Gå til innhold

Kan Trump risikere fengselsstraff?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på at han får fred, og at det ikke skjer. 

Hvorfor mener du han skal slippe unna alle lovbrudd han har begått?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan han risikere fengsel ? 

Anonymkode: c7b02...626

Det er mulig, men lite trolig.

https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/what-trump-faces-jan-20-2021-n1247722

Anonymkode: dbba8...127

Umulig å si om noen finner et eller annet som han kan bli dømt for og om det er nok til å gi fengsel. 

Hvis du tenker på riksrettssaken så er ikke det en straffesak. De kan ikke dømme ham til fengsel. Det handler i dette tilfellet om at noen som "deltar i opprør mot grunnloven" kan utestenges fra en del offentlige posisjoner. Han kan bli utestengt fra å bli president uten å ha gjort noe direkte straffbart. (Tror jeg.)

Så vidt jeg vet vil han, som @Grendel er inne på, hindres fra å stille til valg igjen og han kan utestenges fra posisjoner. I tillegg kan han miste fordeler eks-presidenter har, som høy pensjon på livstid, tilgang til kontor og en del andre fordeler, tror jeg. Men det finnes vel ingen presendens her, så tror ikke det er helt klart. 

Her finnes litt info om tidligere riksrettssaker: (litt pussig at de har bilde av Clinton over tekst om Trump da) https://www.bbc.com/news/world-us-canada-50813276

På 21.1.2021 den 16.28, Grendel skrev:

Umulig å si om noen finner et eller annet som han kan bli dømt for og om det er nok til å gi fengsel. 

Hvis du tenker på riksrettssaken så er ikke det en straffesak. De kan ikke dømme ham til fengsel. Det handler i dette tilfellet om at noen som "deltar i opprør mot grunnloven" kan utestenges fra en del offentlige posisjoner. Han kan bli utestengt fra å bli president uten å ha gjort noe direkte straffbart. (Tror jeg.)

Jeg mener at de bør bare la Trump få leve i fred nå. Jeg tror Trump er en ikke ond person selv om han er litt rapp i ordene sine  

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at de bør bare la Trump få leve i fred nå. Jeg tror Trump er en ikke ond person selv om han er litt rapp i ordene sine  

Han skal bare slippe unna ting som sekuelle overgrep og skattesnusk?

Ellers tror jeg du er litt vel naiv.

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har De kilder på denne påstanden? 

Mulig De har lest for mye fake news.

Anonymkode: 134ef...f29

At Donald "Grab 'em by the pussy" Trump har endel på samvittigheten er neppe fake news.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...