Gå til innhold

Gode serier som anbefales


påskelilje

Anbefalte innlegg

På 30.1.2021 den 15.47, Ekstra skrev:

The undoing

The wire

Bridgerton

Kjærlighet og anarki

Your honour

 

Det var de jeg kom på i farten, har sett mange fler, er blitt seriejunkie jeg og.

Av disse har jeg bare hørt om Bridgerton. Begge jentene har sett den. Jeg er ikke så på sånne kongelige serier, men jeg hadde sikkert blitt hekta dersom jeg begynte 😄  Men de andre skal jeg legge meg på .... (hva heter det? sinnet? hjertet? minnet? 😄 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.1.2021 den 16.45, Kayia skrev:

Støtter alle, minus siste som jeg ikke har sett - takk derfor for tips :) Kan supplere listen med disse:

Big Little Lies

Call My Agent

The Queen's Gambit

Normal People

It’ a Sin

Har flere tips på lager jeg også, om jeg legger hodet i bløtt...

 

Normal people så jeg jo i høst ja! Fantastisk serie!

Big Little Lies husker jeg eldste dattera så, og anbefalte meg, men jeg har ikke sett den.

Takk for gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg elsker Vera. Men mannen min kan ikke fordra den, så jeg må se den når han ikke er hjemme 😄 Håper det kommer flere sesonger av Shetland også 🙂

Har du sett "The Fall" på NRK.no? Litt lang (og usannsynlig, men det er jo krim ofte), men ganske fascinerende. Og så er det ikke med "hundre" personer som ser helt like ut, noe som gjør at jeg ofte faller av krimserier... To sesonger er ute, den tredje kommer fredag morgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Har du sett "The Fall" på NRK.no? Litt lang (og usannsynlig, men det er jo krim ofte), men ganske fascinerende. Og så er det ikke med "hundre" personer som ser helt like ut, noe som gjør at jeg ofte faller av krimserier... To sesonger er ute, den tredje kommer fredag morgen. 

 

Nei - den har jeg ikke sett! Er klar for en ny serie nå 🙂 Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Nei - den har jeg ikke sett! Er klar for en ny serie nå 🙂 Takk!

Jeg likte "De var fem" også. Den går jo på TV nå, men jeg foretrekker å se sånt med tettere mellomrom, så jeg så den etter hvert som episodene ble lagt ut. Jeg var (mens det kun fantes lineær-TV) egentlig ekstremt selektiv når det gjelder serier fordi jeg vet det skal noe til at jeg får sett alle delene (hvis det er mer enn 3 - 4), så jeg er glad for at dette konseptet er endret nå. 

(Derimot syntes jeg hovedpersonen i "Stolthet og forfall" og hun svenske berta som sjekket opp alt og alle, som jeg husker du også likte, var helt håpløse. Men seriene var for så vidt greie nok som underholdning.) 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noen få til som er verd å få med seg - om man har lyst og tid - og i et svært variert utvalg :)

 

 

Papirhuset

 

22. juli

 

Breaking Bad

 

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga

 

Bodyguard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, påskelilje skrev:

Aldri hørt om, men den skal jeg undersøke om jeg finner!

Ååå da har du noe å glede deg til 😊 Den er estetisk, varm, sår og interessant, og skildrer på en vakker og samtidig vond måte konsekvenser av å ha og ta ulike valg i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, påskelilje skrev:

Ene dattera så The Crown i fjor, og var helt hekta. Den var veldig lang, ikke sant? Jeg vet ikke om jeg orker så lange serier 😄 

Husker ikke om det er tre eller fire sesonger som har kommet foreløpig, men jeg syntes ikke den var langdryg. Likte blandingen av historiske fakta og fiksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2021 den 23.33, Shira! skrev:

Jeg er ca halvveis i den, jeg synes den er veldig bra! Har fått gode anmeldelser, de slår inn hittil iallefall. Jeg vil anbefale den sterkt, selv om jeg ikke er ferdig med sesongen.

Jeg så første episode i går (It's a sin) og er solgt. Gleder meg til resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.2.2021 den 8.18, påskelilje skrev:

Regner med at du er ferdig med Rådebank nå? Ikke sant den var fantastisk god?!

Ja, så resten på søndag. Den levde opp til forventningene ja! Nå er det bekreftet at det blir en sesong 3 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2021 den 8.20, påskelilje skrev:

Ååååå - vi har ikke Via Play. Har Netflix og NRK. Så må helst finne noe som er der. Men dersom jeg skulle finne på å abonnere på ViaPlay, skal jeg huske på denne!

Den går på en vanlig TV-kanal også, tror det er TV6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2021 den 1.19, påskelilje skrev:

Etter nyttår har jeg sett følgende gode serier  som virkelig anbefales:

Ulven kommer, NRK (dansk serie om vold i nære relasjoner. Ypperlig spilt av tenåringsjenta som er hovedpersonen)

Rådebank, sesong 1 og 2, NRK (veldig god serie om ungdom, vennskap, psykiske utfordringer,  selvmord. Jeg så sesong 2 først. Den er noe av det beste jeg har sett av serier for ungdom)

Stolthet og forfall, NRK (Knallgod dramaserie om et ektepar på rundt 50 og deres kollegaer og venner. Gode ukjente skuespillere fra Rogaland!)

Til slutt må jeg nevne Arn fra Gothia (Netflix) som jeg så rett før jul. Hadde sett den for 10 år siden, men måtte ha en runde til. Elsket bøkene, og liker serien godt!

Jeg har begynt å binge serier, særlig når mannen er bortreist 😁 Da kan jeg velge helt selv 😁

I kveld har jeg sett den svenske filmen Å leva, det er å elske. Så den på kino i 1995. Spesiell film, om en gutt på 15 som har et seksuelt forhold til sin kvinnelige lærer på 40 😮

Er det noen her med samme smak som meg?

I kveld endte jeg opp med å se hele første sesongen av Rådebank. Syntes den startet tregt, men tok seg veldig opp etter hvert - og sluttet med en skikkelig feel good-episode.  Også bekreftet den min oppfatning om at det er mer romslighet i andre deler av samfunnet enn i akademia. Gleder meg i grunnen til å se sesong 2  - men er litt bekymret siden du skrev at den handlet om bla selvmord... jeg orker liksom ikke at noen av de ungdommene skulle ta livet av seg - selv om det er på liksom:-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, frosken skrev:

I kveld endte jeg opp med å se hele første sesongen av Rådebank. Syntes den startet tregt, men tok seg veldig opp etter hvert - og sluttet med en skikkelig feel good-episode.  Også bekreftet den min oppfatning om at det er mer romslighet i andre deler av samfunnet enn i akademia. Gleder meg i grunnen til å se sesong 2  - men er litt bekymret siden du skrev at den handlet om bla selvmord... jeg orker liksom ikke at noen av de ungdommene skulle ta livet av seg - selv om det er på liksom:-( 

Så fint at du likte serien ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, frosken skrev:

I kveld endte jeg opp med å se hele første sesongen av Rådebank. Syntes den startet tregt, men tok seg veldig opp etter hvert - og sluttet med en skikkelig feel good-episode.  Også bekreftet den min oppfatning om at det er mer romslighet i andre deler av samfunnet enn i akademia. Gleder meg i grunnen til å se sesong 2  - men er litt bekymret siden du skrev at den handlet om bla selvmord... jeg orker liksom ikke at noen av de ungdommene skulle ta livet av seg - selv om det er på liksom:-( 

Ja, den serien er rørende. Skam på bygda. Skal ikke røpe noe, men andre sesong beveget meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2021 den 1.19, påskelilje skrev:

Etter nyttår har jeg sett følgende gode serier  som virkelig anbefales:

Ulven kommer, NRK (dansk serie om vold i nære relasjoner. Ypperlig spilt av tenåringsjenta som er hovedpersonen)

Rådebank, sesong 1 og 2, NRK (veldig god serie om ungdom, vennskap, psykiske utfordringer,  selvmord. Jeg så sesong 2 først. Den er noe av det beste jeg har sett av serier for ungdom)

Stolthet og forfall, NRK (Knallgod dramaserie om et ektepar på rundt 50 og deres kollegaer og venner. Gode ukjente skuespillere fra Rogaland!)

Til slutt må jeg nevne Arn fra Gothia (Netflix) som jeg så rett før jul. Hadde sett den for 10 år siden, men måtte ha en runde til. Elsket bøkene, og liker serien godt!

Jeg har begynt å binge serier, særlig når mannen er bortreist 😁 Da kan jeg velge helt selv 😁

I kveld har jeg sett den svenske filmen Å leva, det er å elske. Så den på kino i 1995. Spesiell film, om en gutt på 15 som har et seksuelt forhold til sin kvinnelige lærer på 40 😮

Er det noen her med samme smak som meg?

Hei

jeg har bare sett, Ulven kommer, og den syns jeg var utrolig fin!

når jeg får tid er planen å se en serie som heter « once upon a time» og clone Wars 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...