg på å si, men så galt var det heldigvis ikke. 

Så lenge det ikke gjentar seg får du le av det eller glemme det. Jeg har ikke opplevd det, men kan lett se hvordan det kan skje hvis naturen kaller om natta og drømmer at man går på do. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. I natt opplevde jeg noe jeg synes er veldig flaut/ekkelt. Jeg drømte at jeg satt på do og tisset, og våknet med at jeg faktisk tisset på meg. Jeg er veldig stresset over dette i dag. Jeg er en godt voksen dame, og det har aldri skjedd før. Er det noen flere som har opplevd dette? Nå er jeg bare redd for at det det skal skje igjen.

Anonymkode: 805a7...361

Det har skjedd meg mange ganger, det er når jeg går på ap. Veldig lite kjekt må jeg si, men det er jo ikke noe man kontrollere har jeg merket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg drømmer ganske ofte at jeg tisser (da aldri på do, men alltid andre merkelige steder), men har heldigvis ikke tisset i søvne så langt. En engangsforeteelse er ikke noe å bry seg om, men om det skulle gjenta seg kan du kanskje ta en sjekk hos legen? Ufrivillig tissing i søvne kan være en bivirkning av noen medisiner, du har ikke nylig begynt med noen nye?

Hei. Nei, jeg har ikke begynt med nye medisiner. Jeg også drømmer ofte at jeg tisser, med det har aldri gått galt før nå i natt.

Anonymkode: 805a7...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det har skjedd meg mange ganger, det er når jeg går på ap. Veldig lite kjekt må jeg si, men det er jo ikke noe man kontrollere har jeg merket. 

Det var ikke morsomt, det er sikkert.

Anonymkode: 805a7...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke morsomt, det er sikkert.

Anonymkode: 805a7...361

Nei det er mye styr med det, må vaske sengklær og vaske senga. Jeg bruker hårføner til å tørke med. Bare skjønner det når jeg har vært på do i drømmen og våkner med et "Ånei". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marye skrev:

Jeg har opplevd dette jeg og det samme har tanta mi

Bled med den ene gangen 

Blæra greier holde igjen så jeg våkner i tide 

Så bra det ble med den ene gangen. Får bare prøve å glemme det, å håpe det ikke skjer igjen.

Anonymkode: 805a7...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en godt voksen dame, og det har aldri skjedd før. (...) Nå er jeg bare redd for at det det skal skje igjen.

Det kan jo ha vært et uheldig tidspunkt med tanke på hvor dypt du sov. Normalt våkner vi jo tidsnok, men ved normal blærekapasitet og søvn som ikke er forsterket av medisiner, vil det jo typisk skje om morgenen når vi ikke sover aller dypest.

Har man mer i blæra enn vanlig (drukket for mye sent på kvelden, glemt å tisse,...) eller sovnet så sent at "dybdesøvnfasen" er om morgenen i stedet for midt på natten, kan det jo hende at man ikke rekker å våkne. 

Jeg ville ikke styrt noe mer med det hvis det ikke gjentar seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, laban skrev:

Det kan jo ha vært et uheldig tidspunkt med tanke på hvor dypt du sov. Normalt våkner vi jo tidsnok, men ved normal blærekapasitet og søvn som ikke er forsterket av medisiner, vil det jo typisk skje om morgenen når vi ikke sover aller dypest.

Har man mer i blæra enn vanlig (drukket for mye sent på kvelden, glemt å tisse,...) eller sovnet så sent at "dybdesøvnfasen" er om morgenen i stedet for midt på natten, kan det jo hende at man ikke rekker å våkne. 

Jeg ville ikke styrt noe mer med det hvis det ikke gjentar seg. 

Håper virkelig ikke det gjentar seg.

Anonymkode: 805a7...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det 2 ganger, det jeg kan huske. Den ene gangen var jeg ca 9 år, og drømte at jeg satte meg ned på et golv med sluk og tisset der. Våknet av at jeg hadde tisset i senga. Husker at jeg syntes det var fælt. Stod opp og byttet pyamas, og mamma fant pyamasen neste morgen og skjønte hva som hadde skjedd.

Andre gangen var jeg 16-17 år og på hyttetur med idrettslaget mitt, vi var sikkert 10-15 jenter som lå tett i tett rundt forbi i ei hytte. Jeg lå på madrass på golvet, i sovepose. Vet ikke hvorfor det skjedde, men jeg syntes det var fryktelig flaut, selv om jeg ikke tror noen oppdaget det. Fikk pakket sammen soveposen, og vasket den da jeg kom hjem. Etter det, måtte jeg i mange år gå en ekstra gang på do før jeg la meg, - var så veldig redd for at det skulle skje igjen. Men jeg tror ikke det skjedde flere ganger. Jeg kan våkne nå og være veldig tissetrengt, men jeg har aldri drømt igjen at jeg skulle tisse, og så tisset på meg.

En siste ting om tissing - dajeg bodde hjemme, måtte jeg velidg ofte tisse på vei hjem fra skolen, både som barn og som ungdom. Jeg tok som regel en snarvei opp en skrent forbi noen trær, og en gang rant det vann langt fjellet der, og da måtte jeg sette meg ned og tisse. Etter den gangen, var rennende vann skikkelig trigger for meg dersom jeg var tissetrengt, og akkurat det gjelder vel fortsatt. Heldigvis er jeg da våken 🙂

Jeg synes ikke du skal gjøre noe spesielt med dette nå. Dersom det gjentar seg, kan du jo heller snakke med lege om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er helt uvanlig, har i hvertfall hørt om flere som har opplevd det. Et problem er det vel først om det skjer til stadighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg pleier å drømme at jeg må på do, men alle doene jeg finner er i glaningen på andre folk. Doene er på utstilling for å si det sånn. Jeg våkner alltid da av at jeg må på do. Har aldri opplevd å tisse på meg egentlig. Sikkert ingen god følelse. 

Anonymkode: e7623...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 8.11):

Hei. I natt opplevde jeg noe jeg synes er veldig flaut/ekkelt. Jeg drømte at jeg satt på do og tisset, og våknet med at jeg faktisk tisset på meg. Jeg er veldig stresset over dette i dag. Jeg er en godt voksen dame, og det har aldri skjedd før. Er det noen flere som har opplevd dette? Nå er jeg bare redd for at det det skal skje igjen.

Anonymkode: 805a7...361

Jeg drømmer av og til at jeg må på do og leter etter en do, jeg finner bare doer  som er på utstilling for andre mennesker,  så jeg kommer meg aldri på do. Da pleier jeg å våkne av at jeg må på do, så det pleier å gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...