Gå til innhold

I hvor stor grad påvirker pandemien din hverdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, ISW skrev:

Ja, med halvlitere. 

3 liter x 4,7% alkohol tilsvarer 353 milliliter sprit med 40% alkohol. Men du drikker kanskje en halvflaske raskere enn 6 halvlitere? 

Ikke sikker. Er en stund siden jeg drakk sprit, men det høres logisk ut. Jeg blir rape tullat av sprit så holder meg unna. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nok sluppet billig unna. Det har vært mye hjemmekontor, men har store barn som klarer seg selv.

Den pol-diskusjonen er ikke enkel. 

Politikere må velge om de skal utforme politikken etter hvordan folk burde oppføre seg, eller hvordan de faktisk oppfører seg.

Folk burde ikke reise til polet i nabokommunen, men det gjør de altså. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nicklusheletida skrev:

En meter er ikke mulig å overholde i butikken her når en skal passere noen. Alle bruker munnbind på butikken her.

En meter gjelder ikke ved passeringer. Altså, man kan passere nærmere enn en meter. Greit at alle bruker munnbind, jeg ville bare presisere at det ikke er en regel som sier at man skal bruke munnbind i butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

En meter gjelder ikke ved passeringer. Altså, man kan passere nærmere enn en meter. Greit at alle bruker munnbind, jeg ville bare presisere at det ikke er en regel som sier at man skal bruke munnbind i butikken. 

Her er det det. Både i Trondheim og i flere av kommunene rundt. Munnbindpåbud innendørs på offentlige steder, uavhengig om man kan holde 1 meters avstand eller ikke. Ser ikke problemet, man oppholder seg da ikke inne på Rema i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lillemus skrev:

Her er det det. Både i Trondheim og i flere av kommunene rundt. Munnbindpåbud innendørs på offentlige steder, uavhengig om man kan holde 1 meters avstand eller ikke. Ser ikke problemet, man oppholder seg da ikke inne på Rema i timesvis.

Hvordan gjør du det sånn i praksis? Kjører til butikken i egen bil, tar på helt nytt munnbind når du parkerer utenfor butikken, spriter hender i det du går inn, handler, spriter påvei ut, setter deg i bilen, tar av munnbindet og kaster det i egen pose som du har i bilen, og spriter hendene?

Hvis du tar buss, så tar du på deg munnbind før du går på bussen, har det på mens du går til jobb, bruker det samme munnbindet mens du er på jobb (hele dagen?), spriter hender i løpet av dagen, og har på munnbindet på bussen hjem, kaster det i egen pose i søpla hjemme, og vasker hendene når du kommer inn?

Jeg bare lurer, fordi jeg som sagt ikke har brukt det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Hvordan gjør du det sånn i praksis? Kjører til butikken i egen bil, tar på helt nytt munnbind når du parkerer utenfor butikken, spriter hender i det du går inn, handler, spriter påvei ut, setter deg i bilen, tar av munnbindet og kaster det i egen pose som du har i bilen, og spriter hendene?

Hvis du tar buss, så tar du på deg munnbind før du går på bussen, har det på mens du går til jobb, bruker det samme munnbindet mens du er på jobb (hele dagen?), spriter hender i løpet av dagen, og har på munnbindet på bussen hjem, kaster det i egen pose i søpla hjemme, og vasker hendene når du kommer inn?

Jeg bare lurer, fordi jeg som sagt ikke har brukt det ennå.

Spriter ikke hendene før jeg tar på munnbindet når jeg skal på bussen, men da kommer jeg tross alt hjemmefra og har ikke tatt på annet enn mobilen min og vottene på vei til bussen. Har nye munnbind i den 10-pk de kom i liggende i vesken, har ikke egen pose til brukte, så sløv er jeg, men jeg legger dem selvfølgelig ikke sammen med de nye! Tar det av når jeg går av bussen (må ha luft!), på jobb trenger vi ikke bruke munnbind når vi er bak pleksiglasset i skranken, men om vi skal ut i lokalet er det bare å ta på seg. Innrømmer at vi bruker det samme flere ganger, men tar kun tak i strikkene når vi tar det av og på, grafser ikke i selve munnbindet. Sikkert helt feil, men ellers hadde en pakke med 50 munnbind vart en dag eller to, men bytter munnbind i løpet av dagen om det er mange runder med av og på da.

Når jeg skal på butikken gjør jeg på samme måte som når jeg skal ta bussen. Vi har ikke smitte i familien og jeg har ikke tatt på ting andre har tatt på før jeg går inn i butikken.

De som utfører dette med spriting før og etter og rene poser og alt det der - skyt meg gjerne, men det er så og si ikke smitte her i det hele tatt lenger, heldigvis. Har heller aldri hørt om noen som har blitt smittet på bussen eller på butikken. Jeg går i alle fall ikke og drar det ned under haka og drar det opp igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
14 minutter siden, Lillemus skrev:

 

 

Endret av Naana47
Har skrevet som anonym tidligere i tråden og glemte nå å huke av. Er jo ikke lov å skrive både med nick og som anonym.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, påskelilje skrev:

Hvordan gjør du det sånn i praksis? Kjører til butikken i egen bil, tar på helt nytt munnbind når du parkerer utenfor butikken, spriter hender i det du går inn, handler, spriter påvei ut, setter deg i bilen, tar av munnbindet og kaster det i egen pose som du har i bilen, og spriter hendene?

Hvis du tar buss, så tar du på deg munnbind før du går på bussen, har det på mens du går til jobb, bruker det samme munnbindet mens du er på jobb (hele dagen?), spriter hender i løpet av dagen, og har på munnbindet på bussen hjem, kaster det i egen pose i søpla hjemme, og vasker hendene når du kommer inn?

Jeg bare lurer, fordi jeg som sagt ikke har brukt det ennå.

Ja, slik gjøres det her, bortsett fra at vi går til butikken da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, påskelilje skrev:

Hvordan gjør du det sånn i praksis? Kjører til butikken i egen bil, tar på helt nytt munnbind når du parkerer utenfor butikken, spriter hender i det du går inn, handler, spriter påvei ut, setter deg i bilen, tar av munnbindet og kaster det i egen pose som du har i bilen, og spriter hendene?

Hvis du tar buss, så tar du på deg munnbind før du går på bussen, har det på mens du går til jobb, bruker det samme munnbindet mens du er på jobb (hele dagen?), spriter hender i løpet av dagen, og har på munnbindet på bussen hjem, kaster det i egen pose i søpla hjemme, og vasker hendene når du kommer inn?

Jeg bare lurer, fordi jeg som sagt ikke har brukt det ennå.

Omtrent sånn har jeg levd de siste månedene. Et par måneder siden jeg tok buss eller t-bane, som jeg ellers pleier å ta hver dag. Er ikke på jobb, så munnbind der er ikke relevant. Har vært der en sjelden gang, bruker da ikke munnbind inne, men har eget  cellekontor. Kaster munnbind etter bruk, om enn ikke nødvendigvis i egen pose.

 

Mange bruker munnbind av stoff, og mistenker nok at de brukes mer enn de skal før vask, men det vet jeg jo egentlig ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2021 den 12.07, Lillemus skrev:

Her er det det. Både i Trondheim og i flere av kommunene rundt. Munnbindpåbud innendørs på offentlige steder, uavhengig om man kan holde 1 meters avstand eller ikke. Ser ikke problemet, man oppholder seg da ikke inne på Rema i timesvis.

Ja, Trondheim visste jeg forsåvidt om, men de fleste, ihvertfall rundt Oslo, har ikke påbud. Problemet med å bruke munnbind mener du? For meg er det at jeg ikke kommer ut av butikken med noe av det jeg skulle ha, og at jeg utsetter meg for større smittefare fordi jeg må puste av og til og da må jeg slippe inn litt luft. I tillegg er det totalt unødvendig når det nesten ikke er folk i butikken. Og siden munnbind blir til søppel, ser jeg ingen grunn til å bruke det når det ikke er nødvendig. Men nå drar jeg heller ikke i butikken kl 16 da. Det virker som folk er flinkere til å holde avstand også, når jeg ikke har munnbind og avstand beskytter tross alt langt mer enn munnbind :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...